2x CT opptjent, 200k spend sas mc - what's next

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av oslo.to.unknown, 30. april 2023.

1. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Hei, da har jeg snart sjekket av årets to første mål:
    - 2CT med Amex elite (men venter fortsatt på 20k status poeng og 60k sign up bonus)
    -200k spend på sas mc (husker jeg riktig at det er en maks grense på poeng eller var det før de endret kortet?)

Spørsmålet er hva som er best å gjøre nå for å få mest mulig spend videre? Amex plat virker jo ikke så morsomt lenger.

Min originale plan var:
    - Nytt Amex elite til min samboer når neste sign up kampanje går live
    - nedgradere mitt amex til premium
    - MC spend: (edited) fortsette å bruke sas premium mc

Noen andre strategier som er bedre?
    Målet nå er mest mulig eb poeng for å få brukt CT 2 (og 3/4 hvis jeg går for elite nr. 2)

Last edited: 30. april 2023
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Har du SAS MC, eller SAS MC Premium? Det er grense på 200k bruk på førstnevnte, men Premium har ingen grense.

MC:
    Screenshot_20230430-145554.png

Premium:
    Screenshot_20230430-145611.png

3. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Har Sas premium mc. Så har husket feil. Skal selvfølgelig beholde det. Kom også på at jeg betaler årlig for det kortet. Edit: la dette inn i første post

4. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du trenger flere statuspoeng så er det DNB MC med EB upgrade som kan være en mulighet

5. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,385
    Bonuspoeng:
    113
    Ønsker du ev. kun 1 CT til kan du selv (eller samboer) søke om SAS Amex premium. Ikke noe problem å ha ta kort samtidig. Bare husk at du må kortet/-ene inntil du har fått det du skal av poeng fra kampanjer o.l. FØR du endrer eller sier noen opp.

6. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Tja… hvis du har så høyt forbruk at du allerede har brukt 500.000 i år, kan du vel bare betale for billettene? :p

Neida, fra spøk til alvor - erfaringsmessig er det lettere å skaffe seg CTer en poeng. Men min strategi videre hadde vært å gå for 1 CT ved å nedgradere til premium, eller evt 2 CT om samboer får Elite. Det forutsetter jo selvfølgelig at du klarer å tjene opp nok poeng til å bruke alle CTene, ellers er det jo litt waste.

7. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,289
    Bonuspoeng:
    183
    Gullgruva Viatrumf.no skal du på hotell, kjøpe ting på nett etc. Bruk Viatrumf!

Del denne siden