Hei, godtfolk, Jeg foreslår hvert år for samboeren at vi kan reise business class, dersom jeg får velge mellom 2 destinasjoner. Dette har hun hvert år vært godt fornøyd med. I år har hun foreløpig ikke gitt tilbakemelding, annet enn at det er en stor fare for at årets sommerferie går til Italia eller Frankrike. Mitt spørsmål er da - hvor skal jeg reise for å oppleve mest F og C samtidig som destinasjonen er artige. Tar gjerne stayover, og ett av stedene vil jeg ha ihvertfall 2 dager. Ser for meg MAKSIMUM én uke, men helst mindre. Kom med forslag Jeg tenker: Singapore, Hong Kong og kanskje noe i India? Til slutt: Dersom noen er interessert i å være med på deler av reisen hadde jo det vært kult.
Da tolker jeg det slik at du reiser alene da du har 140 000 poeng og vil fly F. Da er det vel ANA man først og fremst bør teste om man finner noe ledig. Edit ser nå det stod Egotrip
ANA er en meget god idé. ICN-BKK er også lett å finne for 1 person. Skal du teste noe mer eksotisk flyr Air India med kun 4 seter i F. Der er det bare 1 award å finne.. Men vanskelig å booke tror jeg... De flyr kun til USA med F.. Jeg ville sett på noe som: OSL-FRA-TYO-BKK-SIN-CGK-BKK-ICN-FRA-OSL Det er 9 segment, men masse deilig F.
Tror jeg hadde droppet ego-trippen og heller tatt med samboeren... Forgyll de du er glad i, mens du har sjansen.
Hvilke selskaper of hvilken klasse tenker du på med den siste reisen der? OSL-FRA - LH BIZ SIN-CGK - SIA F FRA OSL - LH Biz Ellers er det vell flere muligheter inenfor de andre leggene?
OSL-FRA-TYO-BKK-SIN-CGK-BKK-ICN-FRA-OSL OSL-FRA LH C FRA-TYO NH F (LH F mulig, men ville ikke byttet ut NH for LH) TYO-BKK TG F BKK-SIN SQ C SIN-CGK SQ F CGK-BKK TG C BKK-ICN TG F ICN-FRA OZ F (LH F mulig..) FRA-OSL LH C
Hva mener du om maten OZ F kontra LH F? Jeg synes LH F ser helt rått ut, men personlig synes jeg det ser ut som det serveres veldig mye "dilldall" som jeg ikke vet hva er. Ettersom jeg er allergiker er jeg skeptisk mot dilldall
Har dere en link til hvor jeg kan søke opp alt dette? Har tidligere måtte ta alt gjennom AMEX CT. ANA så veldig spennende ut.
Du må søke leg for leg på F.eks via United.com( viser ikke SIN-ICN, men her det flere flighter så du finner garranter noe ledig her).
Siste/første leg må man ta som seperat Booking for poeng eller penger. Jeg ville gjort de med siste leg slik at man ikke misser første flighten på den lengste bookingen å ødelegger hele turen.
Altså i underkant av 14.000 kroner dersom man regner det om til rene Trumfkroner. Kjøper man Trumf av venner og bekjente for 1,10 i kurs så er man på 15.400 +skatter og avgifter regner jeg med? Hva koster en sånn tur om man skal ta den til fullpris?
Takk for svar @Fredrik81. Litt mer mas; og det går greit, selv om man da ikke starter og slutter i Skandinavia, som det vel også står i betingelsene?