Dette blir vel det 8. reisebrevet i serien med Jr og Sr på tur til nye steder(for oss) her på IF. Vi ankom OSL kl 04:50 med flybussen, det er litt i tidligste laget. Neste ankomst med flybussen ville vært 05:50, litt i snaueste laget med boardingstart kl 06:05. Obligatoriske selfien før turen Alle bilder av Jr som blir publiserte her i reisebrevet , har han godkjent på forhånd. Jr har grodd litt siden første reisebrevet tilbake i 2017 De av dere som lurer på hvor vi skal, har fått ett tips i tittelen på reisebrevet. Det er dog ikke noen gjette konkurranse, så ikke spam tråden med forslag på destinasjon. La oss heller underholde med jevnlige oppdateringer av turen. Først en tur innom skranken siden det stod M/M og ikke SEN LH*G på Jr sitt BP. Med ting på stell ble det en tur innom gullstua for litt frokost Klare ved gate for første leg Første reise som Senator, så er spent på servicen ombord. Hvis flyet drar på tid, så er det 31t10m til vi skal gå av ett annet fly på andre enden av reiseruten. Blir spennende med oss to på tur, som begge har en god dose reisefeber. Med 31 timers reisevei, så kan det by på litt problemer. Begge elsker å følge med på alt som skjer underveis, så hvor skal vi legge inn litt søvn er ett stort spørsmål! Håper vi får til noen powernaps underveis. Dette blir forhåpentligvis en skøy tur
En A320neo stod å ventet på oss 3 rader i C, vi satte oss ned på siste raden. Boarding gikk stille og rolig for seg, før en 3 mannsgjeng med herremenn på 40+ inntok rad 1. De var lettere påseilet, med unnskyldning om at de var nervøse for å fly. Mens boarding fortsatte, spurte de crewet om de kunne få 3 glass rødvin for å roe nervene. Jaggu fikk de det, så pre drink er mulig å få til fra OSL. Ble litt gauling fram og tilbake mellom 1A og 1F før pushback. På vei til rullebanen sloknet alle 3. Solen kom over horisonten rett før 7 Servering startet og vertinnen kom og hilste på og tiltalte oss med etternavn. Tok så i mot drikke bestilling, og kom tilbake med alt på et brett Frokost fortært og 1. forsøk på en powernap. Gikk så som så, gav opp etter 40 min. Gikk vel 1 min fra jeg tok av øyebindet til vertinnen lurte på om jeg ønsket noe. Ble med cola og litt sjokkis Var en stille og rolig flight. Rad 1 gjengen sov hele veien. Parkerte på bussgate 3 min etter ruteplan
Relativt vått på FRA Brukt litt i overkant av 30 min fra vi parkerte til vi plasserte oss innerst i Panorama loungen ved A26 Dagens varmmat Litt påfyll av mat Før jeg bevegde meg til sovesalen Deilig å strekke ut beina og få seg en liten dupp. I utgangspunktet var det praktisk å henge i denne loungen, siden neste fly skulle gå fra A26. Men det ble gate bytte til A34
Gikk ombord i denne En A320 100/200 og svingte rett rundt hjørne til 1A og C. Lærer jo aldri, er jo som regel ikke mulig å strekke ut beina på denne raden Wifi ombord hvor man kan følge flighten gratis Meldinger er også kostnadsfritt Drikke bestilling ble levert og servert Skulle vært bobler i glasset, men de var fraværende. Så fikk en ny Maten kom på bordet når det var 34 min til landing Slettes ikke galt dette på ca 1 times flight. Blir litt speed eating når setebeltelyset tennes 13 min etter at maten ble servert. Litt svingete inn mot VIE Ligger ganske bra på skjema, og parkerte før ruteplan.
Riktig god tur Dere får prioritere søvn på et tidspunkt. Ellers blir det bare surr med detaljer og observasjoner. Det løser seg nok når dere er kommet ombord i et LH aktig langdistansefartøy. Er det her vi skal spekulere og gjette på målene for reisen?
Vi har meget god tid til neste fly, så da er det bare å finne noe å fylle tiden med. Fant frem til Greit å bli kvitt bagasjen. Ikke så langt unna ligger Bratislava, det ligger i Slovakia som Jr mangler på listen over land. Kjøpte billetter Og bussen kom. Hadde betalt ekstra for seter. Men når bussen ikke har nummererte seter, blir det bare tull Fikk nå en toseter sammen med bord og usb kontakt
Snilt av piloten å ta en liten omvei slik at dere fikk tid til å spise opp Tipper dere skal til Cape Town.