Erfaringer med Hotels.com Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av GinTonic, 19. okt 2014.

  1. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Her kan du stille spørsmål eller dele dine erfaringer med Hotels.com Rewards.
     
    Last edited: 15. mai 2015
  2. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Alt du trenger å vite for å komme i gang med Hotels.com Rewards

    EDIT: Welcome Rewards har endret navn til Hotels.com Rewards. Tråd og guide er oppdatert 15.05.15
     
    Last edited: 15. mai 2015
    oveovo, Fnate, Henning and 1 other person like this.
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Bruker dette masse og synes det er et fenomenalt program. Booker 80% av hotellnettene min her fremfor med ymse hotellprogram.

    Booket lenge Radisson på deres program, men flyttet mye av det og når de devaluerte transfer til airline miles så innmari. Marriott og hilton og alt det skrotet der er utelukkende på hotell.com nå.
     
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Programmet ser fint ut, men jeg unngår ofte Hotels i frykt for å havne på et konferanserom i kjelleren. Hva er deres erfaring med oppgraderinger o.l.?

    Så foreløpig booker jeg kjedehoteller på deres egen nettside, med det resultat at jeg har masse hotellpoeng jeg sikkert aldri får brukt.
     
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det varierer muligens litt. Hos Fairmont teller det som qualifying nights selv det er booket på hotell.com. Usikker på de andre, men jeg viser nå kortet ved check in. Oppgradering varierer også. Four Season kjenner meg igjen åkke som og sier "velkommen tilbake, hvordan var det på ***?" - uansett hvor det er booket.

    Så jeg tipper det varierer etter kjede. Men oppgradering pga status er sikkert mer sjelden.
     
    Travelmate liker dette
  6. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Så du booker også FS på hotell.com? Om de likevel kjenner deg igjen gir det jo mening å få "poeng" også hos FS..
     
  7. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Har du opplevd dette med andre kjeder også?

    Kan vi lage en liste over hotellprogrammer som lar deg "dobbeldippe"?

    Jeg fikk qualifying night og poeng på SPG da jeg booket gjennom Expedia for noen år siden.

    Det kan uansett være lurt å ta noe i minibaren eller sette noe på rommet for å maksimere sannsynligheten for å få natten godkjent som qualifying.
     
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er litt opp og ned hvordan jeg booker. Om det er helt straight forward så er det på hotell.com. Om jeg vil ha ekstra-greier som transport, sjokoladedekte jordbær ved ankomst (anbefales!) eller et esel på soverommet så booker jeg på deres egen hjemmeside.

    Jeg leverte kortet på Marriott her forleden, men sliter med å logge inn så jeg er bittelitt usikker på om de talte.
     
    KristianSk liker dette
  9. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Synes og dette er flotte greier! Hver tiende natt gratis er jo en relativt bedre deal enn "bo 30 netter, få gratis avis og en flaske med vann".

    Har litt blandet erfaring, men på InterContinental Abu Dhabi fikk jeg alle fordeler (utenom opptjening) som Gold AMB (til og med oppgradering) selv om jeg hadde expedia rate. Men er nok en del "what you pay is what you get".
     
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Siden vi snakker erfaringer så får jeg begynne da

    Sjekket inn for første natt booket på Hotell.com nå for 15 minutter siden:

    Hotell: Sofitel London T5
    Pris: ca 2500,- pr.natt, men brukte en bonusnatt med verdi ca 1400,- og endte med å betal 1075,-
    Oppgradert: Ja, fra rimeligste kategori til Superior (som jeg regner med er nest billigste)
    Status: Nei. Aner ikke engang hvilket program det ville vært

    Ved check-in sa de ganske enkelt at "we have given you a complimentary upgrade Mr. Fnate". Det har skjedd noen ganger før på samme typer booking.
     
  11. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk en mail idag med en kode som gir doble Welcome Rewards-netter hvis jeg bestiller innen 5 dager.

    WR dbl.JPG

    Siden det er en egen kode, regner jeg med at denne er targeted. Er det andre som har fått det samme?
     
  12. Hobo hobos

    Hobo hobos Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Har fått samme.
     
  13. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Æsj, jeg har ikke fått. Skal booke en natt senere i februar, så det hadde vært fint. For da har jeg straks fyllt opp og fått en bonusnatt til...
     
  14. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har også fått den, men lista over kjeder som ikke deltar var bra lang.
     
  15. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    :eek::eek::eek:
    Det hadde vel vært lettere å skrive hvilke hoteller som deltar... :rolleyes:
     
  16. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Står også at det er en kode pr. booking, så her bør man planlegge
     
  17. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    652
    Likes mottatt:
    2,164
    Bonuspoeng:
    93
    Har KickBack sin plugin i nettleseren som gir 7% tilbake på Hotels.com, men i vilkårene står det at andre bonuser/rabattkoder ikke gjelder. Er det mulig å få både KickBack og bonusnetter på Welcome Rewards i samme bestilling?
     
    Henning liker dette
  18. taafis

    taafis Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk 7% kickback + welcome rewards sist. Står fortsatt som registrert og ikke godkjent på kickback.no, men av erfaring tar det gjerne noen måneder før det er godkjent
     
    Rapolo liker dette
  19. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, så det er bedre enn å bruke 10%-kodene som de kaster etter deg, da mister du både bonusopptjening og KickBack. Uten kode får jeg 10% (av nettobeløpet) Welcome Rewards + 7% (av netto) KickBack + 1% (av brutto) gjennom kredittkort. Men ikke se deg helt blind på det, de er ikke alltid billigst likevel. På St Maarten sparte jeg rundt 40% på å bruke booking.com i stedet for hotels.com.
     
  20. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    652
    Likes mottatt:
    2,164
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde også en 10%-kuppong, men da forsvinner jo fordelene. Så de 3% som blir mellomlegget er greit å ta, mot at man får en bonusnatt. Men Hotels.com har jo prismatch, så da får du jo igjen mellomlegget om du finner samme rom billigere.
     

Del denne siden