Året er ennå ferskt, men likevel spørs det ikke om dette er årets kupp: Link til annonse Her har man ikke muligheten til å bare skaffe seg en, men hele to(!) ekte SAS gull-bagasjelapper! Her bør man være rask, for de vil neppe ligge lenge ute. (Om selger er medlem her; beklager, men dette blir bare for dumt.)
Dæven.... Jeg har en skikkelig haug med Diamond bagtags, hva får man for disse da tru Vel vel, siste idioten er ikke født enda.....
Det fantastiske her er at selger har et «utømmelig» lager av bag-tagg (eller er det tak på hvor mange man kan bestille?) Jeg har flere utgåtte diamantkort i tillegg til ubrukte diamant bag-tags til salgs. Og hvis jeg går tom kan jeg bestille nye fra SAS ...
For ca. fem år siden, den gang jeg levde på studielån, skal jeg ærlig innrømme at jeg solgte et par diamant-bagasjetagger på finn. Men da var det for 200 kroner stk, og med den hensikt å finansiere den siste ungdomsbilletten t/r USA som krevdes for å opprettholde diamantstatusen...
Overraskende stor. Husker ikke hvor mange det var, men de jeg hadde liggende ble solgt i løpet av et par dager.
Så en annonse engang med teksten: kan gi Lounge / FT tilgang. Husker ikke pris men skulle likt å se man kom inn i Loungen / FT med en bagtag.
Viktig å huske på å gjøre slik som han her, hvis man har tenkt å selge taggen etter at man har brukt den.
Nå må du ikke glemme taggens primære funksjon. Vise at du er kul.. Det er den sekundære funksjonen å gi eventuelle finnere av din gjenglemte bagasje info om hvem den respektive bagaje tilhører...
Diskuterte dette med en kollega som har gullkort, som også er av typen som ikke har noe skrevet på taggen. "Men den snur seg jo så ofte, og jeg vil ikke at alle skal se hvor jeg bor og telefonnummeret mitt" var begrunnelsen. Til oppfølgingsspørsmålet "hvorfor har du egentlig en tag på bagasjen" fikk jeg derimot ingen svar.
Enda et oppfølgingsspørsmål er: "Hvem tror du bryr seg om hvor du bor og hva telefonnummeret ditt er?" Med mindre kollegaen er en del av Kardashian-gjengen, så har han ingenting å frykte.
Akkurat dette er veldig viktig. Det å flashe navn, telefonnummer, osv er ikke lurt. Litt vern om seg selv bør de fleste gjøre. Ref alle saker du leser om ID-tyveri.
Jeg trodde faktisk at EB-bagtags var av typen med id-nummer og sporingsservice fram til første gang jeg fikk gullkort og fikk de i posten. Ble litt skuffa og har aldri brukt noen av dem.
Det var først når jeg begynte å leve på studielån at jeg opptjente mine første gullkort og diamantkort, så det går helt fint.