Ønsker Miamitur, har CT men kun 45000 poeng

Tråd i 'Bonushjelp' startet av olafsand, 24. nov 2014.

  1. olafsand

    olafsand Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har lyst å reise til Miami i sommer. Har bare 45000 nå og tror ikke jeg klarer å spare mer enn 5000 poeng til før det. Kan jeg da kjøpe 10000 poeng slik at jeg får 60 000 poeng. Vil det rekke til Miami fra Stavanger?

    Og funker det slik at jeg må ringe for å booke billett +CT? Kommer til å bestille cruise, men bør vel da vente til jeg får nok poeng?
     
  2. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Hei. Vis du er Plat member så kan du reise star ali med CT, vis ikke så er det kun sas sine ruter du kan fly med,og de går ikke til Miami. Og vis du skal fly med Star Aliance så koster gebyrene en god del,så kansje det lønner seg og spare den CT til senere. Du kan også kjøpe deg poeng,har du Trumf kort med penger på kan de også omgjøres til poeng. Søk Amex Plat kort og få 12000 poeng :) Ikke arrester meg vis jeg tar feil :)
     
  3. olafsand

    olafsand Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ok takk. Har platinum. Lønner det seg ikke å bruke ct på star alliance da? Men kanskje jeg kan bruke den på sas til new york heller? Eller andre anbefalinger?
     
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Miami med *A vil koste 70 000 poeng i eco. 20 000 poeng koster 500EUR, nå vet jeg ikke hva avgiftene på to Eco-billetter til Miami er, men noe sier meg at det kan være bedre (og ikke mye dyrere) å kjøpe billettene og tjene poeng på reisen isteden.
     
  5. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    BA har salg i eco nå, koster kun 3500kr i hele sommer for svg-jfk tur retur kan sikkert finne noe rimelig ned til mia fra new york, det er IKKE good value å kjøpe poeng for å ta ut en eco reise.
    Hvis du uansett gjør det så må du passe på å fly sas over dammen for å holde YQ kostnaddene nede.

    Edit: Ser at BA også har salg til Miami, men for å få de billigste billettene til rundt 3600kr tur retur må du reise ut før 16/06 hjem reisen kan være uti juli ser det ut som, uten at prisen går opp. Evt ha utreise etter 12/08
     
    Last edited: 25. nov 2014
  6. olafsand

    olafsand Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for svar. "Mitt problem" er jo at jeg da har en CT jeg ikke får brukt. Eller så får jeg ta en tur i europa da..
     
  7. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    ja, ta den ut i europa i stedet om du vil bruke den. eventuellt gjør som meg og kast den og spar poeng for 2016 i stedet :)
     

Del denne siden