3 mann i loungen

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av chrisbu, 28. febr 2015.

  1. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Hei
    Jeg har tre timer layover i Frankfurt i morgen med 2 kompiser, er kun jeg som er EBG, er det noen mulighet å få med seg begge 2 inn i loungen? feks kjøpe inn siste mann? Eller kan jeg bare glemme det?
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan du nok bare glemme først som sist. LH synes det er ille nok at de må slippe inn *A partnere i det hele tatt...
     
  3. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Heller gå to runder...
     
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Aner ikke hvordan det er hos LH - noen som har prøv? Hos BA så legger de inn gjesten i systemet så da kan gjesten gå ut/inn på egenhånd etterpå (så der får man heller et strengt blikk om man forsøker på det der)
     
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    De scanner boardingkort på begge personer i allefall, så regner med at de har et system.. Det er jo tross alt tyskerne..
     
  6. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Har printet ut et ekstra BP i mitt navn og utstyrer siste vedkommende med et gullkort og ber han vente 15 min før han går inn, satser på at det ordner seg. De ber vel ikke om ID-)
     
  7. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Din kompis risikerer jo et pinlig øyeblikk ved at dragen ser på skjermen at din billett allerede er skannet og registrert inn, men jeg vet ikke om disse systemene bare sjekker opplysninger eller om de er mer avanserte.
     
    KristianSk liker dette
  8. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel ingenting som evt. hindrer en person i å gå inn i samme lounge flere ganger? Ikke at jeg synes det @chrisbu foreslår høres lurt ut, men med mindre de husker hvordan han så ut første gangen han gikk inn, så kan han jo ha hatt hvilken som helst grunn til å gå ut av loungen igjen i noen minutter.
     
  9. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel normalt å ha såpass hukommelse at man husker om man har sett en person 15 minutter tidligere samme dag. ;) Men han kan jo treffe på en annen drage ved samme inngang.
     
    Last edited: 28. febr 2015
  10. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Kan melde om at det funket fint å gi kompisen min BP og gullkort, han spaserte rett inn ingen spørsmål spurt ;-)
     
    Edvino, gregas85 and Herlov like this.
  11. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan gjorde du dette i praksis?
     
  12. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Så mye av "ordnung muss sein" :) Bra jobba.
     
  13. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Gav ene kompisen min ett gullkort (har to både MC og AmEx)mitt BP, gikk inn med den andre kompisen min og viste et annet BP tror det var det på mobilen. Sistemann gikk litt rundt og kikket i butikker i 10min og spaserte rett inn med mitt BP og gullkort. :)

    Så mange som disse dragene slipper inn tviler jeg sterkt på at de noterer seg noen navn bak øret ;)
     
    Shyneno liker dette
  14. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Sitter med samme problemstilling. 3 kompiser og kun meg med EBG, har bare et kort da.. Noen tips?
     
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Viss det fremdeles er en stund til du skal reise, så kan du jo bare bestille ett ekstra vanlig EBG-kort fra SAS? Tror jeg fikk mitt en uke eller to etter at jeg bestilte det på nett ( <- Logg inn på EB-kontoen din og du kan bestille ekstra kort, bagasje tags etc. uten kostnad).
     
  16. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tips :) kjekt å ha! Hvilke rettigheter har du på flyplassen om du fysisk glemmer kortet? Holder det å fremvise kortet i appen i f.eks fast track og Lounge?
     
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det var det jeg tenkte jeg også. Det kan også være greit å ha ett vanlig EB-kort liggende (ikke kredittkort) om man skal statusmatche, siden noen flyselskaper/hotellkjeder ikke godtar EB-kredittkort.
    Når det gjelder om det er bra nok med appen i FT og lounge så er jeg mer usikker. Sikkert andre som kan svare på det. Men personlig så bruker jeg nesten alltid å printe ut boardingkort i automat og kan da bruke dette bl.a. i lounge og FT. Men mest gjør jeg dette for å ha ett fysisk "bevis" om det f.eks. skulle mangle bonuspoeng etter reise.
     
  18. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Venter ennå
    Okei takk :) venter enda på mitt EBG som jeg fikk gjennom på mandag denne uken. Har en flygning nå på mandag, men da bruker jeg bare BP som jeg får registrert som EBG gjennom SAS chatten. Skal visst være 72 timer til jeg er godkjent i alle deres systemer med gull status av det jeg forsto.
     
    Travellingalf liker dette
  19. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Blir alltid spurt om fysisk kort i VIE og en del ganger i FRA/MUC
     

Del denne siden