15 timer layover på PEK, what to do?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av teiker, 12. mai 2016.

  1. teiker

    teiker Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Har bestilt meg en tur til Vietnam i sommer, og har 15 timer på PEK. Noen god ide hva jeg kan finne på uten å brenne opp kredittkortet i butikkene? :)

    Ankommer med Lufthansa LH720, kl 0830 og flyr videre med Air China CA975 kl 0005.
    Biz klasse og har sas gull selv. Lounge?

    *gleder seg til a380 biz* ;)
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Kjip lounge i PEK, varm og lite utvalg. Skal du være der i 15 timer kommer du til å bli gal.
    Antar du bare har transittvisum, da kommer du deg vel ikke ut heller...
    Ta med masse bøker.
     
  3. teiker

    teiker Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Trenger man transitvisum i kina hvis man er inne i på flyplassen hele tiden?
    Så i star-alliance lounge finder at det er dusj i loungen, stemmer dette? Air China Biz lounge i T3 ved gate 19.
     
  4. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Det er dusj i kjelleren, som faktisk er veldig flotte. Med alle nødvendige amenities. Bare å henvende seg i resepsjonen i loungen.
     
  5. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,557
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Mener også at huske det er noen soverom som kan benyttes. Synes dog ikke loungen er noe å skrive hjem om......
     
  6. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Det går fint å forlate flyplassen på 24 timers transitt-stempel (Det gikk i hvertfall bra for et år siden) . Det er en egen skranke for dette ved passkontrollen (Så lenge du flyr inn/ut av samme flyplass og videre til en tredje destinasjon).

    Du kan spise lunsj på Din Tai Fung (verdens beste dumplings), dra til den forbudte by og så spise Peking and til middag!

    På kveldstid tar det ca. 30-40 minutter med taxi til flyplassen fra sentrum.
     
    Last edited: 12. mai 2016
  7. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,481
    Bonuspoeng:
    183
    Det går nok fint hvis du har pass fra de fleste land, men Norge står ikke på lista såvidt jeg klarer å se?
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    For oss nordmenn tror jeg det er slik ja. Jeg ville iallefall sjekket det ut med ambassaden/flyselskapet hadde jeg vært deg.
     
  9. melind

    melind Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Nordmenn får forlate flyplassen i inntil 24 timer ved transit til 3 destinasjon.
    Jorde det selv sist nå i Mars,
     
    Islending and RoadKing like this.
  10. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Erfaingsmessig med trafikk i Beijing ville jeg lagt inn mer tid på transport til flyplass hvis det brukes bil. Det er mange biler i den byen!! Plutselig er det elefantens dag eller en annen helligdag som ikke finnes i vesten, og da skal alle kjøre på kvelden. Beregn god tid til flyplass er mitt råd.
     
  11. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har bodd i Beijing, så jeg vet at det ikke er så stor trafikk mot flyplassen på kvelden (etter 20:00), men det kan være utfordrende å få tak i taxi da. Men da kan man alltids ta t-banen og flytoget.

    Men ja, vær ute i god tid. Vær på flyplassen minst to timer før avgang!
     
    Insomnia4u liker dette
  12. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    De fleste land får 72 timer transitt-stempel. Norge får 24.
     
    Insomnia4u liker dette
  13. teiker

    teiker Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar. Da tar jeg kontakt med ambasaden for å høre med dem. :)
     
  14. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Er det en ambassade som gir uklare og forskjellige svar når du ringer er det vel den kinesiske... Nettsidene kan du ihvertfall bare ignorere...
     
    Islending and Edvard like this.
  15. Bdrag68

    Bdrag68 Pandion member

    Innlegg:
    45
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    33
    Har flydd LH720 mange ganger på min vei til Busan. Heldigvis er det bare 2-3t transit. Kan ikke si annet enn at jeg misunner deg ikke. En veldig stor Air China lounge med elendig wifi og så og si ingen mattilbud. Noe drikke er det men ikke noe bra tilbud. Det eneste positive er at loungen er stor og luftig og det er alltid mulighet for å finne en rolig plass. Trøsten får være at det er ikke rare butikk-utvalget på flyplassen, så kortet forblir nok kaldt:). 15timer.....god damn, det er lang tid på Beijing flyplass.
     
    Edvard liker dette
  16. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Det skal gå helt fint. Bare gå til passkontrollen, det er en egen skranke til transfer-stempel. :)
     
  17. SVGflyer

    SVGflyer Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    Ender opp her med nesten like lang tid som trådstarter. Noen som har prøvd å finne en plass å sove i noen timer på selve flyplassen? Har tilgang til Air China lounge, og det er vel noen rom å sove i der, men de er vel som oftes fulle?
     
  18. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    15 timer? kom deg til byen :p Ikke noe vits å være på flyplassen der..
     
    drsyk liker dette
  19. SVGflyer

    SVGflyer Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    Har vært i byen før, så det frister ikke denne gangen.

    Det som frister er litt flyspotting fra terminalvinduet, og så å ta seg noen timer på øyet før jeg flyr videre med en ny champagne-express.

    I Singapore har de jo rimelig bra transit hotell på flyplassen, men det eksisterer kanskje ikke i Beijing.
     
  20. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,461
    Likes mottatt:
    5,612
    Bonuspoeng:
    183
    Bodde på Hilton Beijing Capital Airport siste gang jeg var der. Det kjøres gratis shuttlebus til og fra flyplassen flere ganger i timen døgnet rundt. Turen tok bare noen få minutter.
     
    drsyk liker dette

Del denne siden