Klarerer aldri helt å bli enig med meg selv om det er Århus eller Aarhus.
Men jeg tenker at når koronaen tillater det så skal jeg ta med meg en kamerat så stikker vi til Århus/Aarhus på en langhelg. Blir nok uten fly den gangen. Tenker båt til Hirtshals også kjøre derfra.
Jeg regna på det igår og fant ut at jeg egentlig ikke har vært så mange ganger i Danmark gjennom mitt 22 år lange liv med tanke på at jeg kommer fra Vestfold. Århus har jeg kun vært å spist Pizza i (Desember 2018 på vei fra Give (nord for Billund) til Hirtshals) og et togbytte der en natt sommeren 2018 på vei til København.
Så da tenkte jeg å spørre her blant dere bereist om hva som er å anbefale i Århus? Har de forskjellige årstidene noe å si for Danmarks nest største by? Og hvor bor man i Aarhus? Jeg er åpen for de fleste forslag.
Jeg vil bo et sted som er bra, ligger greit til og ikke er så altfor dyrt Etter at grensa er åpen vel og merke så tiden på året er høyst usikkert. Et sted hvor en kan parkerer bilen lett tilgjengelig.
Tenker å oppholde meg stort sett i Århus og bilen blir brukt til og fra Hirtshals og hjem.
Er interessert i å bli kjent med byen.
Så holder det ganske så åpent. Så for en som "ikke har vært i Århus/Aarhus", Hva er det å anbefale?
Last edited: 02. des 2020