2 bookinger på samme dato, hva gjør Sas?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Bonusduk, 25. juni 2021.

1. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,407
    Bonuspoeng:
    93
    Ifb den potensielle reisen til varmere strøk, så vurderer vi å slenge inn en EB reservasjon på en retur som ikke går via CPH i tilfelle diverse forbud ved hjemreise.

Kommer SAS til å foreta seg noe hvis vi booker en en-veis retur på samme dato / klokkeslett som den roundtripen jeg allerede har booket? Retur destinasjon er selvsagt forskjellig.

Erindrer å ha lest noen om det å ha 2 bookinger på samme tid ikke faller i smak hos SAS, og at man kan risikere at de avbestiller alto_O men finner ikke dette igjen..

2. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,611
    Bonuspoeng:
    183
    Her er det forskjellige erfaringer. Jeg har hatt både bonus og revenue på samme flight med samme navn uten trøbbel, andre har opplevde kansellering uten forvarsel, og midt i mellom har noen blitt oppringt.

K

3. MarkSS

MarkSS Medlem

Likes mottatt:
    886
    Bonuspoeng:
    93
    Mener det er slik at hvis samme person er booket på samme flight gjennom 2 ulike bookinger, kan det bli problemer. Dersom flightnr. er annerledes men samme dato skal det derimot ikke være noe problem. Vanlig praksis å gjøre flere refunderbare bookinger dersom reiseplanene er uklare.

4. PerFlyer

PerFlyer PerFlyer

Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har fem bookinger med bonuspoeng i sommer, flere av dem samtidig (ikke samme flight). Min strategi er alltid å ha ganske høy poengsaldo (for tiden 500k pluss) for å kunne satse på parallelle bookinger når reiseplanene er usikre, noe som ikke minst er viktig med tanke på utenlandsreiser i disse tider. Muligheten til kansellering er en av de største fordelene ved bonusreiser og en svært viktig motivasjonsfaktor i jakten på bonuspoeng.

EndreD and Maggie like this.
  5. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,407
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar.

Det vil ikke være noen av de samme flightene på opprinnelig booking og denne backup hjemreisen.

Men man har jo booket seg inn på 2 forskjellige fly til ca samme klokkeslett..

Så kanskje man skulle tatt sjansen

Del denne siden