Ser at på reise med SAS longhaul så får jeg 2x32kg, men på de tilsluttende legene så er det 2x23kg. Er det da 2x23kg som er gjeldene?
Jeg fikk beskjed om 32 da jeg spurte SAS CC om akkurat det samme! Faktisk sa ho "To stk på 32kg hver, og jeg kan se at du er EB Silver så da får du ha en tredje kolli på 23kg, men det gjelder kun deg og ikke reisepartneren din"
Sakset fra chatten: Jennie: Vad jag kan se i denna bokning så reser ni i Business, där har du tillgång till 2X32KG incheckat bagage. Samt ett kostnadsfritt bagage genom din silverstatus, men detta bagage kan växa max 23KG, på både utresa och retur. Du skrev: Så når jeg reiser fra OSL nå, så kan jeg sjekke inn 2x32kg uten å måtte betale overvekt? (ikke medberegnet EBS) Jennie: Ja det stämmer. Du skrev: Den er grei, da kan jeg ignorere begrensningen som er på OSL-ARN/ARN-OSL? Jennie: Ja du kan bortse ifrån det felmeddelandet. Jag skall felanmäla detta till våran IT-support så får dom se över hemsidan.
Ja, lurte litt på det samme. Har 4x32kg, men på tilknytning kun 23kg. Nå skal jeg neppe ha over 10kg med, men greit å vite.
Tillatte mengde bagasje og bagasjebestemmelser kan variere mellom de ulike flyselskapene. Hvis billetten din inkluderer flyreiser som betjenes av andre flyselskaper, er det IATA-standardene om det mest betydningsfulle flyselskapet (Most Significant Market Carrier) som definerer hvilket flyselskaps bagasjeregler som gjelder for reisen. Hvis den geografisk lengste eller mest betydningsfulle flyvningen på reisen ikke markedsføres av Finnair, men av et annet flyselskap, gjelder dette flyselskapets regler også for Finnair-flyvninger. Den tillatte mengden bagasje vises på billetten. fritt kopiert fra https://www.finnair.com/no/no/information-services/baggage/checked-baggage mener å ha lest dette dypt inne på sas.no en gang i tiden også
Jeg reiser MIA-OSL-SVG, og på leg MIA-OSL kan jeg ha 4x32kg og leg OSL-SVG kan jeg ha 4x23kg. Mener de at jeg skal kvitte meg med 4x9kg på Gardermoen?