10 dager i California

Tråd i 'Reisebrev' startet av Joachim, 11. nov 2015.

  1. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Tenkte det var på tide å bidra med noen bilder og reiseskildringer jeg også, selv om det ikke blir det helt store "brevet" dette her!

    Slo til i sommer på BA sitt "salg" i Club World, og endte da med en t/r Bergen-San Francisco. Der leide vi en Mercedes ML350 fra Sixt (les mer om den meget blandede opplevelsen her: http://insideflyer.no/forums/threads/ride-report-skriv-om-din-leiebil-her.392/page-16#post-67960 ...)

    Ettersom mitt høyt elskede Hyatt Diamond-kort nærmer seg utløp ( det ble vanskelig / dyrt å opprettholde det når man bor i Norge, og ikke reiser noe i jobb lenger :( ), skulle vi i hvertfall benytte denne statusen maks, og bodde derfor kun på Hyatt-hoteller denne ferien (for info om hotellene, se gjerne her http://insideflyer.no/forums/threads/erfaringer-med-hyatt.330/page-5 fra post 86 til 90).

    Reiserute var som følger:

    San Francisco flyplasshotell - Monterey - Santa Barbara - Los Angeles - San Francisco .

    Med andre ord skulle vi kjøre den berømte Pacific Coast Highway / Highway 1. Nå har @Henrik nylig vært innom noen av de samme senere i sitt siste reisebrev, men håper folk orker en runde til :)

    Det blir mest bilder, tatt med iPhone 6, og noen kommentarer! Håper uansett det faller i smak! :)


    Hadde en glitrende flight fra Bergen til London, og ble pushet på champis av crewet hele veien!
    IMG_1465.JPG

    Alltid deilig å gå i oppoverbakke for å komme seg på flyet!!
    IMG_1468.JPG

    Mitt sete fra LHR-SFO.
    IMG_1470.JPG

    Fikk en liten smakebit på passengershaming og...
    IMG_1472.JPG

    Godt tilrette med champis på armlene, og Entourage på skjermen! IMG_1474.JPG

    Benyttet muligheten til å forhåndsbestille måltid, og bestilte denne biffen som var noget overstekt, men god på smak! IMG_1475.JPG
    Imponerende stort toalett i 2. etg på BA A380!
    IMG_1476.JPG

    IMG_1478.JPG
    IMG_1482.JPG
    Oppholdsrommet i suiten på Hyatt Regency SFO
    IMG_1484.JPG
    Soverommet
    IMG_1485.JPG

    På vei fra SFO, ut mot Highway 1, på tur mot Monterey
    IMG_1497.JPG
    Monterey Bay akvarium - anbefales!
    IMG_1511.JPG IMG_1515.JPG IMG_1530.JPG

    Uteområde, og resepsjon på Hyatt Regency Monterey
    IMG_1539.JPG
    IMG_1545.JPG
    Bixby Creek Bridge, på vei mellom Monterey og Santa Barbara
    IMG_1573.JPG

    Point Sur Lighthouse
    IMG_1555.JPG

    IMG_1559.JPG

    Flere bilder følger i neste post!
     
    ina_s, MadsVaHa and RoadKing like this.
  2. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Bodde en natt på Hyatt Santa Barbara
    IMG_1615.JPG

    Hadde bl.a. en meget fin morgenjogg ut til Stearns Wharf pier i Santa Barbara, der vi fikk med oss en flott soloppgang.
    IMG_1715.JPG

    Deretter gikk turen videre til Los Angeles, hvor vi bodde på Hyatt Regency Century Plaza.
    IMG_1638.JPG

    Div bilder fra Los Angeles:

    Griffith Observatory med downtown LA i bakgrunnen
    IMG_1644.JPG IMG_1649.JPG IMG_1668.JPG
    Santa Monica Pier
    IMG_1725.JPG IMG_1729.JPG IMG_1757.JPG
    Skulle være visning av Bølgen, med Roar Uthaug og Ane Dahl Torp til stedet ett par dager etter vi reiste videre!
    IMG_1762.PNG
     
