«There and back again». ArthurDent reiser på egotripp til Auckland og Hobitton.

Tråd i 'Reisebrev' startet av ArthurDent, 24. nov 2019.

  1. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Da var det endelig T-0, og ArthurDent skal altså gjøre en slags omvendt Bilbo Baggins - tur, fra Tåkefjellene til «The Shire». Jeg kan foreløpig dessverre/heldigvis berette om null dramatikk. Jeg har pass, lommebok/kort og en liten ansamling billetter for de kommende dagene. Tror jeg må si det meste går på skinner.
     

    Attached Files:

    Earl, Kristian, kjeeli and 22 others like this.
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Dette skal bli spennende, god tur :)
     
    ArthurDent liker dette
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    God tur! Hvordan reiser du?
     
    ArthurDent liker dette
  4. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Tog med plebsen til OSL, Sk biz til LHR, Hilton Gardens på T2 i natt. Sq F til SIN, (777) , SQ F til AKL (A380) 1natt på Shakespeare hotel Nz Biz (787) til TPE, Br Biz til CDG (777) , og så LH via MUC til OSL. Børster av meg støvet på et hotel og så er det mere børst på «himkok» før jeg kreker meg tilbake til det sørlandske neste søndag. Kommer følgelig til å ha adresse «Gullstua» fra 17 ish til 21 ish.
     
    Kristian, LN-FHU, drsyk and 11 others like this.
  5. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,606
    Likes mottatt:
    24,595
    Bonuspoeng:
    183
    God tur! :)
     
    ArthurDent liker dette
  6. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,876
    Likes mottatt:
    12,600
    Bonuspoeng:
    183
    Imponerende reiserute og valg av flyselskap. God tur!
     
    ArthurDent liker dette
  7. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Og så har turen liksom begynt på ordentlig :) Har skaffet meg litt vått og tørt i gullstua. Ikke akkurat «mat for en (snart) 7E6B7B57-A8CE-47D2-A919-201B02881C6B.jpeg bortskjemt hobbitt, men hummus, skinke + diverse og litt rødt og bobler legger et forsonende skjær over en heller begredelig Shef U - Man U kamp. Fikk litt hjelp fra tender , men hva hjelper det når de ikke abonnerer på TV2 Sumo. Dermed ble det fotball på IPad.
     
    Earl, Kristian, kjeeli and 13 others like this.
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god tur ;)
     
    ArthurDent liker dette
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Fly pent ... liker reiseruten!
    Hvor mange dager bruker du på turen?

    PS: Fotball er ut!
     
  10. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å se at det er flere som sluttet med fotball i dag....
     
    Kristian, ArthurDent and Eddie47 like this.
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    God tur :). Om T - 16 er det vår tur.
     
    ArthurDent liker dette
  12. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    6d : Avreise på søndag, og retur på den påfølgende lørdagen(!). Det er jo litt sprøtt, men sannsynligvis helt innafor i IF-kretser o_O. Det blir altså halvannen tettpakkede dager i AKL :D. Men som flere har gjort før meg: selve reisen er en vesentlig del av opplevelsen.
     
    Kristian, Avixlo, LN-FHU and 7 others like this.
  13. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Litt mer reisebrev før jeg sovner på Hilton (forhåpentligvis sover, jeg mistenker at de har resonans i rørsystemet her i 5 etg. Har en nokså generende tone som ikke riktig klarer å bestemme seg for om den skal lande på fiss eller g :mad:. Jeg fylte på et par stykker nybakt pizza i gullsua, så jeg sto over den nye øko-kuben. Men kaffe, svensk whisky og disse sjokoladene er faktisk ganske gode. CB52C8B9-9D9E-4274-AF53-F3205D4D7048.jpeg
    Gøy med WIFI og FlightRadar 79A32E23-9416-4BBB-BD5F-5BE16C6D3F71.jpeg
    Og for de som måtte ha dårlig tid og venter på bagasjen: Husk den kommer ALLTID ut på den andre enden (det er to utløp på båndet). men de er raske, det skal de ha 855E1FEF-67E6-477F-B9F4-21B984B5986A.jpeg
    Greie rom. D55F0D94-D315-4FD9-AB35-45B959AD3BE5.jpeg
    I morgen tidlig stater den virkelige turen. :D :cool:
     
    Last edited: 25. nov 2019
    Earl, NorFlight, Kristian and 15 others like this.
  14. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra SilverKris Terminal 2B. Jeg kunne sikkert fått golfbil, men tenkte at jeg snart skal sitte ettertrykkelig lenge, så en 15 min spasertur fra T2A gjør bare godt. Starter pent med litt champagne og et egg Benedict. Fikk invitasjon til The Private Room i resepsjonen. :cool: A0113798-0BAF-4FFC-886E-DDADC483EF8A.jpeg Champagnen er en Laurent Perrier, og fra loungen har man ( som vanlig) utsikt til Heathrow’s «Ditten-hull». EE2E3993-13A0-41CA-B53D-F27FE9EF858E.jpeg
    Men også tildeler av *A flåten på T2. De nokså beskjedne intra-Europa borte på T2A, og de store IC fuglene her på T2B. Regner med at det er 777’en «min» til venstre i bildet.

    98C06677-6980-4A7B-8924-9DDAD2581646.jpeg
     

    Attached Files:

    Last edited: 25. nov 2019
    Earl, NorFlight, Kristian and 22 others like this.
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er bare herlig! Super Ego trip, meget stilig skreddersydd reise. Riktig god tur @ArthurDent , ingen er misunnelig på deg i det hele tatt :rolleyes:
     
    ArthurDent liker dette
  16. Torris

    Torris Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    Fortsatt god tur!
    Gleder meg til å følge deg videre på en nydelig sammensatt ego-trip :D

    Misunnelige vi? Ingen her som liker å reise vel? :eek: I hvert fall ikke i F
     
    Kristian and ArthurDent like this.
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ja ref. da til "OSL, Sk biz til LHR" :p
     
    ArthurDent and Torris like this.
  18. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Og ferden fortsetter, for øyeblikket over østlige Sentraleuropa. Etter et par glass DP skiftet jeg etterhvert til Krug. På tross av inngrodd respekt for førstnevnte må jeg erkjenne at min gane nokså klart går i Krug’ens favør. Rikere, «fetere» mer interessant smak. Så må vi vel ta en liten gjennomgang av SQ’s brunch? 1) Jeg droppet fruktjuice-starteren. 2) Forrett: avkjølt kokt hummer med skalldyr oljevinagrette. Drikke Moreau et flis (Chablis) . 3) Hovedrett: Kinesisk and i urtekraft ( med ris) ( Edit, drikke en burgund : Albert Bichot Corton Grand Cru) 4) Dessert : sitrontartelette med kandiserte valnøtter. Til denne en 20 års Dow’s tawny portvin. Denne hadde et akkurat passe hint av linoljekitt (!) sammen med frukt og rosiner.
     

    Attached Files:

    Last edited by a moderator: 26. nov 2019
    NorFlight, Kristian, Avixlo and 16 others like this.
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    O lidelse ... håper du står han av!

    Kos deg
     
    Sunnfjordingen and ArthurDent like this.
  20. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Og da kan jeg ønske god morgen fra The Private Room på Changi. Muligvis til en viss glede for blant annet RoadKing kan jeg melde om forviklinger som har bragt pulsen atskillige slag over hvilepuls. Uten å tenke for mye på logistikken «outside/airside» hadde jeg nemlig tenkt meg en økt på en gym siden jeg har 16 t stayover her på Changi.

    Oppsøkte dermed F-innsjekken og lurte på hvordan jeg skulle håndtere gymtøy, koffert (som av nevnte årsak var sjekket til SIN og ikke helt frem til AKL)

    For da den hjelpsomme damen der halte passet mitt gjennom «den makeløse maniken» begynte hun å mulle om New Zealand ETA. Jada det er koblet til passet mitt, sa jeg (må jeg innrømme,-nesten belærende) Ja se der fikk Fanden fordi han var dum og ikke beregnet sitt publikum. «Men har du ikke printer det ut også?»sa hun. Kanskje, sa jeg litt spakt og bladde, etter hvert nokså febrilt i papirene mine: ingenting å finne der. frem med Ipaden hvor min nokså heftige strøm av e-poster pushes.

    Men e-post-klienten påIPad har ingen søkefunkjon, og bekreftelsen var ikke å finne, så jeg måtte etter hvert over på plan c og d: belastningene på hhv AmEx og SAS MC. Heller ikke der noen oppmuntringer. Til slutt måtte jeg altså fyre opp lap-top’en, og endelig. der åpenbarte det etterlengtede brevet seg.

    Det er nå behørig avfotografert, jeg har fått en Bloody Mary å roe nervene på, og skal snart ta meg en dusj før jeg tar en sightseeing tur inne i selve byen.

    Avgang til AKL med A380 (suiter) i kveld. Noen som lurer på planene om trim? De er foreløpig lagt på is. Jeg har allerede hatt puls oppe på «cardio» nivå i dag :cool::cool: 99AF73C9-831B-4FD9-BD0E-218C0D9AE112.jpeg C3502848-A341-4518-B5B2-8422330150C0.jpeg

    Og mat skarrem ha! -For eksempel «dim sum delight»

    5B3F5C09-3B38-4C2C-A4FD-AD762A668595.jpeg
     
    Last edited: 26. nov 2019
    Earl, NorFlight, mathiasfe and 22 others like this.

Del denne siden