Devaluering: SAS hever prisene for oppgradering med Eurobonus-poeng med opptil 40 prosent. Dette skjer uten at de går ut med det offentlig.

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

I nattens mulm og mørke har SAS hevet prisene for oppgradering med Eurobonus-poeng. Dette skjer uten at det på forhånd har vært varslet fra selskapets side. Dette går ut over de fire millioner Eurobonus-medlemmer som finnes i verden.

Når vi snakker og lojalitet og transparens, så er noe av det viktigste at man varsler sine medlemmer på forhånd av store endringer. Spesielt når det er snakk om en markant endring. Hvis kunder ikke blir varslet om endringer, er det et klart brudd på lojaliteten og tilliten til selskapet.

Når SAS nå velger å heve prisene for oppgradering, så har de sin fulle rett til å gjøre dette. Dette står skrevet i betingelsene for Eurobonus-programmet. Men det er dårlig kutyme å gjøre endringer uten å varsle kundene først. Hvis kunden blir varslet om endringen, har man mulighet til å bruke poengene før endringen trår i kraft.

Det er store endringer SAS har foretatt seg.

 

SAS Har økt prisene for oppgradering med Eurobonus-poeng ved gate, lounge og innsjekk uten å varsle medlemmene.  

Før endringene var prisene slik:

  • Fra SAS Go til SAS Plus kostet det 15.000 EuroBonus-poeng – dette er en stigning på 66%
  • Fra SAS Plus til SAS Business kostet det 25.000 EuroBonus-poeng – dette er en stigning på 40%
  • Fra SAS Go til SAS Buisness kostet det 40.000 EuroBonus-poeng – dette er en stigning på 25%

Med en stigning på 40%, så er det tydeligt at det er meget populært å oppgradere seg fra SAS Go til SAS plus. Det er nok mange som spør om denne oppgraderingen på flyplassen eller benytter seg av auktionen på Plusgrade. Dette for å få en bedre reiseopplevelse.

Det skal sies at prisene som var gjeldene tidligere var veldig gode, spesielt fra Go til Plus. Det har vært forventet at denne prisøkningen ville komme før eller siden. Det er ikke selve prisøkningen vi i Insideflyer er i mot. Det er måten det skjer på, uten noen form for informasjon til medlemmene. Med varsling av endringene ville medlemmene kunne oppgradert billettene sine til gammel pris før endringene slo til. Det er nok et eksempel på at SAS er dårlig på å varsle sine endringer.

Hva med Plusgrade (auksjonen på nett)

Vi har tilgode å se noen endringer på Plusgrade etter de nye endringene har trådt i kraft. Vi har ikke fått noen informasjon om endringer vedrørende Plusgrade, men vi ser det svært sannsynlig at det vil bli endringer her også.

Vi vil følge opp saken videre og i Eurobonus sitt jubileumsår er dette noe vi ikke ser positivt på. Dette er en devaluering og dette gjør ikke Eurobonus-programmet mer attraktivt.

Kommentar

  1. Håpløst sier

    Nå kutter SAS goder og tillbud til kundene , men markedsfører at de skal lage bedre tilbud og fantastisk service og tilbud for kundene, men dette er kun Fake News , de er ikke etterettlig og det er ikke samsvar med ord og handling. De kutter i godene og betaler ut store bonuser til seg selv, De oppfatter at de er så flinke og fortjener påskjønnelse, se på Norwegian hva de har fått til …
    SAS bør legges ned/selges, ledelsen er inkompetent og kan kun reddes ved at ny ledelse som er tro mot kundene og ikke mot egne lønn og bonusordninger/utbetalinger. Eierene bør gripe inn eller så vil dette selskape snart gå under.

  2. Helge Holst sier

    Alt for tungvint med Eurobonus for oss som flyr til Thailand. Skiftet til ROP (Thai) for mange år siden. Fordelen er utmerket service når en ønsker hjelp til å bruke bonuspoeng og stadig tilbud om å, til eksempel, bruke bare 50% av bonuspoengene for en oppgradering!

  3. TA sier

    100% stigning på plusgrade!!! (OSL -LPA) Før: 5000 -10000 poeng , nå 10000 – 20000 poeng!!!☹️☹️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *