Årets nedtur:( EDIT: opptur!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Oohbigbrain, 22. aug 2019.

  1. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Spørs om du søkte før eller etter den nye ordningen ble introdusert. Det er den nye ordningen som er så problematisk.
     
  2. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    Det stemmer at man må være fleksibel og ofte planlegge litt i forveien, men føler selv jeg har fått veldig bra utbytte av mine poeng kombinert med FP.

    Nevner i fleng: Tur til Milano, Paris og Alicante i plus midt i tjukkeste fellesferien på relativt kort varsel. Tur retur HKG i biz og senest i dag booket jeg OSL - PEK og retur PVG - OSL i biz for sommerferien neste år. Planen er da å fly videre til Korea, Japan eller Taipei. Chicago har jeg også enkelt funnet 2stk i biz til. Og noen kjappe turer nordover til Alta som gjerne ellers setter fyr på lommeboka. Så det er mye man kan gjøre med FP om man er kreativ.
     
    KRS, Maraug, Finnks and 2 others like this.
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Må du ha en gjennomgående billett for å slippe visum?
     
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Nei. Det må bare være under 24 timer fra ankomsttid for innkommende flight til avgangstid til utgående. Om innkommende er for tidlig ute eller utgående et forsinket har ingenting å si fordi det er rutetid som gjelder.
     
    Flight Cancelled liker dette
  5. Oohbigbrain

    Oohbigbrain Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Takk kjære forum:) Foruten at sas snarest må få på plass online kansellering av EB billetter, så gikk dette seg fint til for oss. Fikk booket business til SFO på passende datoer! Hurra! Da ble det snarlig tur på oss.
    Så nå starter vel forskningen på hvilken setekombinasjon som er best når man reiser to sammen på business. Samt, hvis det enda er relevant, om noen av setene er lengre enn andre
     
    ValdresBjarne, Ombo, Gullars and 2 others like this.
  6. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Gratulerer! Rad 1 i midten :)
     
    Eddie47 liker dette
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,150
    Likes mottatt:
    869,615
    Bonuspoeng:
    293
    Enig .. 1 i midten .. eller 3-5-7
     
  8. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Førstegangsreisende par i november her, kan du si noe om hvorfor du foretrekker oddetallsradene i midten? Har rad 1 på utreisen, og rad 2 på hjemreisen, men hvis 3-5-7 har noen fordeler så har jeg mulighet til å bytte returen.

    Har forstått at partallsrader er noe mer privat/skjermende for solo-reisende på vindusradene, tenkte da at man ble tilsvarende skjermet på de samme midtradene..
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ingen forskjell på midtsetene når det er to som reiser sammen. De setene med mest privatliv er A og H på 2, 4, 6, 8 og eventuelt 10 ved A340. De mest private setene i midten er 1F, 2D, 3F, 4D, 5F, 6D, 7F, 8D, 9F og 10D. Booker du midtsetene er det altså annenhver rad som får armlene mot midtgang.
     
    duppsko liker dette

Del denne siden