Nye EU-regler for opptjening av bonus

Tråd i 'Nyheter' startet av SASlovah4evah, 19. okt 2015.

  1. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    EU kan ta seg en bolle.. Dem henger seg opp i alt
     
  2. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, de er vanskelige. F.eks. kjipt at de la seg borti roaming prisene på mobil... Og i alle fall kjipt om de skulle finne på noe som reduserer bonuspoengene våre... ;)
     
  3. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Vell, Romingen er greit men kredittkort bruk osv .. Dem kan holde seg til deres planer også holder vi bonusfolk til våres ;)
     
  4. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    :) De gjør det selvsagt ikke (bare) for å være kjipe med oss som får litt hjertebank med tanke på bonuspoeng, men fordi de ser for seg at dette kan være en fordel for de blant oss som er mer opptatte av andre ting (som f.eks. konkurransen mellom betalingssystemer). ;)
     
    Adrian E liker dette
  5. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Har dette noe å gjøre med at islamske banker ikke får lov til å ta seg betalt i form av renter ut over dekning av kostnader (slik jeg har fått inntrykk av at islamsk banking fungerer)?
     
  6. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Sist jeg sjekket kredittkort i UAE var renta på 2,99% per måned, det er skrekkelig høyt sammenlignet med de 1,80% jeg har i egen bank. De tosiffra rentene som bankene oppgir er som oftest effektiv rente over 12 måneder, noe helt annet en månedsrenta og som bankene er pålagt å oppgi her hjemme.

    Correct me if I'm wrong, hvis jeg har oversett et kreittkort i UAE med 3% rente i året sier jeg ikke nei takk.

    Sharialån er igjen noe helt annet, renta er bytta ut med noen heftige gebyrer. Tro meg, du vil ikke feile en betaling her.
     
  7. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om direktivet er gjort gjeldende i Norge enda?

    Finner det forunderlig at alle kortene i UK enten har kuttet alle fordeler helt til benet eller sluttet å utstede kortene, mens f.eks. Bank Norwegian fremdeles gir 1% cashback på alle kjøp.

    Skulle ikke tro markedene var så forskjellige, om noe fremstår konkurransen i UK med mine øyne større.
     
    OleMarius liker dette
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm?

    https://www.americanexpress.com/uk/credit-cards/ba-credit-card/

    Kan ha feil, men dette ser nå ut som om det alltid har gjort mener jeg.
     
  9. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    American Express har foreløpig ikke devaluert, men...

    - MBNA har helt sluttet å utstede kort med partnere (tidligere Lufthansa, American Airlines, Emirates og en bøtte andre), og solgte hele forretningen til Lloyds
    - Lloyds har fjernet alt av fordeler/kort som ikke er relatert til utsatt betaling

    Det er et par eksempler, jeg tror ikke det er noen som ikke har devaluert. Det vanlige nå er typisk 0.2-0.5% cashback.
     
    OttoL liker dette
  10. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden