1000 CashPoints og 1 måned gratis strøm fra NorgesEnergi

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Upsaker, 11. juli 2016.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    I det siste nyhetsbrevet fra Norwegian Reward tilbyr de 1000 cashpoints for å bytte til NorgesEnergi, i tillegg til én gratis måned hvis du bestiller innen 14. juli
    Faste avgifter er 47 kr/mnd og 3,90 øre/kWh som inkluderer lovpålagte elsertifikatkostnader.

    Ved første øyekast er det et fristende tilbud, hvis strømpriser er lik som hos f.eks Fjordkraft som ikke har en fast avgift hver måned så får du i det minste 1000 cashpoints for 423,- (9 mnd). Noen som har noen tanker?
     
  2. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    291
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    9 mnd binding? Skeptisk.
     
  3. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tenker heller slik: strøm må jeg ha, så for at det skal lønne seg, så må de ekstra utgiftene jeg får være mindre enn 1000 kroner som cashpointsene er verdt. Og jeg kan aldri tenke meg at det er så mye dyrere enn den nåværende man har uansett selskap. Kan ikke skjønne annet enn at dette er et knallgodt tilbud, binding eller ei?
     
    Upsaker liker dette
  4. aryx

    aryx Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Ser ut som de tar 20 kr mer pr mnd i forhold til den billigste avtalen de tilbyr, i tillegg ser det ut til at du må kjøpe med sparepakken og vintertrygghet med i denne dealen.

     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Men Sparepakken og Vintertrygghet har ikke oppsigelsestid, så i og med at de heller ikke tar noen penger den første måneden skal man kunne si opp de med en gang? I tillegg kan man etter 9 mnd si at man ikke er fornøyd (hvem er fornøyd med fast månedsavgift på strøm?) og få tilbake 9 x 47kr?
     
  6. Crom83

    Crom83 Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Norgesenergi har nytt tilbod ute, 1200 cashpoints for 9 mnd binding, spotprisavtale. I vilkåra står det

    Avtalen har 9 måneder binding. Oppsigelse i bindingsperioden medfører en kost på 500 kr. Fastbeløpet og påslag utgjør kr 1142 i bindingsperioden ved gjennomsnittlig forbruk.

    Vidare om pris står det

    Du betaler det samme for strømmen som vi gjør på strømbørsen. Under kan du søke opp dagens strømpris. I tillegg betaler du 47 kr/mnd, og et påslag på 5,99 øre/kWh som inkluderer lovpålagte elsertifikatkostnader.

    Er dette ein gunstig avtale? 47*9=423. Påslag er vel noko dei aller fleste strømselskap har. Står for øvrig også at cashpoints blir utbetalt etter oppstart, så ein kan i teorien bryte avtalen for 500 kr og få 1200 cashpoints.
     
  7. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Påslag på 5,99 er vel drøyt?
     
  8. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter med tanken å benytte meg av tilbudet. I måned med mest bruk av energi er det 30 kroner mer påslag enn hos andre. Så 10-15 kroner mer i fast avgift. 40*9 =360 kroner som jeg betaler mer over løpetiden sammenlignet med andre...

    Fjordkraft EB
    • Månedsbeløp: 39,-
    • Strømpris: Se dagens pris
    • Påslag: 5,49 øre/kWh (inkl. elsertifikat)
    EDIT: Har bestilt. Ikke så stor forskjell til det jeg har. Billigere kan jeg få senere :D
     
    Last edited: 11. sept 2018
  9. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk dette i velkomstmailen som gjør det ikke lønnsomt å bryte avtalen. Men jeg er allerede veldig missfornøyd... :D

    "Alt du trenger å gjøre for å benytte fornøydhetsgarantien er å gi oss beskjed. Dersom du avslutter avtalen før avtaleperioden er over, må du betale et bruddgebyr på 1000 kroner."
     

Del denne siden