10 enkle steg for å tjene inn minst 100.000 Eurobonus poeng i løpet av ett år

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Kaffen, 31. aug 2018.

  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Du drømmer kanskje om å reise til tropiske strøk på Første Klasse? Her er guiden du trenger for å gjøre dette selv med en så liten inntekt som 15.000 kr mnd :)
    .



    - Jeg vil ta det steg for steg, sånn at det blir enklere å forstå :)

    1. Meld dere inn i Eurobonus også kan dere åpne en konto, og få ett eurobonusnummer.

    2. Meld deg inn i Trumf, og lag fast overføring av trumfpoengene til SAS. SAS gir deg 15 Eurobonuspoeng pr trumfpoeng på fast overføring :cool:

    3. Meld deg inn i Kiwi Grønt og få 15% trumf på frukt og grønt, også melder du deg inn i Joker Glad for å få 5% på Joker. Hvis du bor på bygda så vil dette kanskje by på enkelte utfordringer, men Trumf har andre partnere også hvis dette er tilfelle.


    4. Nå begynner du med å legge en vane med å handle alt grønt på Kiwi, også følger du med på de dagene det er trippeltrumf datoer på Gjerrigknark sine sider.


    *** Nå som du har automatisert trumfen inn mot eurobonus kan du gjøre følgende steg :)


    5. *** Få tak i Shell MC om mulig, hvis ikke gå for SAS Eurobonus Mastercard, der får du 3-6000 poeng i forhold til kampanje eller ikke. Du kan også bestille Trumf Visa i samme slengen. NB!!!----> Betal kortet hvær 14 Dag, sånn at du ikke betaler renter, derfor er ikke kredittkort delen for alle!!!

    6. Last ned Payr, og link det opp mot Shell MC og betal alle regninger med denne appen, da vil du få 1% trumf på alle regningene dine, ja jeg får poeng på leiligheten min, også betaler jeg av balansen fra det ene kortet med det andre kortet i Payr. Da får du poeng for å bruke to kort i hver transaksjon :D
    *** 6000 Eurobonus poeng på husleie


    7. Signer telefon på ICE og få 180 Trumf Kroner, dette abonnementet har ikke bindingstid, og du vil få inn 2700 Poeng.

    8. Følge med på strømavtaler på dette forumet, du kan dra inn masse poeng der, du kan greit dra inn 10.000 på en fjordkraft kampanje, og bytte til NTE og hente inn 500 Trumfkroner til en verdi av 7500 Poeng. Da har du hentet inn 17.500 Eurobonuspoeng bare på å bruke strømmen som vanlig. Hvis du leier og strøm er inkludert, så kan du dessverre ikke gjøre dette.

    9. Når du har hatt 2 mnd med Get, så signerer du avtale med Get og henter inn 190 Trumfkroner der, som er 2850 Eurobonus poeng.

    10. Søk rundt på SAS, og Viatrumf, for å bli mer og mer kjent, med programmet, det finnes noen enorme smutthull for masse poeng her inne, om du søker godt nok. Noen av de smutthullene jeg vet om er så bra at jeg ikke nevner dem i ett sånn offentlig rom som dette.

    Så nå skal jeg knuse tallene som vil vise dere poenge mitt!

    Signering av trumfvisa 100 trumf =1500 EBB
    Signering av SAS Mastercard = 3000 EBB
    ICE 180 Trumf + Get 190 Trumf = 5550 EBB
    Fjordkraft Eurobonus + NTE Trumf = 17.500 EBB
    Poeng tjent på PAYR = 6000 EBB på Husleie
    Poeng tjent på PAYR = 1000 EBB på andre regninger
    Poeng tjent på PAYR = 16.200 EBB bruke ett kort på å betale ett annet kort :cool:

    Totalt Eurobonuspoeng = 50.700!!!

    Dette beløpet på 50.700 poeng er basert på om du ikke har handlet mat på trumf, så nå begynner jeg å gjøre dette. Så bær med meg, nå går det unna!!! :cool:

    Jeg spiser sunn studentkost med å kjøpe for 2000 kr mnd i fruktdisken på Kiwi, noe som gir meg 300 Trumfkroner mnd i trumfbonus der, som igjen gir meg 3600 Trumfkroner i året, dette blir 54.000 EBB.

    50.700 + 54.000 EBB = 104.700 Eurobonus poeng!!!
    ** Med dette oppskriften kan selv en minstepensjonist reise på SAS Business til Asia :)



    Du kan også sette deg andre mål enn å fly SAS Business. hva med Lufthansa First class til Mexico for 150.000 Eurobonuspoeng? Det er bare å drømme om hvor dere vil reise, så da avslutter jeg med tabellen for hvor mange poeng du trenger på Star Alliance flyginger til forskjellige steder i verden fra Norge :cool:

    https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/

    Poeng.jpg




     
    Last edited: 01. sept 2018
    Lnbre, TigerTravel, ina and 18 others like this.
  2. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,474
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan legge til velkomstbonus for Dnb mastercard-kort med eurobonusopptjening.

    Hvitt mastercard - gratis om du er student (varer frem til 34 år, så kanskje får du det etter du er ferdig å studere men før du er fylt 34). 49 kr for 6 000 EBP.

    Sølvkort: Må betale 275 i året, får da visa debit og mc. Også 49 kr mnd for 6 000 EBP.

    Ordinært dnb mastercard: gratis, 49 kr for 6 000 poeng.

    Bestill, bruk kortet på 1 kjøp. Når velkomstbonus er trygt inne på konto, si opp eurobonusopptjening og betal regningen.

    Potensielt 18 000 EBP for 422 kr (+ det du evt får med å betale regningene med payr, men det er et annet regnskap).
     
    Gullars and Kaffen like this.
  3. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Så da er tallet 50.700 + 18.000 = 68.700 EBB

    Så da må du tjene 2087 trumfkroner i året for å dekke inn 31.300 EBB, som er 174 trumfkroner mnd noe som betyr at handler du frukt for 1160 kr mnd så er dette nok til å greie 100.000 EBB i året. På toppen av det hele så ligger det 7840 Kr i fri kapital pr mnd utenom regnestykket på det som skal til for å nå dette kravet, så har du virkelig finpusset teknikkene dine med en slik studentinntekt så tror jeg faktisk at en student kan gå an å presse seg over 200.000 EBB alene i løpet av ett år, men da må en gå rimelig ALL INN, for å greie dette ;)

    Hvis dere er to fattige studenter som overfører Trumfpoengene til samme Eurobonus konto, så vil dere lett nå 200.000 Poeng i året. Da når dere Nivå 4 på Mastercard Premium på en konto ganske så enkelt og kan booke begge på SAS Business for skarve 120.000 Poeng til USA eller Asia med dette kortet :)



    *** Poenget er jo at det går fint an å tjene masse poeng selv på en minimal lønn, og det er jo dette som er poenget med tråden :cool:
     
    Last edited: 01. sept 2018
    Ursa liker dette
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Problemet med å nå 200 000, kan du også løse ved å få familie/bekjente til å overføre trumf tilsvarende 60 000(4000 eller 6000trumf), slik at du kan bestille C for eco for dem. Gjør du dette engang så trenger du kun a skaffe 140 000p selv.
     
    Kaffen liker dette
  5. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,474
    Bonuspoeng:
    113
    Har gjort det på hvitt og fått det, fikk mitt ordinære mc for noen dager, har ikke aktivert EB-opptjening på det enda. Sølv lurer jeg litt på om jeg gidder å betale 275 kr for, ender vel opp med at jeg gjør det. Så har jeg nemlig hørt om folk som gjerne etter x antall mnd (noen sier 6, andre sier et helt år) får ny velkomstbonus. Har derfor tenkt å prøve med hvitt kort og EB-opptjening igjen i jan 2019 (brukte det i juni i år). Så hvis det ikke går, venter jeg til sommerferien 2019 med mc.

    Står på dnb sine sider at velkomstbonus gis for hvert kundeprogram. Alle disse er ulike kundeprogrammer, så kan garantere at du får poeng for alt sammen. (1x for hvitt, 1x for sølv, 1x for dnb mc, 1x for evt saga og 1x for evt PB - saga og pb gir 12k hver, så kvalifiserer hun til det så har dere potensielt 3x6k for 49 kr stk, og 2x12k for 99 kr mnd).
    NB: Jeg sa opp EB-opptjeningen rett etter power-helgen (aktiverte i forkant) og har til gode å måtte betale for EB-opptjeningen enda (mulig det er fordi jeg sa den opp etter at velkomstpoengene var inne, men før regningen ble generert). Tror hvertfall jeg sa det opp før regningen ble generert. Potensielt så sparer du da gebyrene, men det er uansett bare snakk om max 350 på hele runden (+275 for sølvpakke).
     
