5 kjappe fra en nybegynner

Tråd i 'Bonushjelp' startet av krs1507, 02. mars 2017.

1. krs1507

krs1507 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Hei!

En fersk fyr her inne. Begynte med seriøs bonussanking for kun noen måneder siden for å få en SK tur til New York i C. Etter 10 minutter her inne ble den planen kraftig oppgradert så nå er målet en tur i Asia i F. Merkelig hvor fort det gikk:)

Men har et par spørsmål som jeg enda ikke har funnet svar på her inne, og håper noen kan hjelpe meg:
    1. Har nylig oppgradert, i takt med ambisjonene, fra AmEx Prem. til AmEx Plat. Holder det at jeg har kortet når jeg overgår 100.000 i omsetning i år for å få *A CT'en, eller må alle pengene være omsatt på Platinum kortet? Det vil i så fall utsette planene mine et år...
    2. ....om det holder at jeg har Platinum kortet; vil min CT fra i fjor også kunne brukes på *A?
    3. Får jeg de 12.000 velkomst poengene ved oppgradering, eller er det kun for nye kunder?
    4. Jeg ser at poengene min fra Amex ikke står i stil med hva jeg faktisk har brukt. Det skal vel være 20kr pr 100 lapp(?) Jeg gjorde to store kjøp i januar (til sammen 45.000,-), men fikk kun 7500 poeng, men burde vel hatt 9500? Eller er det jeg som bommer?
    5. Er de poengene man ser på ANA reward, 1:1 med SAS EB poeng? Så om det står 190.000 der så er det 190.000 EB poeng?

Takk for all hjelp, men jeg er redd det ikke blir siste gangen :)

CrotchRocket, Xflipper and DanH like this.
  2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,159
    Bonuspoeng:
    113
    1: ring amex og forsikre deg, du skal få CT ut ifra hvilket kort du har når 100k blir omsatt. Men her er det lurt og ringe og bekrefte.

2: CT fra ifjor er kun premium og kan ikke brukes på *A om den bleopptjent på annet en platinum amex.

3: hørt om folk som har fått velkomst for oppgradering. Igjen må du ringe amex og etterlyse poengene. Er de vanskelige så "krev" mellomlegget mellom premium og platinum velkomstbonus.

4: 45 tusen i omsetning blir 9k eb poeng. Her igjen ring og spør hvorfor. Sjekk faktura først, her står vert kjøp spesifisert med antall poeng. Mulig du har utakt i kontanter? Det teller isåfall ikke.

5: 190k til Asia i F stemmer. Men ikke stol på ANA sin chart. Se på sas sin:
    Star Alliance Award chart - SAS
    https://www.google.no/url?sa=t&sour...ggoMAE&usg=AFQjCNGFBWrCOfBnYDjZF8jwyot1uwm_uw

Velkommen til galskapen :D

Berlioz, Wiolenze, RoadKing and 2 others like this.
  3. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Bra anledning å dra inn poeng på MR i kveld 2500kr til ORD gir 16000 i dobbel poeng perioden og mer om du har gull+

Petter B-C and Xflipper like this.

Del denne siden