2x Maldivene (via London, Taipei, Hong Kong og Singapore) - guttedrøm oppfylt!

Tråd i 'Reisebrev' startet av NKA_Pls, 26. febr 2023.

  1. NKA_Pls

    NKA_Pls Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    1,232
    Bonuspoeng:
    83
    Hei!

    For en tid tilbake siden skrev jeg et innlegg her på forumet - hvor jeg skrev om guttedrømmen min om å fly A380 (og helst dusje ombord) - etter at jeg fløy 747-8 i fjor.

    Av flere positive svar svarte f.eks @SVG_flyer

    Jeg tror vi hadde en av topp 3 reiseruter i fjor :). Og satser på årets beste og råeste i år da vel ;)
    Og jeg må vel bare si at resultat ble et jævelig god forsøk på dette :D Etter booking av tur til Australia via NYC og Tokyo pluss en USA-tur til - bare i fjor - har han gjort det igjen!

    Etter en laaang prosess (som jeg var velsignet nok til å bare få høre toppen av isfjellet av) - ringte @SVG_flyer meg på fredag ca. kl. 12:00 og kunne informere meg at han han, etter en omfattende agentrulett på tlf til SAS booking, hadde booket følgende tur:

    SERVICE FROM TO DEPART ARRIVAL
    -------------- ------------------- ---------------------- ------- -------
    EVA AIR - BR 068
    LONDON GB TAIPEI TW 2135 2115
    SUN 11JUN HEATHROW TAIWAN TAOYUAN INTL 12JUN
    1 STOP TERMINAL 2 TERMINAL 2 DURATION 16:40
    RESERVATION CONFIRMED - I BUSINESS
    LONDON - BANGKOK
    AIRCRAFT OWNER: BR EVA AIR
    EQUIPMENT: BOEING 777-300ER
    BANGKOK - TAIPEI
    AIRCRAFT OWNER: BR EVA AIR
    EQUIPMENT: BOEING 777-300ER

    EVA AIR - BR 891
    TAIPEI TW HONG KONG HK 0700 0850
    TUE 13JUN TAIWAN TAOYUAN INTL INTERNATIONAL
    NON STOP TERMINAL 2 TERMINAL 1 DURATION 01:50
    RESERVATION CONFIRMED - I BUSINESS
    AIRCRAFT OWNER: BR EVA AIR
    EQUIPMENT: BOEING 777-300ER

    SINGAPORE AIRLINES - SQ 893
    HONG KONG HK SINGAPORE SG 1540 1935
    TUE 13JUN INTERNATIONAL CHANGI
    NON STOP TERMINAL 1 TERMINAL 0 DURATION 03:55
    RESERVATION CONFIRMED - I BUSINESS
    ON BOARD: MEAL
    AIRCRAFT OWNER: SQ SINGAPORE AIRLINES
    EQUIPMENT: AIRBUS A380-800

    SINGAPORE AIRLINES - SQ 438
    SINGAPORE SG MALE MV 2035 2210
    TUE 13JUN CHANGI VELANA INTERNATIONA
    NON STOP TERMINAL 3 DURATION 04:35
    RESERVATION CONFIRMED - I BUSINESS
    ON BOARD: MEAL
    AIRCRAFT OWNER: SQ SINGAPORE AIRLINES
    EQUIPMENT: AIRBUS A350-900


    SINGAPORE AIRLINES - SQ 437
    MALE MV SINGAPORE SG 2325 0705
    WED 28JUN VELANA INTERNATIONA CHANGI 29JUN
    NON STOP TERMINAL 0 DURATION 04:40
    RESERVATION CONFIRMED - I BUSINESS
    ON BOARD: MEAL
    AIRCRAFT OWNER: SQ SINGAPORE AIRLINES
    EQUIPMENT: AIRBUS A350-900

    THAI AIRWAYS INTERNAT - TG 410
    SINGAPORE SG BANGKOK TH 2050 2210
    THU 29JUN CHANGI SUVARNABHUMI INTL
    NON STOP TERMINAL 1 DURATION 02:20
    RESERVATION CONFIRMED - I BUSINESS
    ON BOARD: MEAL
    AIRCRAFT OWNER: TG THAI AIRWAYS INTERNATIONAL
    EQUIPMENT: AIRBUS A350-900

    THAI AIRWAYS INTERNAT - TG 435
    BANGKOK TH JAKARTA ID 1420 1755
    FRI 30JUN SUVARNABHUMI INTL SOEKARNO HATTA INTL
    NON STOP TERMINAL 3 DURATION 03:35
    RESERVATION CONFIRMED - I BUSINESS
    ON BOARD: MEAL
    AIRCRAFT OWNER: TG THAI AIRWAYS INTERNATIONAL
    EQUIPMENT: BOEING 787-8

    TURKISH AIRLINES - TK 509
    REF. RVRMI8 JAKARTA ID ISTANBUL TR 0915 1705
    SAT 01JUL SOEKARNO HATTA INTL ISTANBUL AIRPORT
    NON STOP TERMINAL 3 DURATION 11:50
    RESERVATION CONFIRMED - I CLASS
    AIRCRAFT OWNER: TK TURKISH AIRLINES
    EQUIPMENT: BOEING 787-9
    Dette var forøvrig bare timer før Singapore Airlines satte samarbeidet med SAS om bonusbilletter på is. Så dette var virkelig gullhår i brundalen (og viktigst - enormt bra jobbet av SVG_Flyer - som jeg er evig takknemlig til)!

    Turen ned:

    Tur ned 2.jpg

    Turen opp:

    Rute ned 2.jpg

    Tur til London og fra Istanbul ordner vi på annen måte. Maks antall legs på bookingen var nådd, så det måtte bli slik :D Slik jeg forstår det ordnet SVG_flyer bestillingen med 140k poeng og en CT :D

    Ikke bare får vi:
    • Fly upper deck på A380
    • Et to-ukers opphold på maldivene med kjæresten (dette har vært #1 reisemål på vår bucket list)
    • En snar-kikk i Taipei
    • En snau-tur innom Hong Kong på formiddagen
    • Tilbringe en dag i Singapore (som jeg alltid har hatt lyst til å besøke)
    - Vi får også fly Singapore Airlines (som min avdøde far alltid skrøyt så mye av da jeg vokste opp - og som jeg alltid har hatt lyst til å prøve)!

    Jeg skal undersøke muligheten for cash upgrade til første klasse på A380-legget. Det er spiselig om jeg ikke må blø en latterlig mengde med spenndaler for det (men en flau bris av spenndaler er gjørbart).

    Jeg tenkte å opprette tråden her - også skal jeg holde dere oppdatert underveis på turen i juni. Tiden frem mot skal vi benytte til å planlegge best mulig (kjæresten blir ferdig med masteren i starten av juni, så dette er min avslutningsgave til henne) - jeg har også laget en tråd på "reisemål" hvor jeg ber om tips til hotell, m.v.

    Nu kör vi!
     

    Attached Files:

    Last edited: 28. febr 2023
    jgroneng, DanH, Flymunda and 41 others like this.
  2. NKA_Pls

    NKA_Pls Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    1,232
    Bonuspoeng:
    83
    Når det kommer til tips/anbefalinger og råd til oppholdet på Maldivene opprettet jeg en egen tråd her - hvor jeg håper jeg lærer litt frem mot avreise :)
     
    jgroneng, AirMags, ArthurDent and 2 others like this.
  3. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,066
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Lovende tråd! Sidespørsmål: Hvordan klarer man å booke slike artige rutinger? Finner alle leggene selv, ringer inn til SAS og agenten bare legger det inn?
     
    NKA_Pls liker dette
  4. NKA_Pls

    NKA_Pls Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    1,232
    Bonuspoeng:
    83
    Jeg aner ikke! Jeg vet bare at det er tidssensitivt og arbeidskrevende.
    Jeg er bare glad for at @SVG_flyer får det til!

    upload_2023-2-27_13-52-44.jpeg
     
    DanH, rgn, AirMags and 2 others like this.
  5. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Det er det jeg pleier å gjøre ja. Sjekke sas star alliance award for å dobbeltsjekke rutene og håpe at agenten finner rutene jeg selv finner. Kan bli mye morsomme ruter rundt omkring.
     
    rgn and The_Dude like this.
  6. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    475
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg gleder meg til å følge deg på nok en tur @NKA_Pls !

    Sendt deg et lite tips om hvordan komme seg hjem igjen og få muligheten til å oppleve A380 First på snap. Så du får sjekke der og si ifra om det kan være interessant! :)
     
    NKA_Pls and rgn like this.
  7. NKA_Pls

    NKA_Pls Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    1,232
    Bonuspoeng:
    83
    Edit: Da var tur ferdigbooket (av meg selv, faktisk :D) - reiseruter i første innlegg er oppdatert.

    Vi må innom FRA på vei hjem fra IST. Det ble ytterligere 120k poeng, men damen på SAS var så sjarmerende at det bare var koz å booke. Da gjenstår det bare å booke opphold! :)
     
    Kristian, jgroneng, AirMags and 2 others like this.
  8. NKA_Pls

    NKA_Pls Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    1,232
    Bonuspoeng:
    83
    Da var muligheten for å oppgradere til F på leg med SQ A380 undersøkt.
    Det virker ikke som SAS og SQ er så gode venner om dagen :D Rart med det, gitt...

    Da jeg sa at jeg var interessert i muligheten for cash upgrade satte latvieren meg på hold i 6 minutter før jeg fikk beskjed om at poengkjøpte biletter ikke kan oppgraderes med cash - kun poeng. Og at det var "lite trolig" at SQ kom til å gi SAS noen slike seter det var mulig å by på :D:D

    Etter nærmere øyesyn oppdaget vi at det behøves overnattinger i både Bangkok og Jakarta også - så hotellnettene baller på seg her. Men det blir veldig gøy å få en del timer i både Hong Kong, Taipei, Singapore, Jakarta og Bangkok mellom legs! Jeg kaller det temmelig god uttelling (og jeg håper skjefen - som jeg kaller henne - klarer å matche mitt energinivå og entusiasme for disse timene)! :cool:
     
    Kristian, jgroneng, Flymunda and 4 others like this.
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Oppgradering på *A materiell har vært håpløst i alle de år, og det har betinget at du har hatt "riktig" klasse billett kjøpt for penger, som oftest i en kategori så dyr at det hadde vært like greit å kjøpe direkte.
    Dette funka en periode i begynnelsen (når få hadde mye poeng), men i de senere år har det vært omtrent ikke eksisterende.
     
    NKA_Pls liker dette
  10. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Har fått til Eco til Biz med Thai 1gong når eg hadde riktig bilett type, har prøvd fleire andre gonger men aldri gått gjennom sjølv om eg har hatt riktig bilett type. Cash upgrade/bid hos carrier er beste løysing.
     
    RoadKing liker dette
  11. NKA_Pls

    NKA_Pls Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    1,232
    Bonuspoeng:
    83
    Hotelloppdatering og siste innlegg før juni

    Da var samtlige hotell bestilt, og dette blir vel siste innlegg før jeg oppdaterer fra selve turen i juni.

    I Taipei, Bangkok og Jakarta bestilte vi vel stort sett flyplasshotell (m.t.p. logistikk) - dette var ikke spesielt spennende. Men på hovedoppholdet landet vi på en tredelt løsning.

    Vi lander sent - og måtte uansett ha vært ei natt på hovedøya. Skjefen mente vi kunne være der én dag til for å "oppleve kulturen" - så vi har 2 netter på Malé. Her var hotellene rimelige (og selvfølgelig en nedtur etter å ha hotellbrowset resorts på Maldivene forøvrig). Men greit nok.

    Deretter deler vi opp med 8 netter her:
    Cinnamon Velifushi Maldives - hvor vi har en bungalow med boblebad som er vestvendt.
    Cinnamon-Velifushi-Vaavu-Maldives-7.jpg
    Velifushi---Sunset-Water-Bungalow---Interior-View-3-1090.jpg

    Enkel vlog-video fra hotellet her:

    Dette er vel en forholdsvis vanlig all-inclusive resort når det kommer til konsept.

    Hotell nummer 2 (5 netter) - her ønsket vi å fokusere mer på aktivitetene hotellet tilbyr, da vi regner med å være ferdig avslappet etter 8 netter med fråtsing og avslapning på det første. Jeg fikk god hjelp fra @milehigh til å finne et hotell #2 - og tanken var eeegentlig å oppgradere til hakket mer luksus på det neste oppholdet.

    Men! Skjefen er veldig glad i å male som avkobling - og da vi oppdaget dette hotellet falt vi pladask for dette hotellet som åpnet i november '22. Her virker det som de fokuserer på kreative aktiviteter og kunsterisk innredning (vi likte spesielt godt at du kan svømme fra bungalowen til baren). Dette hotellet hadde ikke over-water bungalows, men vi tror at konseptet er såpass variert at det allikevel vil bli innmari ålreit!
    331248857_1879208499108753_1870565176788276797_n.jpg
    Greatest_AI-1.jpg

    Kort video av rom og spa her.

    Det finnes tydeligvis ingen øvre grense på hva man ønsker å benytte på hotell på Maldivene (det finnes privat øye med egne privat øyer til "hjelpen"). Men vi endte på ca $11 000,- for oppholdet alt i alt. Juni var lavsesong - og jeg mener jeg fikk til noen "gode" priser grunnet omfattende lekser og lavsesong.

    Så dett var dett! Da er det bare å spare inn spenndalene som er benyttet - og glede seg til lift off til LHR 11.06.! :D:D
     
    Last edited: 11. mars 2023
    jgroneng, DanH, Flymunda and 27 others like this.
  12. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,074
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    Det braker løs til helgen. Krysser fingrene for at trip reporten blir bra :).
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Blir spennende å følge, forventer full rapport :)
     
    SVG_flyer liker dette
  14. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    475
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg forventer løpende oppdateringer på Snapchat! Nesten Live stream også om mulig!
     
    SVG_flyer liker dette
  15. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Føler vi alle burde hatt tilgang til denne "snappen" :D
     
  16. NKA_Pls

    NKA_Pls Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    1,232
    Bonuspoeng:
    83
    Absolutt - det skal vi løse!
     
    AirMags liker dette
  17. NKA_Pls

    NKA_Pls Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    1,232
    Bonuspoeng:
    83
    Liker du raske biler? Fare? Pupper? Og ærlige reisebrev?!
    Om du følger snappen min kan jeg love deg minst 1/4 av dette :cool:

    Hyggelig om noen ønsker å følge med på storyen min - jeg skal fokusere på flyene/flyplassene og reiseopplevelsene på vei ned (blir litt deling fra Hong Kong på vei nedover også).

    Jeg limer inn snapnavnet mitt nedenfor - den eneste betingelsen for å følge med er å ikke spørre om hvorfor jeg heter Nussekozepusen (det er en lang historie) :(

    IMG_9075.jpeg


    Jeg er ferdig pakket - og klar til å dra.

    Det eneste som gjenstår er å prøve å smiske seg til at SAS sjekker inn bagasjen min til TPE fra OSL - selv om den ene reservasjonen egentlig begynner i LHR.
    Jeg regner med det går bra da begge er i Star-Alliance. Hadde vært leit å hente ut bagasje for så å droppe den av igjen i London.

    Vi sees! :D
     
    Kristian, jgroneng, DanH and 12 others like this.
  18. NKA_Pls

    NKA_Pls Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    1,232
    Bonuspoeng:
    83
    Kl. 16:16 – Velifushi – Maldivene

    Min utsikt akkurat nå:

    354799289_212585385014509_5305226830817906598_n.jpg

    Jeg skal gjøre mitt beste for å skrive ålreite reisebrev fra turen – selv om det gjøres bak sløret av min selvinduserte tåke av alkohol. Jeg innser nå at 15 netter på all-inclusive kommer til å bli hardt, gitt at min viljestyrke for å si nei til alkohol tydeligvis tilsvarer en 19-åring med NATO-briller, blå baller og møte med en firebarnsmor med altfor trang, gammel og rød paljettkjole i Bardufoss. - Og kombinasjonen av servitører på hotellet som pusher flere drinker enn 16-år gamle meg i mitt forsøk på å miste møyndommen min (som mamme pleide å si til meg: «Du er kanskje ikke så veldig hyggelig, Jon. Men du er ikke spesielt kjekk, heller").


    Så – jeg må dele opp reisebrevene noe – og først ut tenkte jeg å skildre opplevelsen med SAS til LHR (kort) – og deretter EVA Air til BKK + TPE.

    Det blir nok mest bilder – med tekst attåt.

    OSL til LHR:

    Som alltid – gøy å gå til skranken med @SVG_flyer s bestillinger. Her blir det alltid et raskt øyeblikk av oppvakelse – når SAS-rep spør «Stemmer det at du skal til Singapore?» - før jeg må følge opp med at det faktisk er enda et leg (til Male). Til slutt synes de alltid at det er gøy å hjelpe til – og jeg må si at SAS var helt supre. For det første bød jeg 12k poeng for å oppgradere til SAS Pluss på første strekket (ikke en del av reisen til Male) – for det andre var assistenten helt super med å checke inn bagasjen hele veien til Taipei fra Oslo – noe som betydde at vi ikke trengte å betale 1000 spenn for lagre den på Heathrow – da vi skule kikke litt i London). Fast Track var sjeldent nyttig (køen var lang som en vond kjønnsykdom) – og lounge på OSL er jo ikke å forakte.

    354928991_1089821071856086_8340012575552993719_n.jpg

    Vi fikk en A320 Neo (første gang jeg prøver) til LHR – og jeg må si at forskjellene fra de slitne 737-800 maskinene er enorm. Jeg får ofte vondt i massatassan (magen) – av opp- og nedstigningene – men Neo-en var svært komfortabel. For øvrig var det ikke så mye å nevne om turen til LHR. Etter en tur i byen (togene var for øvrig mer innstilt og forsinket i Norge) – så bar det tilbake til LHR – hvor vi hentet ut håndbagasjen og og jaktet på en dusj. Maple Leaf og United Club var stengt da vi ankom ca kl. 19 – men heldigvis har SQ-loungen også dusj. Loungen overrasket positivt – ved å ha den beste loungematen jeg har vært borte i. Her var det absolutt mulig å spise seg mett – og maten var over snittet god. Etter en dusj – i en del av loungen som virket nyere enn resten – gikk vi til gate – og var klare for å boarde vår 777-300ER til Taiwan med 1 time layover i Bangkok.
     
    Kristian, jgroneng, DanH and 17 others like this.
  19. NKA_Pls

    NKA_Pls Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    1,232
    Bonuspoeng:
    83
    (Bilder legges til innlegget etter opplasting av tekst -red. adm.)

    Kl. 17:43 – Velifushi – Maldivene

    LHR – TPE

    Jeg hadde ikke hørt om EVA Air (på flyplassen i Taipei var det like vanlig som SAS på OSL – og en tydelig flag carrier) – men herrelord – jeg må si vi er positivt overrasket!!

    Som et av Skytrax’ 10 beste flyselskaper i verdeni 2023 – og med et tydelig fokus på mat – hadde vi høye forhåpninger og var spente på leveransen.

    351445129_1367502797159247_7527024206357843436_n.jpg
    Klar for flight!

    Om vi starter med det negative – så var flyet av den noe eldre sorten. Panelene innvendig var av den fargen man ikke kan beskrive som annet enn «lys hud-beige» - og det var tydelig at in-flight entertainment-systemet var av den eldre sorten.

    Men – foruten dette; Som jo er en fair sak vi allerede var klar over – så må jeg si at resten av opplevelsen rett og slett var glimrende. Jeg vet ikke hva jeg skulle trukket frem som mine favorittøyeblikk, men jeg lagde 3 mentale bokmerker:

    · Kabinbesetningen var ekstremt oppmerksomme. Det er noe særegent med øst-asiatisk service, synes jeg. Her er det ikke tvil om at kunden er skjefen Også med ANA i fjor opplevde jeg det slik at vennligheten fremsto son tilnærmet parodisk.
    Øyeblikk #1: Da flyvertinnen på eget insj spurte om hun skulle ta bildene av Dovi og meg – da hun så at jeg tok en del bilder. Jeg sa det holdt med én runde med bilder av oss begge – men takket så mye for tilbudet.

    354280265_2259523917567950_4687512413698210261_n.jpg

    · Øyeblikk #2: Da flyvertinnen som serverte meg en øl etter frokost på flighten fra BKK til TPE klarte å helle en dråpe for mye øl i glasset mitt – slik at det (så vidt) rant over.
    Hun så helt forfjamset ut – og man kunne formelig se frykten i øynene hennes for å bli arbeidsløs og å måtte lage seg en papphytte som i Taipeis dårligere strøk under en regnstorm mens hun ærbødig spurte meg. «I am velly sålli, Søl! Could you prease allow me to change your tabrecloth and get you a new biir?!”
    (Jeg skriver ortofont – og dette var faktisk aksenten hennes. Egentlig svært sjarmerende).

    Bare spørsmålet i seg selv var en kundeservice-opplevelse man sjeldent erfarer.


    · Maten var himmelsk. Vin-paringen var utsøkt – og smakskombinasjonene var godt uttenkt og fungerte utmerket i den trykksatte kabinen. Mitt utvalgte øyeblikk #3 – er desserten. Her fikk man utlevert 3 søte retter + kjeks – helt automatisk. Selv tåler jeg ikke ku-melk – men av og til må man bare erkjenne at livet er for kort, eller hva? Jeg valgte å spise opp alle 3 rettene (ostetallerken med aprikoskompott, brownie + ostekake – og frukttallerkenen). Selv om jeg visste at jeg etter hvert måtte flytte inn hos Kong Poseidon – valgte jeg altså å spise opp alt – for å fortsette smaksopplevelsen fra forretten + middag.
    Og valget var et godt et – her var alt nøye gjennomtenkt – og måltidet ble en gastronomisk fornøyelse jeg unner alle å oppleve. (Ved guds nåde slapp jeg faktisk å melde midlertidig flytting til Brundalen – men dette var pur gambling fra min side).


    Her er utvalgte bilder fra maten:

    354154647_993866721745573_1889941294255800028_n.jpg 354413957_542422814757586_5911241780318882383_n.jpg
    354770767_1261496624507487_1908951966771159990_n.jpg

    Dette er for øvrig ingen biff – det er andebryst – med en himmelsk soya- og ingefærsaus. Middagen var så god at jeg valgte å spise den sakte – for å få nytelsen til å vare lengst mulig:


    Før eller etter middag (jeg husker ikke helt – da jeg var temmelig påseilet) – dempet også EVA skuffelsen ved å ikke få et amentity-kit da vi satte oss ned i setene. Dovi samler på disse – og var håpefull på noe spennende før den 17 timer lange turen. Til vår store lettelse og lykke – kom flyvertinenne ut med store traller med amentity-kits og Jason Wu-pysjamaser (servicenivået trengte bare en individuell sjekk på passasjerene for å først anslå korrekt størrelse, såklart). Min høflige flyvertinne gikk, under noe tvil, med på å gi meg en XL istedenfor L fordi: «Yess, søl. E-juu aaaa-ell velly tåål!». Velsigne henne.


    Den barnlige gleden i øynene når vi mottok amentity kit og pysjamas gjør det hele verdt det:

    351446245_1487769535327133_5075785994874406780_n.jpg

    354774696_1036372207344964_2076903684165670348_n.jpg 354786570_1262134238025098_6441114311424811448_n.jpg 354387426_3460676240926446_3166882242406958916_n.jpg

    Dovi bestilt hummer der jeg bestilte andebryst – og hun var faktisk kun medium fornøyd med middagen (hun er veldig glad i hummer).


