3 stk i SAS C med MC premium og CT

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Omaniac, 04. jan 2020.

  1. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan gjør jeg dette på smarteste måte?
    Vi er tre stykker. Jeg har 2 CT og har SAS MC sitt «kjøp C og betal poeng for M» privilegium.

    1 Kan Latvia hjelpe med MC tickets, eller har de kun med AMEX å gjøre?

    2 Jeg kan booke SAS bonus på SAS sine sider, men det er ikke mulig å huke av begge CT’ene, så da må jeg lage flere bookinger for å bruke begge CT’ene. Eller ringe Latvia.

    3 Er det smartest å booke min MC C for M først, og deretter lage en ny booking for de andre to med poeng og en CT? Eller bør jeg booke de to andre via Latvia og bruke begge CT for dem? Kan begge reise for halv poengpris ved å bruke en CT for hver av dem?

    4 Til sist, jeg forsøkte å legge inn en booking med SAS MC «C for M», men fikk ikke M poengpris. Blir dette gjort i siste delen av bookingen?
     
  2. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,217
    Likes mottatt:
    5,383
    Bonuspoeng:
    183
    Har du høyeste nivå MC Premium er det lite valuta for pengene å bruke CT på SAS billetter.

    3stk t/r med MC Premium er 180k poeng.
    3stk med 2 CT er 150k poeng
    2 med CT og 1 med MC Premium blir 160k poeng.

    Tallinn tar kun CT. Du får ikke til å kombinere eller bruke flere CT på nett. Og til det 4. punktet, ja, mange opplever at MC Premium rabatt ikke dukker opp før betaling, men det ordner seg i belastning, eller etterpå med en henvendelse til sas. Men det fordrer at du har nok poeng.

    K
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,729
    Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor skal du reise? Du bør nok ikke ringe Tallinn, som forøvrig ligger i Estland, hvis du kan booke det på nett for da må du betale 150kr i gebyr.
     
    McBuljo and Wiolenze like this.
  4. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg får andre tall for CT for de aktuelle turene, har de innført variable poengpriser som en del andre har gjort? F.eks får jeg ca 95000 poeng til LAX og 107000 poeng til SFO i C. Én vei. Eller betyr betyr dette at det ikke finnes bonusbilletter, kun mulighet for å betale med poeng? Og da kan jeg vel ikke bruke CT eller MC?
    Kan jeg ellers bruke SAS MC Premium for alle tre?
    Av en eller annen grunn trodde jeg at jeg bare kunne bruke denne fordelen for meg selv.
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,729
    Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer. Det du ser er beste tilgjengelighet-billetter, det vil si vanlige billetter du kan betale med poeng.
     
  6. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    OK, takk! Da ble det litt klarere.
    Ellers er det greit å spare CT’ene for other airlines og bruke MC for SAS sånn jeg ser det nå.
     
    democomputer liker dette
  7. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,217
    Likes mottatt:
    5,383
    Bonuspoeng:
    183
    Du trenger ikke engang å være med selv for å bruke MC Premium. Book på nett og se etter gullprikken så er det beste pris.

    God plan å spare CT til andre enn SAS.

    K
     
    ChrisTW liker dette

Del denne siden