    Gullars liker dette
  6. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,474
    Bonuspoeng:
    113
    Ganske sikker på at de er uavhengige av hverandre og at dette ikke skal ha noe å si. Du kan jo evt vente til du har ordinært og sølv f eks eller hvilken som helst kombinasjon og teste. Men jeg tenker jo for enkelhetens skyld at det greieste kan være å få alle nesten samtidig og aktivere samme dag (da er det nesten snakk om on/off-switch mtp neste runde igjen, så slipper du som meg å huske at hvitt var i juni, dnb mc i sept og sølv da og evt saga da). Så med mindre du risikerer å glemme å deaktivere etter du har fått bonus (og dermed betale for 2 mnd), så vil jeg si det ikke er noe point nei. Du mister så klart bonuspoengene du skulle opptjent (jeg brukte 400 kr på power den helgen, så mistet vel 60 poeng - de får du ikke før du har betalt regningen, men mente ikke 60 poeng var verdt 50 kr til). Så kjøp noe billig, hvis du er redd for å miste evt poeng :)
     
    Gullars liker dette
  7. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Har nettopp blitt medlem av DnB Saga, får man da velkomstbonus også?
     
  8. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Fantastisk! :D
     
  9. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Og så er det bare å melde av eurobonus opptjening etter mottatte poeng slik at du kun betaler for en måned, altså 99 kroner?
     
  10. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er kravet for å få Saga MC? Er inne på DNB sine sider nå, og der står det 1000000 i brutto inntekt.... Stemmer det?
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    800k er uoffisielt krav. Noen lar dette forhandles andre ikke ..
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Det lar seg forhandle..
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Men ikke hos alle kundebehandlere..
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det kan hende man må litt flaks.
     
  15. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,305
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Og det er lettere å forhandle om dersom man har lån man kan flytte enten til eller fra...

    Uten lån var det "no-go" med 700K inntekt her i hvert fall...
     
  16. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Har man en nettoinntekt på 15. 000 per måned utgjør det en brutto årslønn på rundt 250. 000- 260.000 hvis man legger til grunn en så høy skatteprosent som 30. I realiteten ligger nok lønna noe under dette.

    Jeg er litt urealistisk om det er fornuftig å gå til anskaffelse av 2-3 kredittkort hvis man har så lav inntekt? Har man da ikke nok med å holde hjulene i gang?

    Regner også med at vedkommende har boutgifter, strømutgifter, telefon- og internettutgifter osv. Blirbegrenset hvor mye man kan handle på Kiwi da :p
     
  17. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,474
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke verre enn å søke om 5k i kredittgrense. Den kan ogs[ justeres ned til så lite som 2k. Dette gjorde jeg med mitt TrumfVisa innen jeg søkte om Amex. Kan i så fall si opp kortene etter man har fått velkomstbonusen. Du er jo ikke nødt til å bruke kredittkort fordi du har dem....
     
  18. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,474
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, sånn ca. Jeg fikk inn mine reward points den 2. juli (kjøpet ble foretatt 29. juni i helgen). Ser på epost at jeg har fått melding om e-faktura 4. juli med forfall 15. juli. Slapp å betale de 49.
     
    Gullars liker dette
  19. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Nå gikk jeg ut i fra en som får dekket Statens sats for Livsopphold, og får dekket bolig fra NAV på 6300 Kroner mnd. Ganske enkelt, en som er så fattig som det er mulig å være som kredittverdig. En slik kan greit dra inn 100.000 EBB med denne oppskriften :cool:

    Nå er ikke dette en tilværelse de fleste av oss her inne er i, så dette var tatt ut i fra verste scenario. Jeg representerer kanskje den jevne Nordmann som etter at faste kostnader er trukket i fra, har ca 18 Laken i fri kapital til disposisjon i mitt forbruk :)
     
    Last edited: 04. sept 2018
  20. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Spørs hva du mener med 18 Laken da. Vet ikke helt om den jevne Nordmann har 18.000 til fri disposisjon hver mnd. Isåfall vil både jeg og de i min omgangskrets ligge langt under nivået til den jevne Nordmann.
     
    Shyneno liker dette

Del denne siden