  3. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Bildet viser bassengområdet til hotellet i LA:
    IMG_1768.JPG



    Etter 3 dager i LA kjørte vi raskeste vei til San Francisco. Kom bl.a. over disse "runaway truck"-veiene!
    IMG_1776.JPG
    I San Francisco bodde vi 3 netter på Grand Hyatt, rett ved Union Square. De to første bildene viser stue og soverom på dette hotellet.
    IMG_1796.JPG
    IMG_1797.JPG

    Div bilder fra San Francisco:

    Alcatraz
    IMG_2024.JPG IMG_1822.JPG IMG_1830.JPG

    Lombard street og kabeltrikk
    IMG_1855.JPG IMG_1869.JPG IMG_1908.JPG

    Golden Gate med byen i bakgrunnen
    IMG_1995.JPG IMG_1981.JPG

    Solnedgang sett fra rommet i 28. etg på Grand Hyatt
    IMG_1907.JPG
     
    Last edited: 11. nov 2015
    Aussie74, mathiasfe and Kristian like this.
  4. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Grand Club loungen på Hyatt
    IMG_1997.JPG

    Hjemreisen gikk samme rute, SFO-LHR-BGO. Leiebilen ble parkert hos Sixt (men ikke registrert inn, ble truet med politianmeldelse ett drøyt døgn senere, se egen post om leiebil...)
    IMG_2002.JPG

    Denne gangen var det 747 i steden for A380, og man merket at sete, skjerm, og underholdningssystem var bedre. Alikevel var crewet i langt bedre form, og servicen var betraktelig bedre! Det ble 5-6 timers søvn på flighten, og en dusj i loungen i London, før hjemreise til Bergen. Jeg og gruen satt i "loveseats" på siste rad av minikabinen nede, og dette var ikke ett dumt valg, meget privat, og slapp å tråkke over folk når man skulle på toalettet eller liknende
    IMG_2012.JPG

    San Francisco var ett nytt bekjentskap, og en by og ett området jeg skal tilbake til. LA er jo greit å ha vært i, men jeg har ikke den helt store sansen.Ser dog at @Fnate har LA på listen over sine favorittbyer, og jeg tar gjerne imot noen innspill for å kanskje endre mitt inntrykk av byen! :)

    Dette var også mitt første bekjentskap med BA i club World, turen førte til BAEC Bronze, og jeg har funnet ut at nå er det bare å legge longhaul til BA, og gå for status! Jeg hadde hørt mye skryt på forhånd fra bl.a. @tommy777 @Fnate med flere, og må innrømme at jeg hadde sanset for dette! :)

    Takk for titten!

    J
     
    Last edited: 11. nov 2015
    ina_s, watchaddicted, view and 6 others like this.
  5. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,116
    Likes mottatt:
    7,638
    Bonuspoeng:
    183
    Knallrapport! Ser ut som en særdeles behagelig tur!

    Jeg er veldig enig med deg angående LA. Nå er det noen år siden jeg var der sist, men fikk ikke samme godfølelsen som jeg får i SF. Det er noe helt spesielt med den byen!
     
  6. Yeager

    Yeager Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Fin rapport, og herlige bilder. Vil også gjerne tilbake til SF!
     
  7. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig bra! En stund siden jeg var i SFO, var du innom Buena Vista bar og drakk Irish coffee?? og traff bartender Larry?

    Men jeg er tilbake til SFO om ikke lenge, og da blir det irish!
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    LA er slitsom, og når California har så mye annet å by på... Av byer er San Diego og San Francisco langt å foretrekke, landeveien mellom LA og SF er en drøm, den søvnige landsbyen Encinitas nord for San Diego. Kings Canyon, Yosemite, Death Valley.... Ikke kast bort tiden på plast og knuste drømmer i LA.
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig rapport fra vestkysten. Det liker man!
     
  10. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    En flott rapport og noen flotte bilder :)
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for supert reisebrev! Kjekt med mange bilder!
     
  12. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Flott reisebrev og alt! forsett med det :)
     

Del denne siden