Ønsker tips: Bangkok i 13 timer - Thai F lounge -

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Anton80, 30. april 2018.

  1. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Ankommer BKK kl 06.20 med F fra FRA (TG a380).

    Spørsmål 1: Blir man da hentet ved gate? (skal videre i BIZ med TG 13 timer senere, BIZ er høyeste klasse der)
    Spørsmål 2: Vi synes 13 timer blir litt vell lenge, selv i F loungen til Thai(tror vi) og lurer på å "oppleve" litt i Bangkok. Noen som har noen tips? Hadde vært en "oase" rette utenfor flyplassen, hadde jeg nok slått til på det. Ellers er det selvfølgelig bare å se på tripadvisor. Men få som bare har rundt 10 timer tilgjengelig :)
    Spørsmål 3: Hvordan er det med håndbagasje? Kan man få lagt igjen en koffert(Håndbagasje) i F loungen? Eller noe annet sted?
    Spørsmål 4: Regner med at man har tilgang til F loungen også etter man kommer tilbake igjennom innsjekksområdet(etter å ha vært ute). Antar man kan ta masasjen da?

    Setter også pris på generelle tips :)
     
  2. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    545
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får svare for det jeg har erfart...
    Ja, du blir møtt ved gaten og kjørt enten til passkontrollen eller transitt. Hvirdan det er å komme seg ut etter å ha gått gjennom transitt for så å sette igjen bagasjen vet jeg ikke.
     
    Anton80 liker dette
  3. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, skal du videre innenriks eller utenriks?
     
  4. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Skal videre til SIN, hvor jeg har 1 døgn (og videre til AKL med SQ F a380).
     
  5. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Så blir du både hentet ved gate, samt ha tilgang til F Loungen. 13 timer kan nok bli i lengste laget.... Tid for massasje bestiller du i loungen, så det er nok litt hipp som happ så lenge det er ledige tider. Vedrørende håndbagasje tør jeg ikke riktig svare på, men skulle overraske meg om ikke de fant en løsning på det:)
     
  6. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror jeg ville sjekket muligheten for å komme videre SIN tidligere isteden - så får du mer tid der. Det går jo masse fly BKK-SIN. Den beste forbindelsen går vel 8.00 tida med Thai.
     
    Anton80 liker dette
  7. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Da må det i såfall ordnes i BKK. Jeg har allerede 24 timer i SIN, og tror det blir vanskelig å få noe mer ved å endre billettene (CT)
     
  8. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Nettopp. Hvis du reiser uten innsjekket bagasje så kan nok det ordnes.
     
    Anton80 liker dette
  9. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Vi hadde ca. 9 timer i Bangkok i fjor sommer og valgte da å dra inn til byen. For min del var det litt for kort tid, for vi ønsket jo å få med oss massasje osv i loungen. Med 13 timer derimot så burde du ha plenty tid til å se litt av Bangkok. Sats på å ta toget inn til sentrum da trafikken kan være et hel.... Det er veldig bra togforbindelse der. Vær oppmerksom på at du trenger cash til å betale togreisen. Vi valgte en Uber tilbake til flyplassen, da vi hadde kommet litt langt unna togstasjonen, men vi angret litt på det valget (selvfølgelig på grunn av trafikken).

    Vi fikk ikke oppbevart noen bagasje i F loungen, men det finnes oppbevaringsbokser utenfor security.

    Tviler på at du har adgang til F loungen når du kommer tilbake. Vi skulle videre med TG F så vi hadde tilgang, men i prinsippet er det bare avreisende F som har tilgang der.
     
    Last edited: 30. april 2018
    Anton80 liker dette
  10. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Godt tips! - Ja, jeg gjør det(håndbagasje(r)). Med førsteklasse.. og med biz videre, burde det kanskje la seg gjøre ja. Da kunne vi tatt 11.30 flyet til SIN og fått hygget oss 5 timer i loungen i BKK(perfekt). Kommet tidligere frem til SIN (istedet for kl 22.45 om kvelden). Noen ganger er de enkleste løsningene de vanskeligeste å komme på :) Det gav meg også ideen med å kanskje bytte til biz med SQ istedet for(da på forhånd). Går en rekke direkte SQ fly på samme strekket. OM jeg klarte å få "lurt" agentene/at de ikke merket at jeg da vil få over 24timer i SIN.
     
  11. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    @yukho fikk vel over 24 timer i SYD for en tid tilbake, ved å gjøre nettopp det. Bestilte først en tur som hadde nesten 24 timer layover og så endre en flyvning slik at han fikk over 24 timer.
     
    Anton80 liker dette
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,469
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk sette igjen bagasje ved F innsjekking. Fikk låne et rom til å skifte litt, og bagasjen ble stående bak "skranken". (Det er et eget innsjekkingsområde, og ingen vanlig skranke)
     
    Anton80 liker dette
  13. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Har flydd TG F ca 20 ganger, så har endel erfaring fra ulike scenario:

    1. Ja
    2. Sjekk Bangkok-tråden, mange gode tips!
    3. Ja
    4. Ja

    Ville droppet ombokning, fint å ha 13 timer.
     
    Anton80 liker dette
  14. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, ja, ja... Veldig så positiv du var i dag da :) Bare tuller... Takk for hjelp. Skal sjekke linken med Bangkoktråden :)
     
  15. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Eller denne tråden om "Transit i Bangkok: Råd og Tips"
    Har vel ca. 9 timer i Bangkok selv mellom SYD-BKK, BKK-MUC. Har landet på at jeg ikke gidder sitte 9 timer i loungen. Holder vel med 2-3.
     
    Anton80 liker dette
  16. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,424
    Likes mottatt:
    29,329
    Bonuspoeng:
    183
    Dagrom på Hilton Millenium er jo en OK mulighet, ta en lunch på Sirocco/Lebua som er rett i nærheten og så er det vel påtide å finne loungen på BKK igjen
     
    Anton80 liker dette
  17. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Vær oppmerksom på at bytter du fra TG til SQ BKK-SIN har du ikke lenger tilgang til Thai First Class Lounge.
     
  18. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Hvorfor ikke? Lander fortsatt i F med TG fra FRA. Hva jeg skal videre med er vell i praksis urelevant?

    Som å lande i FRA med LH F... og fly videre med SAS økonomi. Da har man vell også tilgang til F loungen til LH?
     
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Ingenting av det du skriver er korrekt. Dessverre. Reglene er slik.
     
    veeegard liker dette
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Det er alltid utgående billett som bestemmer lounge tilgang som @Insomnia4u skriver.
     
    Insomnia4u liker dette

Del denne siden