Økonomi klasse EK,noen synspunkter?

Tråd i 'Reisemål' startet av jtmath, 10. sept 2014.

  1. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Hei.

    Jeg er en ny medlem her på Bonufeber :) Jeg og min samboer driver og reiser en del rundt omkring i verden.
    Kom hjem sist mnd fra en tur i Vietnam og Thailand :)
    Så nå har vi bestilt ny tur med avreise 31 des med Emirates fra Oslo til Hong kong,flyr først med 777-300er og A380-800 til Hong Kong :) Skal videre til Filippinene etterpå.

    Så det jeg lurer på hvilken erfaringer er det dere har fra EK sin tur på Økonomi klasse??
     
    tommy777 liker dette
  2. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Heisann og velkommen hit til Bonusfeber :)

    Jeg fløy EK økonomiklasse til Dubai på åpningsdagen 2.september. Jeg satser på å ha tripreporten klar for den turen i løpet av denne uken :)

    Men jeg kan jo ta noen erfaringer i stikkordsform

    - Servicen var veldig bra, smilende italienner som hadde ansvar for "min" midtgang. Hun var stadig gjennom kabinen for å se til at alle hadde det fint, om noen trengte noe mer, rydde etc. Veldig, veldig bra
    - Maten som ble servert fra OSL til DXB var lunsj. Vi fikk utdelt et lite menykort før avgang. Valget var, så vidt jeg husker, kylling eller lam. Jeg valgte lammet, og jeg angrer ikke på det. Smakte veldig godt!
    - Drikke - mye forskjellig å velge mellom, og hvis man ville ha noe mer i løpet av flighten så var det ikke noe problem.

    Det eneste jeg ikke synes var så bra, var at det ikke var et måltid nr. 2. Dette er tross alt en flytur på 6,5 timer som er det samme som f.eks New York-Oslo, hvor man får både middag og frokost.
    Et lett måltid/snack før ankomst DXB hadde gjort seg, synes jeg.

    Ellers er jeg veldig fornøyd, og jeg hadde ikke nølt om å booke tur med dem igjen :)
     
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje du kunne si noe om setene også? Trange/brede? God benplass? Størrelse på TV/ kvalitet underholdningssystem?
     
  4. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Største TV jeg har sett på economy vertfall, var jo nesten like bred som setet. Og utrolig mye bra filmer og tv-serier tilgjengelig. :)
     
    Last edited: 10. sept 2014
  5. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Takk Cecilie :)
    Men lurer veldig mye også på det som Bizflyer også ønsker og høre om setene også? Trange/brede? God benplass? Størrelse på TV/ kvalitet underholdningssystem??
     
  6. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes det var god benplassen, men det er jo veldig individuelt. Jeg er ca 175 høy. Bredden på setene var heller ikke noe issue, men igjen, veldig individuelt selvfølgelig.

    Underholdningssystemet var innholdsrikt. Utrolig mye forskjellig å velge mellom av både musikk, film og serier. Og så kan man jo ringe til andre seter. Skjermen var av veldig god kvalitet, og som PettR sier over her, blant de største jeg har sett i economy i allefall.
     
  7. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
  8. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Har du tenkt deg på tur i økomomi på Emirates? :D
     
    peterfox liker dette
  9. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Er nok samme tv str som de har på Qatar sine 787 og Singapore Airlines A380-800 tror jeg? 10,2"
     
  10. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser at alle skryter veldig av underholdningssystemet og innholdet. Jeg er enig i at selve systemet var knallbra, det samme var utvalget av TV-serier (ofte hele sesonger!!).. MEN jeg var ikke veldig imponert over filmutvalget. De hadde mange ja, men etter min mening lite nytt og bra. Mye nye B-filmer og mye gamle filmer. Her var Qatar mye bedre sist jeg reiste med de. Masse nye toppfilmer!

    Men nå er jeg veldig kritisk, så misforstå meg rett. Absolutt bra!
     
