23 timer i Tokyo?

Tråd i 'Reisemål' startet av Sobril, 25. jan 2017.

  1. Sobril

    Sobril Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    93
    ....
     
    Last edited: 26. jan 2022
  2. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Henrik and Sobril like this.
  3. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    Vi hadde 26 timer i Tokyo for to uker siden. Vi gjorde følgende:

    - Ramenlunsj på Ippudo Ginza
    - Rusletur i Chuo distriktet
    - Drinker på New York bar på Park Hyatt
    - Champagne på Peter the bar på Peninsula
    - Middag på Atelier XEX, tastingmenu med både Kobe og Sushi
    - "Luksuskaraoke" på Kan Karaoke (dette kan dere droppe hvis dere bare er to stk)
    - Overnatting på Peninsula

    Kos dere!

    ps: T-banen er ren, men taxi er såpass billig og ren at det er ikke noe vits å bruke tiden på andre stoppesteder en der du er og dit du skal:)
     
    BendikHa, FFlyer, Upsaker and 2 others like this.
  4. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    ...hvis dere vil ha litt liv og røre mens dere spiser så kan Gonpachi (i Roppongi) være ett alternativ. Også kjent som Kill Bill restauranten vil noen mene dette er en turistfelle, men jeg likte godt atmosfæren med ca 50/50 japanere/utlendinger og både mat og meny var helt ok.
     
    Sobril and Stuttfeiten like this.
  5. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ahhh. Tokyo. 23 timer er mer enn nok til å ha det litt moro. Det blir straffeslag dersom man tar seg inn på Radisson Blu Narita ;).

    Nok tid til å hive seg på en limobuss inn til byen (ingen trafikk kl 1100) Holder en knapp på Ritz Carlton som ligger sentralt i Roppongi Hills.

    Dersom du digger Sushi, er det på sin plass å investere i en skikkelig sort belte opplevelse. Sushi Masuda er ett slikt sted. 2 michelin stjerner og like you died and went to heaven ;)

    Dersom du ikke har vært i Tokyo før og peller deg opp tidlig, rekker du lett å få med deg Tsukiji Fish Market.
     
    Sobril and Stuttfeiten like this.
  7. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Tiltredes! Også om de ikkje står opp kl 02:30 for å rekke auksjonen. Eg var på besøk på markedet to av fire dagar (om ikkje heile dagane), og storkosa meg. Trur eg hadde fem-seks frokostar og opptil fleire lunchar, plenty med sushi tilgjengelig. Eller kva med ein utstoppa krokodille? Og så må de sjekke knivane.

    Edit: Eg besøkte ikkje The Peninsula i Tokyo, men viss det er berre litt som i Hong Kong, så ville eg høyrt på @elgaaen sitt råd ^^.
     
    CrotchRocket, TravelManBiz and Sobril like this.
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har gjort auksjonen en gang og det er ikke nødvendig i min bok. Det å tasse rundt fra rundt 0530 og avslutte med en frokost holdt i massevis, akkurat som det du gjorde. Man trenger heller ingen avtale for å gjøre det.

    For ett såpass kort opphold, hadde jeg ikke giddet å svi av 4-5 lapper på hotell, spesielt ikke når du har planer om en sen kveld etterfulgt av fiskemarket og deretter rett på flyplassen.

    Jeg hadde også glatt hoppet over disse "berømte" internasjonale barene dersom du ikke bor på hotellet der disse finnes. Jeg har bodd på PH Tokyo 10+ ganger og har besøkt baren en gang og er det overskyet/smog ser du relativt lite annet enn en drink til 200 kroner :p
     
    Sobril liker dette
  9. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du får like dårlig mat som vi fikk så er du nok skrubbsulten;)

    (utenom fersk eggerøre!!)
     
    Sobril and CrotchRocket like this.
  10. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    *bump*

    Noen som har tips til hvor man bør bo når det er første gang man er i Tokyo for oss begge og kun har 23 timer i byen? Lander i 13-tiden og drar videre til Bangkok i 12-tiden neste dag. Og hva anbefales det å få med seg på disse timene? Dama har to mål - spise digg sushi og kjøpe spisepinner:D - men noen som har flere tips? Merk at dette er i februar :)
     
  11. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    958
    Bonuspoeng:
    93
    Har kun bodd airbnb i Tokyo, med unntak av dagene jeg var i Saitama nå i august, så hotelltips kan andre sikkert ta seg av.

    Hva som er å gjøre kommer an på interesser. Mat? Arkitektur? Kultur? Japansk popkultur (o_O). TripAdvisor har en fin dagsguide som vi brukte litt da vi planla diverse sights: https://www.tripadvisor.com/Guide-g298184-k446-Tokyo_Tokyo_Prefecture_Kanto.html

    Av disse ville jeg droppa Tokyo Tower, men definitivt fått sett/opplevd Shibuya og Shinjuku, tatt en spasertur i Shinjuku Gyoen (flott park, men usikker på hvordan det er i februar), og besøkt Meji-Jingu og Sensjo-Ji templene. Jeg synes også det var rasende festlig å se real-life Mario Kart i gatene i Akihabara bydelen.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Når man poster slike spørsmål er det alltid lurt å antyde budsjettet. Det er dyrt i Tokyo, men noe er dyrere enn annet.
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har kun vært en gang i Tokyo, i to netter. Jeg bodde på Cerulean Tower, rett ved Shibuya-krysset. Likte hotellet godt, fin utsikt, sentralt (uten å være midt i krysset), og grei pris.
     
  14. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, prøvde å snike meg litt unna da "det kommer litt an på"... Prøver å holde prisen rundt 1000 kr/natten, maks 1500 kr/natten. Tar gjerne imot spesifikke hotellforslag, men lurer spesielt på i hvilket område det er fornuftig å bo (kommer fra HND, drar videre til NRT).
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden