3 bonusspørsmål fra en rookie

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Nemesis, 18. jan 2017.

  1. Nemesis

    Nemesis Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

    Er ganske ny på Eurobonus-programmet så lurer på et par ting.

    1. Reiste nylig til San Francisco. På hjemturen dro jeg EB-kortet ved innsjekk og fikk poeng for SFO-CPH og CPH-TRD som to flygninger. Fra Køben mellomlandet vi i Kristiansand og måtte hente ut bagasje og gå gjennom tollen før vi gikk på samme flyet igjen of fløy til Trondheim. Det var dermed to flightnummer på strekningen CPH-TRD, noe som også vises på billetten. Vil jeg kunne etterregistrere en flygning med flightnummeret som ikke står på mine sider?

    2. Som dere kan se på billetten står det klasse M på strekningen CPH-TRD. Ifølge tabellen til SAS skal det gi 500 poeng, men jeg har fått 250. Noe jeg har oversett? Hvor klager jeg evt. på dette?

    3. Si at man oppgraderes til gullmedlem. Må man da innfri de samme kravene for gulloppgradering hver 12-månedersperiode deretter også for å beholde gullmedlemskapet? Eller er det slik at om man først blir gullmedlem, så kan man ikke miste medlemskapet?

    Takker for svar på forhånd!
     

    Attached Files:

  2. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    1. Nei, det er teknisk stopp i KRS (samme flightnummer). Du får poeng for TRD-CPH.
    2. M er økonomikabin. Den lille L-en du ser der er bookingklasse som poeng utregnes fra.
    3. Du må rekvalifisere.
     
    Mbj, RoadKing, Ursa and 1 other person like this.
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Dog får du 25% fler poeng som gullmedlem og det er litt lettere og re-kvalifisere med poeng :)
     
  4. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Vil det si at du ikke registrerte EB kortet på turen bortover....? Isåfall kan du etterregistrere denne reisen :)
     
  5. Nemesis

    Nemesis Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, det har jeg gjort. Deilig at det kom opp på mine sider etter kun 10 minutter. Den hastigheten er noe annet enn hva jeg opplever hos Trumf...
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden