Ønsker alle en fantastisk Lørdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av kjeeli, 27. nov 2021.

  1. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,407
    Likes mottatt:
    12,325
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn. Fant to OSL-CPH-LAX billetter i biz i oktober 2022. Da har jeg bursdag, og har fått grønt lys av kona til å ta henne med en ukes tid til LAS.

    Hadde bare 111k poeng på konto, og bestilte da to enveis bill med FP4- 72000 poeng totalt.

    Fikk bestilt EN retur i plus for 36000. Så var det stopp. Venter inn endel poeng + en CT ila noen måneder, så får sy sammen en vettug rute senere.
    Får kjøpe bill fra LAX-LAS med UA. Kosta ca 900 kr i eco. En drøy time skal gå greit.

    Ellers blir det entrecote og rødvin i heimen. Kulda har kommet hit også, men vi har masse ved.

    Ha en temperert aften
     
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,175
    Likes mottatt:
    869,681
    Bonuspoeng:
    293
    I London er det jo hos Singapore og Air Canada ...
    Ellers ville jo den store loungen i Istanbul vært noe
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra sofaen.
    Fortsatt syk og svak og dårlig bak, så sofaen er min plass resten av helgen.

    Kona har en kollega som er i Sør-Afrika, han jobber hardt for å prøve å komme seg hjem. Fikk kjøpt seg en billett til Frankfurt i går, i dag er prisen visstnok mangedoblet.

    Hvis dette greiene i Sør-Afrika ødelegger for min tur til SFO i desember, da blir jeg grinete, merker jeg.

    Har bestilt litt møbler på Black Friday salg, med doble poeng på SAS MC. Vurderte å kjøpe denne: upload_2021-11-27_12-39-39.png

    Men fornuften sa nei. (Selv om det absolutt er fornuftig å kjøpe den, med doble poeng på SAS MC pluss Trumf på Lego.. :rolleyes:)

    Ha en innbringende og smittefri lørdag!
     
    Earl, Jon_A, SayWhat and 11 others like this.
  4. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    10% er jo ikke voldsomt. På torsdag var 14% ca av alle prøver i Norge positive
    Og man vet heller hvor smittsom denne varianten er. I tillegg har den etter alle solemerker vært her i mellom 3 og 8 uker
    Så spørsmålet om hvor berettiget det er å sperre 600 mennesker inne på to fly står seg
    Smittetallene er på full fart opp allerede så her lukter det politikere med angst for å ikke gjøre noe
    Hilsen en som har støttet opp om slle tiltak og er fullvaksinert
     
    ArthurDent, Maggie and watchaddicted like this.
  5. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,956
    Likes mottatt:
    5,760
    Bonuspoeng:
    183
    Når planlegger dere å dra? Status på Heathrow er at United er stengt, Air Canada har begrensede åpningstider og Singapore krever maks 72 timer gammel PCR test. Et annet alternativ kan være en tur innom The Loft i Brüssel.
     
    ArthurDent liker dette
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,175
    Likes mottatt:
    869,681
    Bonuspoeng:
    293
    Husk på at de fleste av dem som tester seg i Norge er de som har symptomer eller er redd for å ha blitt smittet.

    I flyene på AMS ble 100 % av populasjonen testet.
    Hadde vi hatt 10% smitte i Norge ville det vært over 500 000 vært positiv ..
     
    SayWhat, ArthurDent, Calling and 4 others like this.
  7. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,219
    Bonuspoeng:
    183

    14% av alle som hadde et behov å teste seg pga symptomer eller annet vs 10% av et ‘tilfeldig utvalg’ er en stor forskjell.
    Jeg mener det var helt berettiget å holde igjen for testing og vente på svar før man evt tar videre steg. Hvilken paragraf mener du er blitt brutt?
     
    SayWhat, ArthurDent and Eddie47 like this.
  8. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    God lørdags ettermiddag fra flyplassen ved solkysten, også kjent som BGO. I dag skal det jobbes inn Diamant med en liten tur-retur OSL. Noen vil nok kalle det miljøkriminalitet..

    Status ellers er at bollebua fortsatt er stengt og SAS er forsinket. Alt som det skal være mao.
    Bør vel strengt tatt være fornøyd med en forsinkelse og ikke kansellering..

    9DBE441C-9EF5-43AA-B5F4-AF9D9B26A8BA.jpeg 111BF1DB-753F-4F33-8AB8-90B044595702.jpeg A7E5EA8B-0389-4400-BC88-996963537558.png
     
    afirm, SayWhat, Berlioz and 13 others like this.
  9. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke menneskerettighetene sine paragrafer i hodet…
    Men de burde i det minste sluppet ut av flyet å blitt plassert på lukket rom
    Det å stenge noen inne på et fly på bakgrunn av mistenkt corona og holde dem der til myndighetene mener de kan slippe ut er tvilsom praksis. Helt enig i testingen og karantene, men det er en relativt brutal avgjørelse
     
  10. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,227
    Bonuspoeng:
    113
    Da går turen videre til ARN. Fint flyvær over Trøndelag på turen mot OSL. Lenge siden jeg satt på en 737-700. Jeg er egentlig ikke så misfornøyd at det nå stort sett brukes A319/320 på denne ruten.

    Jeg kan bekrefte at vannet i Go er bortforbedret.
     

    Attached Files:

  11. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jojo. Men vi tester jo sldri hele Norge på en gang da
     
    ArthurDent liker dette
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,175
    Likes mottatt:
    869,681
    Bonuspoeng:
    293
    Heldigvis ..
     
    ArthurDent liker dette
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,175
    Likes mottatt:
    869,681
    Bonuspoeng:
    293
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,850
    Bonuspoeng:
    293
    Over jul. Tenkte Københavm via noe. Også derfra via London hkem Men det ser ut som om jeg må booke flere muligheter også avvente relevant infor om åpningstider mm.
     
    ArthurDent liker dette
  15. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Kan bli vanskelig å planlegge reiser fremover om alle land med spredning av den nye varianten skal inn på listen. Jeg som trodde karantenehotell ved innreise i Norge var historie….
    Krysser fingrene for at dette ikke er så ille som man kan få inntrykk av i media
     
    ArthurDent liker dette
  16. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,697
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt!

    I SVG for et par dager siden var omtrent annenhver sas flight til OSL kansellert.

    Fly-været var utmerket, så jeg mistenker at eneste grunn var at det ikke var passasjerer nok til de bortimot 10 avgangene hver vei som de hadde scheduled den dagen....
     
    ArthurDent and themichael like this.
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Og kanskje manglet crew…
     
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,697
    Bonuspoeng:
    183
    Kunne vært.

    Men det var ikke stappfullt på de flyene som faktisk gikk. Så de "bufret" nok opp passasjerer og sparte seg for noen avganger, tror nå jeg :)
     
    ArthurDent liker dette
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, ikke bare du som vurderte å bestille den der i dag. Fristelsen var svært stor, men denne gangen vant dessverre (?) fornuften her også.
     
    ArthurDent and holmen like this.
  20. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,240
    Likes mottatt:
    22,465
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag. I dag føremiddag spurte madammen fint om eg kunne lage middag i dag og i morgon, noko eg sjølvsagt takka ja til. No har det gått ein halv time over middagstid og ho og ungane er framleis ikkje komne heim. Dette må vel gje bonuspoeng som kan nyttast til egotripp?
     
    RoadKing, afirm, SayWhat and 10 others like this.

Del denne siden