Ifb den potensielle reisen til varmere strøk, så vurderer vi å slenge inn en EB reservasjon på en retur som ikke går via CPH i tilfelle diverse forbud ved hjemreise. Kommer SAS til å foreta seg noe hvis vi booker en en-veis retur på samme dato / klokkeslett som den roundtripen jeg allerede har booket? Retur destinasjon er selvsagt forskjellig. Erindrer å ha lest noen om det å ha 2 bookinger på samme tid ikke faller i smak hos SAS, og at man kan risikere at de avbestiller alt men finner ikke dette igjen..
Her er det forskjellige erfaringer. Jeg har hatt både bonus og revenue på samme flight med samme navn uten trøbbel, andre har opplevde kansellering uten forvarsel, og midt i mellom har noen blitt oppringt. K
Mener det er slik at hvis samme person er booket på samme flight gjennom 2 ulike bookinger, kan det bli problemer. Dersom flightnr. er annerledes men samme dato skal det derimot ikke være noe problem. Vanlig praksis å gjøre flere refunderbare bookinger dersom reiseplanene er uklare.
Jeg har fem bookinger med bonuspoeng i sommer, flere av dem samtidig (ikke samme flight). Min strategi er alltid å ha ganske høy poengsaldo (for tiden 500k pluss) for å kunne satse på parallelle bookinger når reiseplanene er usikre, noe som ikke minst er viktig med tanke på utenlandsreiser i disse tider. Muligheten til kansellering er en av de største fordelene ved bonusreiser og en svært viktig motivasjonsfaktor i jakten på bonuspoeng.
Takk for svar. Det vil ikke være noen av de samme flightene på opprinnelig booking og denne backup hjemreisen. Men man har jo booket seg inn på 2 forskjellige fly til ca samme klokkeslett.. Så kanskje man skulle tatt sjansen