Hvis man ikke flyr, hva skal man da med gullkort? Spøk til side, du må faktisk ut å fly. Det er plenty med innlegg om div milageruns du kan ta for å få inn poengene. Et par runder feks OSL-ARN-CPH-GDN-retur, så er du i mål
Da får jeg si som @Tore sier, hva skal man med gullkort når man ikke flyr? Er ikke så flott i gullstua at jeg hadde kastet bort masse penger på EBG hvis jeg ikke hadde tenkt å reise endel...
Det kan jo være at TS ikke har anledning til å fly så mye dette året, men ønsker å beholde gull fordi han skal fly mye neste periode, eller kvalifisere seg mot lifetime gold. Kjedelig hvis han allerede er 8 år på vei ;-)
Vent til nyttårstilbudet med SAS kommer. Da kan du håpe på å få 7500 poeng for 2500,- til feks london, gdansk, hamburg, Brussel osv
Han nevner jo «for å beholde gull» så det er vel åpenbart en som flyr men kanskje ikke så mye denne perioden. Kanskje han sparer til lifetime gull
Enig med deg at det i utgangspunktet ikke er nødvendig med Gull på SAS hvis man ikke flyr. Men jeg har nå 52.000 statuspoeng på SAS grunnet de 3 kredittkortene. Og disse 3 kortene kommer jeg jo til å bruke uansett om jeg flyr eller ikke. Så hvis SAS ønsker å gi bort gullkort status så sier jeg jo ikke nei takk Og så har de jo LFTG etter 10 år. Nå kommer dette sikkert til å endres i fremtiden og kravene bli strengere til LFTG, men foreløpig så er jeg jo på vei dit. Ellers så flyr jeg jo minst 1 tur i året med *A og det er på min årlige CT tur i F. Men fra OSL og andre flyplasser er det i C og da er det greit å ha tilgang til litt bedre lounger I tillegg får jeg også gullstatus på Radisson og prioritet når jeg ringer Tallinn. Som dere vet er BA og OneWorld det flyselskapet og alliansen jeg legger pengene mine og der må jeg faktisk fly for å opprettholde gullkortet De har heldigvis ikke noen ordning der man får gull status via kredittkort. Til USA flyr jeg da BA og AA mens til Asia blir det med Qatar på deres kampanjepriser i C
Hvilke 3 kort er det snakk om? Amex Elite, SAS Mastercard og DnB SAGA Mastercard? Og teller samtlige opp mot Lifetime EBG altså? (Mente nemlig jeg leste noe om at det kun var faktisk opptjente flyturer var eneste mulighet for LTEBG?)
Ja, det er disse 3 kortene som gir 20 + 12 + 20k statuspoeng. Alle teller mot Lifetime Gull. Det er i hvert fall det telleren min på SAS sine hjemmesider sier.
Av disse er vel DnB SAGA MC det vanskeligste å få poeng fra antar jeg? Da man må ha minst 200k i omsetning på kortet for å få de 20k poengene? (De andre to er jo tilnærmet umulig å feile på poeng oppsamling på.)
Du må ha 100k i omsetning for de første 10k poeng, så får du 10k poeng til ved de neste 100k i omsetning. Innenfor kalenderåret da
Skjønner. Da frister det jo nesten og beholde AmEx Elite og SAS Mastercard. Samt ta en MR tur til GDN i Plus og en med TAP til NYC i Business for å skaffe de siste 25k+ poengene. Da er man teknisk sett sikret EDB hvert år. (Så lenge TAP er generøse med prisene sine selvsagt.)
TAP har 20% kampanje nå frem til 31/12 med kampanje kode GO2020. Kanskje denne koden kan kombineres med prisen på 11k? Gi beskjed hvis noen får det til. Ikke aktuelt for meg da jeg planlegger 2 helgeturer til MIA i august for å fornye BA gullkortet Edit: Kun for Economy