15 tips til å bli oppgradert på flyet

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av AndersB, 16. sept 2014.

  1. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Det er VG som har laget (enda) en artikkel om alle "triksene" for å bli oppgradert:
    http://www.vg.no/forbruker/reise/re...r-aa-bli-oppgradert-paa-flyreisen/a/23296303/

    Noen er kanskje mer tvilsomme og risikofylte en andre:
    Andre må jeg bare trekke på smilebåndet av:
    Mvh,
    Sir Dr Prof AndersB :D
     
    Fnate liker dette
  2. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Satt ved siden av en hjernekirurg på SK908 en gang.
    Han måtte fly hjem den kvelden, fordi han skulle operere i Oslo neste morgen. Han spurte både i skranken og kabinpersonalet om han kunne flytte seg til business, fordi han virkelig trengte søvnen. Etter mye frem og tilbake punget han heller ut 40k bonuspoeng.
     
    Last edited: 16. sept 2014
    Fnate liker dette
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Synes det er bra om selskapene oppgraderer de som kler seg pent, slik at det hvertfall blir litt klasse der jeg sitter å blomstrer i H&M t-skjorte og joggesko ;)

    Alternativt kunne han jo bare kjøpt en billett i business, eller oppgradert med poeng (som han endte opp med å gjøre). Merkelig skrue.
     
  4. Jameson

    Jameson Medlem

    Innlegg:
    169
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43
    man kan jo kjøpe en Lord tittel for rundt 20£ + kostnaden for nytt pass (om man får lov å ha det i passet?) , så om man med det øker sjansen til å bli oppgradert kan det kanskje være verdt det.¨
    Kanskje man skulle bytte navn totalt og bare kalt seg Lord Jameson? ;)
     
    objorkevoll and Fnate like this.
  5. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ble oppgradert med EK fra Dubai til Stockholm i sommer. Fra business til first class! Uten å betale noe som helst. Skal riktignok si at jeg ble sølvmedlem etter gjennomført tur med EK, og flyet så tilsynelatende fullt ut da jeg gikk ombord. Helt vanvittig opplevelse !
     
    Twin Otter, Darkcho, Fnate and 2 others like this.
  6. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Kult! Og velkommen til Bonusfeber :)
     
  7. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for det! Har jo vært inne å snoka en del siste dagene.. Fant ut at dette må være noe for meg, mtp. at jeg elsker å reise rundt om i verden! Så kjekt å få med seg nyheter fra folk! :D
     
    Cecilie, Fnate, Ruby and 1 other person like this.
  8. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Enda en "slik blir du oppgradert", denne gang fra DN. Husk et kasjmirskjerf eller en linjakke, det kan gjøre hele forskjellen

    http://www.bisbuzz.no/2014/10/28/1050/SAS/gjr-dette-s-kan-du-bli-oppgradert-p-flyreisen
    Lurer på om noen føler seg snytt når de blir oppgradert til 6B med gratis wrap :D
     
  9. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Er det her jeg skal skrive hvor mye jeg irriterer meg over DN (som jeg generelt liker) sin nye "storsatsning" visvazz?!

    Ah... Så det er antall bonuspoeng det kommer an på ;)
     
  10. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Helt klart at det er de jeg oppgraderer først, og det skal helst være bare det! :D
     
  11. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke godkjent iht. norske passregler, men kanskje i ett pass fra en eller annen "out-post", men igjen ingen ESTA....
     
  12. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Ja fly rundt som en skap-homo en hel dag med Kasjmirskjerf - sikkert OK på OSL, men i midt-Østen blir det ikkje bra...
     
    tommy777 liker dette
  13. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Nå er nå kasjmir kun et stoff, og skjerf bruker vel staute heterofile menn. Men linjakke på reise...? ;)

    Jeg lurer imidlertid på hvor kjekt gatepersonalet vil synes det er når man nå fremover kan forvente et lass med kjekkaser med et glimt i øyet som melder seg frivillig til oppgradering... Jeg skal prøve det på neste tur, og kommer til å bli usedvanlig skuffet om jeg ikke hører et "let's do it". :) Da får jeg helt klart bekreftet at det ikke er så mye verdi i diamantkortet mitt. ;)
     
    KristianSk liker dette
  14. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å se at gode, gamle Geir Lauritzen fortsatt er hos SAS. Respect!
     
    peterfox liker dette
  15. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp. Etter at jeg sluttet å bruke bonuspoeng for å oppgradere meg hos BA, slik at de nå bare akkumulerer seg har jeg en rå oppgraderingsrate. I det siste har jeg begynt å ringe inn på forhånd og minne dem på dette.

    Det med Kashmirskjerf var nytt. Men trekket på en av stolene i stua er av Kashmir, tror jeg. Mon tro om jeg bør ta med den?
     
    Baldrick, KristianSk and TOS like this.
  16. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Kashmir-skjerf fungerer ikke alene, men kanskje i kombinasjon med linjakke? Mulig jeg må bytte ut min blå reiseblazer med en linjakke neste gang. I kombinasjon med glimt i øyet så bør det bli oppgradering til luksus (plus) neste tur. :)
     
    KristianSk liker dette
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    He he. Ta med Kashmirstolen!
     
    Fnate liker dette
  18. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Fashion shop - ved OSL melder om at det er utsolgt for linjakker. En kar bærende på en stol, kjøpte rest-lageret.
     
  19. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Pinadø, en som ikke følger med... Kona har for et år siden gitt meg en stort flott skjerf for vinterbruk som jeg på kalde dager har snurret rundt halsen istedenfor knyte som jeg vanligvis gjør... Har Reidar gitt feil signaler til andre i min alder ?

    Forresten i går så jeg en fyr i AMS som hadde slik skjerf ( som meg ) pluss noe jeg gjetter var linjakke og spisse blanke sko ... Kanskje jeg allerede har blitt reddet av at jeg 24/7/365 går i joggesko, aldri dress...Vanlige sko kun i en begravelse, som blir færre og færre om dagen... Alle forstår vel hvorfor :eek:
     
    Last edited: 02. nov 2014
  20. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    NRK1 kaster seg på bølgen og tester "hvordan bli oppgradert" på FBI i kveld
     

Del denne siden