«Skammens parade» gjennom 1. klasse

Tråd i 'Nyheter' startet av yukho, 04. mai 2016.

  1. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
  2. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Lenge leve janteloven
     
    Guden and Petter B-C like this.
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Er vel ikke noe rart dette..

    Åpenbart at man blir hissig av å stå i lange varme køer med skrikende unger for å bli stoppet på vei inn i flyet fordi fjompen som kommer luntende fra loungen skal dure forbi deg.
    Når han så sitter i sin lenestol og spyler i seg Krug som om det var vann mens man selv må stå i 34 minutter kø til før man finner sitt eget sete helt bak, gjerne uten vindu med en diger koloss i nabosetet og to 5 åringer bak som lurer på hvem som klarer å sparke bordet helt på plass og låse det uten hender.

    Da hadde jeg også blitt gretten..

    Men dette gjelder vel egentlig domestic First der borte.
    Ekte First får ikke allmuen se engang;)
     
  4. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Min filosofi her i livet er å jobbe hardt og målrettet for å oppnå de goder, privilegier eller materiale gjenstander jeg ønsker meg.



    Jeg må besinne meg så jeg ikke kaster bort altfor mye tid på la meg provosere av denne artikkelen. Men først må jeg si at det er veldig typisk Dagbladet å lage en nyhetssak en noe slikt.



    En slik rapport må kun være ment for å skape problemer?

    Dette minner mye om kommunisme, det er ikke min ting.



    Det er av min bestemte oppfatning at noen folk som sutrer og klager mest over at andre er rike, eller har mye penger, gjør svært lite selv for å jobbe hardere, og gjevne ut skjevheten.



    Selvfølgelig er jeg stolt av å reise first/business, men jeg har jobbet for det og jeg bruker penger svært fornuftig slik at jeg har råd til de tingene jeg ønsker meg. Som gode seter på en flytur.



    Når jeg leser om, eller møte mennesker som lykkes bedre enn meg blir jeg nyskjerrig på dem, lar meg heller inspirere, jeg forsøker å finne ut om det er noe jeg kan lære av dem.



    Å kaste bort tid på misunnelse er ikke min stil, men det er nå meg.
     
  5. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Kan ikke noen poste en mot-artikkel som beskriver det post-traumatiske stresset som oppstår når en sitter i første klasse og folk går igjennom kabinen. Her prøver en bare å finne roen med litt Krüg og varme nøtter, men idyllen blir avbrutt av de uvanskede som tramper høylytt gjennom kabinen. Her må OSL på banen å få 2 broer til flyet slik at dette kan ungåes i fremtiden. Brrrr
     
    jayeff, SASDC8, Baldrick and 14 others like this.
  6. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Helt enig :)

    Er 21 år gammel så har ikke rukket å fly First enda, men hver gang jeg går forbi (spesielt på Emirates) blir jeg bare motivert til å jobbe enda hardere!

    Emirates vil for alltid ha en spesiell plass i mitt hjerte, da jeg ble oppgradert til Business begge veier (!) når jeg var i Dubai i høst - helt fantastisk :D Gruer meg nesten til å fly intl' økonomi i sommer...
     
  7. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Misunnelsen lenge leve :p Disse stakkars sjeler skulle bare visst om nye SAS Home-class (se bildet) Da trenger man ikke å reise avsted engang for "at nyde tilværelsen" :) Keep calm and Dale Carnegie :D Keep calm and Dale Carnegie.jpg
     
    jayeff, Baldrick, Bernd and 5 others like this.
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    En tanke jeg får her, og det er at det er jammen mye rart man får økonomisk støtte til å forske på...
     
  9. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg husker ikke hvem det var som sa det, men da jeg var veldig ung fikk jeg forklart "De som reiser business betaler for at vi skal kunne reise så ofte som vi gjør." Jeg tror faktisk det var et av de første eksemplene på subsidier jeg forsto. Jeg hadde ingenting imot at vi måtte sitte i de mindre setene, jeg fikk jo sitte der!

    Har forøvrig fortsatt ingenting i mot å reise Go. De gangene jeg har oppgradert til pluss har det vært nesten utelukkende for lounge og bonuspoeng. Det oppgraderte setet er flott det, men for øyeblikket er det mengde-reising for teller for meg, og jeg er fortsatt litt for lavt på arbeidsstigen til å ha muligheten til å gjøre det i Business. En dag får jeg kanskje råd til det, og jeg ser ikke bort fra at jeg også blir hektet på business. Så jeg vil si takk, og jeg mener det, til dere som betaler ekstra for deres egen komfort, men også for at jeg fra egen lomme hadde råd til å ta 12 turer til USA i fjor.
     
  10. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Fett! Har du status i Emirates, type Emirates Skywards Platinum, eller var det helt tilfeldig tror du?
     
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Come on... Ett salatblad I en plastikkholder = 1. rett, middag i alufolie = 2. Rett og en kakebit pakka i plast = 3. Rett

    Aka 3 retter ;)
     
    SASDC8, Trety, Kjakan and 6 others like this.
  12. Bernd

    Bernd Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    1,754
    Bonuspoeng:
    93
    Who-hey! Agurktidens ærespris går til Dagbladet. Atter en gang. :rolleyes:
    Manglet bare et bilde av Mr. Bean, og Pulitzer hadde vært i boks.
    Ellers 100% ack med @Bjoernhb.
    upload_2016-5-5_12-17-40.png
     
    jayeff, Baldrick, Fnate and 2 others like this.
  13. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Det var nok helt tilfeldig - flyet var helt fullt, og jeg var sikkert en god kandidat til å bli oppgradert da jeg reiste alene (de fleste på flyet var familier). Meldte meg inn i Skywards rett før reise, det kan sikkert ha hatt noe å si også!
     
    Hamburgersmauet and Petter B-C like this.
  14. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,357
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    Haha det er mye rart det skal lages saker om...
    Men dette bør vel ikke være noe stort problem, de fleste selskaper med respekt for seg selv og en skikkelig F-klasse slipper vel aldri bermen igjennom der. Man benytter da en dør lengre bak på flyet til massene ;)
     
  15. infinityandbeyond

    infinityandbeyond Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Skal uansett ha ekstremt kort lunte hvis man lar seg provosere av å gå gjennom SAS Plus "kabinen" som kanskje er mest relevant her til lands hehe ;)
     
  16. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bare tar på meg flytøflene mine, QC25, lener meg tilbake – and all is well.

    [​IMG]
     
    jayeff, Baldrick, Fnate and 4 others like this.
  17. infinityandbeyond

    infinityandbeyond Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Hehe, god beinplass er OK. Blir derimot alltid like kleint hver gang det ikke er skillevegg mellom deg og kabinpersonalet på denne raden. Jeg er glad i inflight-entertainment, men "stirreleken" er ikke helt min smak :)
     
  18. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Du har har vunnet i biz-lotto. Sjelden å høre sånne solskinnshistorier nå til dags, og så begge veier da gitt!
     
  19. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å se deg tilbake på forumet @Edvard
     
    Edvard liker dette
  20. infinityandbeyond

    infinityandbeyond Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Visste ikke at DY var alene om dette innenlands. Like greit, unner ingen å sitte fremst på DY601. Stirreleken kl. 06:40 mandags morgen er ikke bra for noen...
     

Del denne siden