210 000 poeng spart takke være Mastercard rabatten.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Fredrik81, 19. nov 2017.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk booket to reiser med familien i dag.
    Så da er alt av ferie booket for 2018, med unntak av eventuelle helge turer og juleferien.

    SVG-CPH/OSL-ARN-LAX Vinterferien 210 000poeng( Besparelse 140 000) Så gjenstår det bare å se om fruen får ferie denne uken.
    SVG-OSL-ALC Høstferien 105 000poeng(besparelse 70 000).
     
    OlaHaBa, chrt, joaenzo and 9 others like this.
  2. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    377
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Samme her også, mye spart etter at jeg fikk MC premium. Spørsmålet er jo om dette er bærekraftig i lengden for SAS? Setter personlig rekord år etter år i hvor mye poeng jeg drar inn utenom rene flygninger med SAS. Det må jo bekymre SAS at man kan opptjene og bruke poeng så lett for tiden...
     
    Fredrik81 liker dette
  3. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,342
    Bonuspoeng:
    183
    Er det ikke mastercard som betaler mellomlegget?
     
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig, nå koster turen ca 30 000kr i taco og Cola(15000 trumf) pluss avgifter(2800kr) om man setter det på spissen. Prislappen er ca 130 000 for oss fire.
     
    NoLimit liker dette
  5. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Husk på at bonusbiletter ikke er vanlige biletter.. de styrer mye mer tilgangen på disse enn vanlige biletter(Selger som oftest på avganger med mye ledig plass) og de får inn cash lang tid i forveien.. så for sas(og alle andre flyselskap) så er flyselskapene veldig fornøyd med dette, og i enkelte flyselskap står det for så mye som 50% av revenue..

    Se bare denne saken fra Bloomberg..

    https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-03-31/airlines-make-more-money-selling-miles-than-seats

    Så «forbedring» i verdi vil nok forekomme, men dette er nok fremtiden for flyselskapene.. så Agurk og Cola, men hovedsaklig kredittkort kommer til å være en betydelig inntektskilde for flyselskapene også fremover, og til stor glede for oss som tweeker dette til maks.. for husk, her inne tweeker vi det..
    Vice.com kaller jo Lucky for en «travel-hacker»
    Har mange venner som har CT som går ut, poeng som går ut, og bryr seg mindre, men er veldig happy for en t/r oslo om 3 mnd på poeng(som de kunne fått billigere på salg)



    C
     
  6. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Tvert i mot burde det jo glede SAS voldsomt? De får flere og flere forhandlere som kjøper poeng, som du igjen opptjener. Win win win.
     
  7. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Er også usikker på om en "vanlig" person synes poengprisene er så rasende billig, så om poengprisen skulle øke vil jo mange reiser fort være uoppnåelig for mannen i gata.
     
    Fredrik81 liker dette
  8. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke SAS taper på dette som helhet, men de tjener antagelig ikke like mye på oss som maksimerer. I forhold til de som går på SAS shopen eller handler mat i flyet for poengene. Antagelig så går ogs en stor slump av pengene ut på dato. Jeg ville nok aldri ha kjøpt billetter for en vinterferie i C til fullpris. Nå når prisen hos SAS blir ca 18 000kr og tilsvarende tur hos Norwegian i eco koster 23 000kr, så er det helt greit å benytte seg av et slik tilbud.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for den.. Da røyk planene mine ser jeg.. Har også ventet på 17.2. Og de kom i dag.. og er borte nå.. hrmf..
     
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Begge Agder fylkene har vinterferie i uke8 i følge Fylkesrådmennene, altså uken etter Rogaland. Jeg hadde hvertfall for meg at du bor i nærheten av Kristiansand, men mulig jeg har bommet. Det er vel også fult mulig kommunene ikke forholder seg til dette, jeg har ikke peiling.
    Ser også at Oslo/Akershus har uke 8. Det er per i dag 7 ledige seter på vei ut fra ARN til LAX 17feb. Jeg hadde nok booket disse og endre om det kom en bra retur 24feb.
     
    Last edited: 19. nov 2017
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Så du sier det er en annen snik enn deg som nappet alle setene til LAX mens jeg var på noe idrettsopplegg med ungene? Fordi jeg fant seter kl 11 som er borte nå..

    Jaja... om det blir LPA eller LAX er egentlig meg underordnet. LPA er varmere :D
     
    Fredrik81 liker dette
  12. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk bekreftelsen rett over 11 per e-post, så det kan for all del være meg. Som sagt er du helt sikker på at ungene dine har vinterferie i uke 7 i år. Hos meg er det uke7 i år og uke 9 til neste år. Det er jo mulig du har sett på feil skoleruten.
    http://www.vaf.no/tjenester/utdanning/elevinfo/skoleruta/
    https://www.austagderfk.no/contenta...revidert-forslag-skolerute-2017-2018_aafk.pdf
    Håper dere får en fin tur på LPA.
     
    Last edited: 19. nov 2017
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Det er uke 8 her, så da er det nok noen andre. ;)
    Uke 8 i store deler av landet inkludert Oslo/Akershus så er nok mange om beinet..

    Returen er problemet, det er ikke sluppet ennå, du fikk vel din retur inn i dag?
     
    Fredrik81 liker dette
  14. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer nok. Det er som sagt 7seter ledig ARN-LAX lørdagen 17feb.
    Du kan da booke:
    Fredag 16feb. KRS-OSL-CPH-ARN
    SK 216
    SK 1465
    SK 1430
    Overnatte på ARN slik vi gjør(forde det ikke var ledige seter lørdag i uke 7)
    Så ARN-LAX 17feb.

    NB. Godt å høre at det ikke er jeg som har tatt de. Tro det eller ei så var jeg rimelig sikker på at dere skulle reise uken etter, slik at jeg med god samvittighet tok for meg i dag.
     
    Last edited: 19. nov 2017
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Jada? Det er OSL-ARN som er bremsen?
    Det er jo enda mer tåpelig :D
    Men da kan jeg gjøre som sist kanskje... booke en kortere reise og spørre Diamond-mailen om å få lagt til connections... :)

    På. Ikke ha dårlig samvittighet. Det er en del av gamet, you snooze you loose osv.
     
  16. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    De tok ikke noe ektra for å fikse dette manuelt, da det i utgangspunktet ikke var mulig å booke dette på nettet. Det er vel gratis for EBD og vi har vel 24 timers telefontid, så du kan vel bare ringe dem nå.
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Men er som sagt ingen bra retur.
    Den kommer nok om 7 dager.. lurer på å booke en vei først og ta det derfra.
    Dog litt bekymret om det ikke er en smule kaldt der..
    Optimalt er å booke dobbelt og så se hva man føler for.. :D
     
  18. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    San Diego skal ligge på 18/19C på dagtid, så er varmere på LPA vil jeg tro.
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Blir nok billigere også ..
    Samtidig er det litt artig å tenke på hvordan samtalen på første skoledag blir.
    Hvor har du vært i ferien?
    - Granka
    - Hjemme
    - Farmor
    - Granka
    - Granka
    - Los Angeles

    :D
     
    Fredrik81 liker dette
  20. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Sønnen viste 14min på skolen da vi hadde Japan turen i F :)
     
    joaenzo, Petter B-C and Are like this.

Del denne siden