Ødelagte hjul på koffert

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Reidun, 28. okt 2019.

  1. Reidun

    Reidun Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fikk revet av 2 hjul på min 4 hjuls Samsonite-koffert på reise til New Zealand med Singapore Airlines, noe som endte med at jeg måtte kjøpe ny koffert som første gjøremål ved ankomst. Det gikk ikke an å trille min 22kg tunge koffert på de 2 hjulene som var igjen. Jeg sa fra til ankomstservice, hvor det var en representant fra Singapore Airlines tilstede, og fikk bare beskjed om at hjul dekker de ikke, og kontakt reiseforsikringen. Det sto Priority merket på kofferten min, siden jeg reiste businessklasse, men jeg følte meg ikke spresielt prioritert da. Problemet mitt, var at jeg ikke kunne få tak i nye hjul til kofferten der nede, da jeg skulle videre dagen etter, og ikke kunne ha med to kofferter. Dermed mente jeg at jeg burde få dekket utgiftene ved kjøp av ny koffert. Men jeg fikk blankt nei fra både flyselskap og reiseforsikring. De dekker ikke "utvendig skade på bagasje." Dermed ble det en lite velkommen ekstra utgift fra reisekassa mi, på min 3 ukers tur. Har andre samme erfaring? Neste gang kommer jeg til å ta med meg ekstra hjul til kofferten, så jeg slipper å komme opp i samme dilemma en gang til. Det hører også med til historien, at jeg sendte min hjul-løse koffert i posten hjem til Norge fra Auckland, så den skal jeg nå få bestilt nye hjul til. Billig med nye hjul, men dyrt med helt ny koffert.
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
  3. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    832
    Bonuspoeng:
    93
    Mistet 2 hjul på min Samsonite på vei til Toronto med LH, gikk til ankomstservice og fikk rekvisisjon på reparasjon med en gang. Heldigvis skulle jeg være der litt, så 1 uke på rep var OK.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan da ikke ha vært billig å sende den til Norge fra New Zealand heller?
     
  5. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Ødela et hjul med SAS.. Sa ifra på Gardermoen. Neste dag fikk jeg ny koffert i butikken, siden de ikke klarte å reparere den. Ingen erfaring med andre selskap. Jeg valgte også bevisst en solid koffert. Den tålte mye frem til hjulet røyk og jeg fikk jo ny av samme type, så er fortsatt fornøyd!
     
  6. Reidun

    Reidun Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Kostet ca kr 510,- og det var det verdt, når kofferten kostet over 4000,-
     
    Last edited: 30. okt 2019
    RoadKing liker dette
  7. Reidun

    Reidun Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Good for you! Er noe annet hvis det skjer på vei hjem, da har man jo mulighet til å få skaffet nye hjul eller hente ut ny koffert. Men når man ankommer et annet land, og skal være i byen kun en dag, og så dra videre, er ikke den muligheten der. Det er en dyrekjøpt erfaring for meg, og neste gang tar jeg med to ekstra hjul.
     
  8. SayWhat

    SayWhat Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    Kven er det som selger lause hjul til Samsonite nå for tida? Er det noen butiker/nettsteder som er meir å anbefale enn andre?
     
  9. Reidun

    Reidun Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Butikker som selger Samsonite-produkter kan bestille nye hjul, jeg bestilte nye hos Morris, der jeg hadde kjøpt kofferten. Du må ha med serienr på kofferten, så du får riktige hjul.
     
    SayWhat and NoLimit like this.
  10. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Støttes! Gjorde dette selv på Morris for en Samsonite og dette gikk helt smertefritt. Betalte 50 kr for hvert hjul jeg bestilte.
     

Del denne siden