    En annen fin detalj var stjerne-himlingen i kabinen (aldri sett før). Vi begge klarte å hente inn en del komfortable timer med søvn i våre svært komfortable pysjamaser. Før mellomlanding i BKK ble vi vekket til (svært god) kaffe og frokost. Her trakk derimot jeg det korteste strået – da jeg i forkant hadde bestilt «tradisjonell østlig frokost» - hvor Dovi hadde valgt vestlig frokost med en frisk lakse-risotto og franske bakverk med pålegg.



    Jeg fikk noe av det som best kan beskrives som slimete ris-suppe, omelett, slimete fiskeboller, noe rare grønnsaksgreier med alt for mye fiske-pulver – og en tofu(?)ball med slim og frø på utsiden som gikk fra mild til sterk til gjæret til alkohol- og oppkastsmak. Resten av turen før landing i BKK benyttet jeg derfor til å være grønn i ansiktet, og å bli religiøs mot at jeg klarte å holde kroppsvæskene hjemme frem til landing. Dette må jeg dog skylde på meg selv for – så jeg bærer ingen nag her.

    354458079_1009725163724959_3787226554115362521_n.jpg 354504190_849162586836864_1929614671412315532_n.jpg

    Etter en rask mellomlanding på BKK (tilbragt på Turkish Airlines-toalettet) var vi klare for siste leg før TPE. Her fikk vi, igjen, endeløse mengder med god champagne (Dovi har i flere år vært bartender – og beskrev med et smil det vi fikk som «the really good stuff»), og et friskt og lett måltid (en rolig 2-retters - med litt nøtter til champisen først).

    354722701_562291605850442_4179134459193099142_n.jpg

    Noe av det viktigste jeg hittil har lært på denne turen er at hvis det politiske partiet «Alle flyselskap må servere hvitløksbrød ombord» noengang stiller til valg – så stemmer jeg på dem. Jeg spurte om å få en cognac (Courvoisier XO) til kaffen – og jeg fikk mengden som fyller et generøst vinglass (jeg klager ikke). Man behøver selvfølgelig ikke drikke opp alt når man får mer enn man trenger! Men igjen – gratis alkohol + min viljestyrke = har paven en stygg hatt?

    Bilde av toalett + meg før cognac + cognac + bilde av meg etter cognac
    354832530_2539364356222684_4671607584437271627_n.jpg 351456336_1028479008521515_5264975263314195265_n.jpg 354949150_157409527332036_4133346257936487133_n.jpg 351443926_1005950787452031_5445191341244522832_n.jpg



    Vi landet i Taiwan og fikk utlevert bagasjen først av alle (takk igjen, SAS!). Etter en effektiv immigrasjonskontroll i Taipei bar det nå rett til hotellet på flyplassen (de har en temmelig funky valuta der – så forvent litt matematikk) – hvor vi bestilte litt nattmat og fikk ca. 6 timer søvn før morgenflyet til Hong Kong påfølgende dag. Vi må apropos skryte av pommes-fritesene til Novotel Taoyuan Airport – som, helt ærlig, hadde verdens beste pommes frites! Sandwichene var helt greie – men av en eller annen grunn var pommes fritene uimotståelige.
     
    Last edited: 17. juni 2023
  20. NKA_Pls

    NKA_Pls Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    1,232
    Bonuspoeng:
    83
    Flere bilder (litt tilfeldig rekkefølge):

    353914608_2266540760196484_856102563688364569_n.jpg 354821090_972120350476726_5997108717916494207_n.jpg 351447920_272544561925278_4863912197200239910_n.jpg 354504190_959441845176791_5877618522854721942_n.jpg 354683143_239729685442789_8096165517052646413_n.jpg 354813600_557638056335830_2124169095865753720_n.jpg 354977947_1356013784946432_1949256614430296916_n.jpg 351441249_980071293120317_4187589327432621558_n.jpg 354849707_799357368426527_4883437946705848620_n.jpg
     
    Kristian, jgroneng, DanH and 17 others like this.

Del denne siden