    Herlov and Flemming Poulsen like this.
  11. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Erru gæ'ærn!! :eek::eek:
    Nei, tenkte mer som en opplysning til de uvaskede masser......:p
     
    PettR liker dette
  12. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Det var grei benplass på rad 24 ;)
    Legroom EK.jpg
     
    jtmath and Herlov like this.
  13. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fløy økonomi ned til Dubai med bonusfeber.no, og det var uten tvil den beste økonomiklassen jeg har fløyet. Super service, omfattende underholdningssystem, god kvalitet på mat bidrar til et topp helhetsinntrykk. I tillegg gjør småting som ordentlig bestikk, "fri bar" og meny mye.
     
  14. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Mitt favorittselskap i Economy og blant de med bedre plass og jeg er 197cm høy. Har ingen problemer med bredden heller. Mener å huske at jeg telte en gang, over 100 engelskspråklige filmer.
     
  15. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er nok litt enig med deg. Hadde kanskje forventet litt nyere filmer.. Fant et par jeg begynte å se på, men det var jo så mange hyggelige folk på tur så jeg fikk jo ikke sett noen ferdig :p:D
     
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hey.. Verdens beste utvalg av Bollywoodfilmer hadde de ihvertfall :p

    Reiser du mye, finner du vanligvis 15 til 35 nye filmer, samt omtrent like mye av litt eldre stuff, 10% av dette vil du se. Og du finner det samme utvalget der en laaaang stund med kun lite endringer hver måned, så jeg synes faktisk det var litt greit med litt avveksling.

    1800 ting å velge mellom er vanvittig mye.
     
    PettR liker dette
  17. Snorreth

    Snorreth Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    43
    Syntes filmutvalget var utmerket for mine øyne, samt at navigering på menyen var enkel og kjapp.
    Rakk derfor å kikke gjennom utvalget, hvilket ikke er tilfellet hos alle andre flyselskaper. Selvsagt ikke de nyeste filmene fra Hollywood, men når jeg ser hvilke filmer som gikk nylig på kino tenker jeg meh.

    Er derfor alt i alt fornøyd med utvalget.

    Med vennlig hilsen seer av
    Mad Men, The Avengers, American Hustle, The Grand Budapest Hotel og Anchorman 2: The Legend Continues.
     
    Last edited: 11. sept 2014
  18. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Hva definerer folk her som "toppfilmer" og "nytt"?

    Alle de filmene her var vertfall tilgjengelige på veien nedover:

    Maleficent - Ikke released enda - WBO: $753,329,408 - IMDB: 7.3/10
    X-Men: Days of Future Past - Ikke released enda - WBO: $745,811,668 - IMDB: 8.3/10
    Captain America: The Winter Soldier - 9 September - WBO: $714,083,572 - IMDB: 7.9/10
    The Amazing Spider-Man 2 - 19 August - WBO: $708,294,944 - IMDB: 7.1/10
    Godzilla - HD Download release 4 dager før vi fløy nedover - WBO: $524,976,069 - IMDB: 6.8/10
    Divergent - 5 August - WBO: $274,945,239 - IMDB: 7.0/10
    Need for Speed - 5 August - WBO: $203,069,179 - IMDB: 6.7/10

    Noen som kan nevne et par filmer de savnet?
     
    Henning liker dette
  19. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
  20. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Dette høres jo ut som et bra selskap og fly med da,bra Entertainments og gode seter og god beinplass er alle enige i eller :) Jeg gleder meg mest til og fly med A380-800 til Hong kong,for der er det enda bedre har jeg skjønt,spesielt setene kan vist legges enda lenger ned i forhold til 777-300er? Og det som var bra med Emiratene i forhold til Thai ,var at jeg kunne velge fritt hvor vi skulle sitte i flyet når jeg hadde bestilt :) Selvfølgelig på økonomiklassen da :) Skal legge ut noen bilder fra A380-800 når jeg kommer meg hjem..
     

Del denne siden