Vi flyr BR C TPE-VIE via BKK på mandag. Noen som har erfaring med hvordan denne «mellomlandingen» foregår? Alle må ut av flyet? Bare til gate eller til lounge? Hvor lenge er vi ute av flyet? Takk!
Kanskje alt for utdatert, men jeg fløy denne ruten i 2014. Da måtte alle ut og gjennom sikkerhetskontrollen i Bangkok. Det var ganske midt på natta, og jeg mener jeg var først ut av flyet og måtte vekke de som jobbet i sikkerhetskontrollen... Så var det rett til gate og vente en 30-45 minutter før det var boarding igjen.
Skrev et reisebrev om en liknende rute i 2019: https://insideflyer.no/forums/threads/reisen-til-julestjernen.14619/page-2#post-329109
Jeg fløy denne tirsdag denne uka. Mellomlandingen er skikkelig dritt faktisk, spesielt om du er tidsjustert til Taiwan tid. Det er ca 1,5 timer stop, alle må ut av flyet og du må ta med deg alle eiendeler og gå gjennom normal transfer prosedyre på BKK (security). Du kan gå til lounge men Eva sin lounge i den wingen var ikke åpen så du må gå et godt stykke tilbake til hovedområdet for lounge. Det som gjør det så dritt er jo at dette da er type 3 på natta om du ikke fortsatt er på Eurosone tidsmessig. Det er også ikke "full service" på flighten før etter BKK. Så på flight fra TPE til BKK så er det litt redusert middag (fortsatt ok, men mindre valg og ingen dessert eks.) og du får ikke pyjamas/amenity kit før etter take off fra BKK. Da kjører de på en en ny full runde med matservering som da er bedre enn den første (men jeg ville bare sove). EVA har et vedlig bra business produkt, og samme ruten i revers fra VIE-BKK var en veldig behagelig tur, men den stoppen midt på natta var en skikkelig nedtur for meg.
Planen er at vi skal fly denne ruten i oktober. Det som beskrives her er til forveksling lik den prosessen vi hadde med Air Canada EZE-YYZ med mellomlanding på GRU ca 2 timer. ( inkl. liten middag og stor middag) Den store forskjellen var at vi fløy fra GRU kl 21:20 etter mellomlandingen.
Trodde EVA fløy direkte til VIE på utreisen men stopper i BKK på vei hjem? Vertfall når jeg har søkt den ruta. Og er det en 787?
Etter all kritikken jeg leser her begynte jeg å bli bekymret for min tur ORD-VIE-TPE, ville vært kjipt om jeg måtte ut på en straffe runde på BKK, heldigvis leser er jeg meg frem til lik info som @bombusfervidus over. Jeg treffer heldigvis på BR66 og går klar.
Dagens tips fra @ccurrahee Det går 2 Eva flights fra BKK på kvelden. Sjekk at den riktige er forsinket. vi er nå flyttet over på 777 og flyr gammel config siste strekket. Der skjedde automatisk mens vi var kulturelle og drakk lokal drikke i Singapore sin lounge Full C kabin her også så vi var heldige som ikke sitter bak.
Strafferunden var grei. 4 min å gå til transfer og rask sikkerhets sjekk. Eva lounge og thai ligger i 3 etasje rett opp fra transfer. Som ligger rett under det sentrale krysset i gate korset på BKK. Men duverden. Hadde vært bedre med direkte.