Ønsker du Diamond-fordeler på ditt neste Hilton-opphold?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av ILS2, 24. sept 2016.

  1. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Ta kontakt, så kan jeg booke deg et rom på din(e) neste reise(r) med min konto, men med deg som gjest nummer 2. Da får du:

    - Gratis frokost (continental noen steder)
    - Oppgradering / loungetilgang (ved tilgjengelighet)
    - Tidlig / sen innsjekk

    ...mens jeg får registrert et "stay" + ev. de bonuspoengene som ramler inn for oppholdet. Mangler nemlig noen stays på å rekvalifisere til Diamond neste periode.

    Mer om fordeler her: http://hhonors3.hilton.com/en/explore/benefits/index.html

    Jeg har booket opphold i mitt navn for familie og venner i mange år, men med de som gjest nummer to, og det er aldri noen problemer med innsjekk etc. Senest nå under Oktoberfest fikk jeg oppgradert to bookinger til Executive Rooms m/lounge for to av mine kompiser.

    Send meg en PM hvis interessert.
     
    Eddie47 and Petter B-C like this.
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Er dette innenfor ?
     
  3. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Wow! This is a bad idea!
     
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Ideen er vel god, men strengt tatt ulovlig i følge T&C i HiltonHonors programmet?
     
  5. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig jeg er på tynn is mht. T&C, men det var nok hele forum-verden da HHonors Gold ble gjort tilgjengelig for alle med et russisk (eller var det australsk?) VISA-kort :D

    Denne bloggposten belyser temaet noe:
    http://www.pointswithacrew.com/can-i-book-a-hotel-for-someone-else/

    Hilton - og flere andre kjeder - opererer med 2nd guest, som fint får sjekke inn uten at bookingpersonen er til stede. Med introduksjonen av online check-in, er det knapt ID-kontroll lenger - og enda mindre på de stedene med digital key. Kan gå rett til rommet og droppe all menneskelig kontakt.

    Man kan i så måte si at Hiltons T&C er noe i utakt med den teknologien selskapet selv utvikler.

    Mulig jeg drar der noe langt med å invitere vilt fremmede, krever jo en viss grad av tillit (deling av personalia m.m.), men at det fungerer problemfritt både i USA og Europa, kan jeg bekrefte.
     
  6. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, ideen er nesten irriterende god, jeg tenker mer på hvordan man skal forhindre fremmede tømmer minibaren eller belaste rommet med dyre middager og barregninger...
     
  7. Paalk

    Paalk Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Må ikke innehaveren av kortet sjekke inn da? Med pass og greier?

    Har Diamant på Hilton og Platinum på Marriott (og nå SPG etter at de matchet staus i går, wohooo) selv og har altfor mange netter igjen for å opprettholde status hos begge kjedene i løpet av inneværende år.

    Så dette var jo et bra alternativ. Kan til og med subsidiere noen av mine venners opphold rundt omkring i verden om dette går an. Kanskje jeg ender opp med 400 netter på en kjede i løpet av et år, overkvalifisert til opprettholdelse av status da tenker jeg !! ;)
     
  8. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan fungerer dette viss jeg og en kompis skal overnatte på Hilton i Tallinn? Høres jo utvilsomt fristende ut, og en vinn-vinn for begge parter - men vil nødig stå på hotellet i Tallinn med skjegget i postkassa.
     
  9. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,983
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
  10. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Man booker med statusinnehavers navn, men med gjest nummer to - som faktisk skal bo der - som additional guest. Han har da samme rettigheter til å sjekke inn osv., som primærgjest. Gjest nummer tre - din kompis - kan gå i baren mens du sjekker inn ;)

    Jeg har som regel ordnet innsjekk på nett for mine kamerater, slik at de bare går i resepsjonen, viser sitt betalingskort - som allerede er lagt inn - og får utlevert nøkkel. Har aldri vært et eneste spørsmål eller problem at ikke jeg har vært der ved innsjekk.
     
  11. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Additional guest på samme rom som primærgjest da regner jeg med? Og betalingskortet som belastes ved bestilling er additional guest?
     
  12. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Korrekt, og primærgjest kan også booke flere rom på samme datoer, men da med forskjellige additional guests. Betalingskortet til additional guest legges inn ved bestilling, ja.
     

Del denne siden