50 timer i Toyko - Tips til hotell og aktiviteter?

Tråd i 'Reisemål' startet av Are, 05. juli 2015.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg og fruen har 50 timer i Toyko i sommer.
    Har kikket litt på hotell men det er ganske mange alternativ..
    Vi lander ca 18:00 og må være tilbake før 22:00 to dager senere. Tenker da at det kunne vært gunstig med hotell ved HND, så slipper man å drasse med seg bagasje frem og tilbake til hotell i sentrum.
    Mye greiere å legge bagasjen i nærheten og ta toget ned til byen.

    Noen erfaringer?

    Hva bør man ta for seg når man kun har to dager i byen?
     
  2. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Hvilke dager er dere der? Mange severdigheter er stengt på mandager.

    En eller to hager\palasser, keiserpalasset er rett ved sentralstasjonen (stengt mandager).
    Shinjuku er kult, mye restauranter og barer.
    Tokyo Skytree, gir god utsikt over byen
    Harajuku og Ginza er bra for shopping

    Spis på japansk grillrestaurant (yakiniku), beste jeg noensinne har rotet meg borti. Ellers er omtrent all japansk mat meget god.

    Ellers anbefaler jeg en dagstur til Mt. Fuji, men det stjeler nok for mye tid for dere. Vi var der i fem netter og fikk fremdeles ikke sett alt vi kunne tenkt oss.
     
    Are liker dette
  3. corvette8

    corvette8 Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    91
    Bonuspoeng:
    18
    Nettopp kommet hjem fra en fin uke i Tokyo. Anbefaler sterkt å bruke Metro til å komme dere rundt, svært enkelt og smidig!

    Hotell nær Haneda er sikkert lurt.

    Vi hadde glede av Ginza, Shibuya (fotgjengerfeltene er rett ved Metro, mye shopping der), Tokyo Skytree for utsikten.
    Ta gjerne heisen opp i 38 etasje på Mandarin Oriental Hotel. Fantastisk utsikt samt knallgode restauranter, både dyre og ikke minst vår favoritt Pizza on 38th Floor.

    Vi syklet en dag med Tokyo Miracle Cycling, det var en fin måte å se mye på. Vi tok Tokyo Bay Tour, det var litt lurt for å slippe verste trafikken og du får med deg ett par templer + fiskemarkedet på turen.

    Roppongi Hills er den "vestligste" delen og Asakusa er ett fint sted å dra til for litt mere templer o.l.

    Å bruke Metroen er nøkkelen til å komme seg fort og billig rundt som sagt, enkelt og billig!
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Mt Fuji hadde vært helt konge. Men spørs om det er realistisk på den tiden vi har til gode. Hva bør man regne med av tid for det?
    Vi lander mandag kveld,så mandagsstengt er heldigvis ikke et problem denne turen :)
     
  5. corvette8

    corvette8 Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    91
    Bonuspoeng:
    18
    Mt Fuji må du nok regne en dag på skal det være vits i å dra dit. Har du en klar dag (vi hadde en av syv) så ser du Mount Fuji fra resepsjonen på Mandarin Oriental Hotel og sikkert fra Tokyo Skytree også
     
  6. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Dere trenger ikke bruke en hel dag. Tog fra byen tar om lag to timer hver vei, så kan dere lunsje og surre litt rundt der oppe. Vi dro i fornøyelsespark (Fuji Q Highland) som har fete berg- og dalbaner, men utenom denne er det ikke så mye mer enn å se fjellet. Jeg hadde prioritert byen om jeg bare hadde to dager. Er du heldig ser du det fra Skytree.

    Det er bare å glede seg, jeg ble helt forelsket i Japan etter to uker der i mai-juni.
     
  7. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken prisklasse ser du på ang. hotell?

    Jeg bodde en liten uke på Park Hyatt nå i juni..
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Billigere enn Hyatt ;)
    Ser egentlig etter noe brukbart så billig som mulig. Vi reiser på stramt budsjett som blir markant overskredet, og skatteoppgjøret drøyer..
    Så under tusenlappen pr natt i alle fall..
     
  9. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Lykke til, da tror jeg dere havner i en kapsel ;)
     
  10. Waku

    Waku Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Hvor mye måtte betale for liten uke på Park Hyatt?

    Ville som Fridtjof anbefaler tatt Yakiniku en dag værtfall
     
    Last edited: 05. juli 2015
  11. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    hoteller i tokyo er dyrt.. prøver å tenke på hva jeg husker fra jeg var der for noen år tilbake...
     
  12. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Park Hyatt lå vel på en 65.000 Y pr. natt + tax mener jeg.. Jeg kommer over et tilbud som gjorde det noe billigere.. Kostbart, men en opplevelse å bo der. Et landemerke!
     
  13. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Vi bodde på helt ok hoteller til 10000 JPY. Et kjapt søk på Trivago gir mange "businesshoteller" til greie priser. De er rene og pene, selv om rommene er små. Har dere bare to dager er det uansett ikke der dere skal bruke tiden deres.

    Har gode erfaringer med Mystays-, Chisun- og Sunroutekjedene.
     
  14. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    God tur, kom selv hjem i går etter en snartur på tre overnattinger pga en messe. Litt slitsomt med tidsforskyvningen. Jeg bodde på Hilton Tokyo, et helt fabelaktig bra hotell, spesielt om man har tilgang til loungen. Businessrom med loungetilgang (jeg spiste alle måltider der, og drakk det jeg hadde lyst på), kostet meg totalt 115.000 Yen for tre netter, inklusive avgifter. Og rommet var virkelig bra, beliggende i 25 etasje. Nedgang til undergrunnsbanen på selve hotellet, den er rimelig grei å orientere seg med. Kjøp et forhåndsbetalt IC-kort, og pass på å ha nok av kontanter, mitt inntrykk er at det ikke akkurat står minibanker på annethvert hjørne, slik vi er vant med. Offentlig transport er uproblematisk, ettersom det er tekstet på engelsk, men utenom de hotellansatte var det ikke mange - faktisk påfallende få av de jeg traff - som behersket engelsk.

    Fra flyplassen er det buss som gjelder, den kjører deg direkte til det hotellet du skal til, og tar deg tilbake dit igjen senere. Pris fra Narita 3100,- Yen. De i skranken gir deg god hjelp med hvor du skal gå, veldig enkelt og bra.

    Når det gjelder severdigheter, så er det nok greiest å orientere seg ut fra hotellet, og bruke TripAdvisors eminente funksjoner for dette.

    God tur! Interessant by, jeg gleder meg til å komme tilbake, men da skal jeg definitivt bruke betydelig mer tid.
     
  15. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Nei. Fordi toget koster det samme som bussen som bringer dere fra flyplassen til døra på hotellet.
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Den forstod jeg ikke..

    Bussen til hotellet er gratis og bedre egnet for transport av bagasje enn toget.
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,517
    Bonuspoeng:
    293
    Enig. å ha rom med tilgang til lounge er som regel en kjempedeal.
     
  18. Fjordheim

    Fjordheim Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, interessant å høre, finner rom på Hilton til i underkant av NOK 1,900 per natt for mine datoer i månedsskiftet september/oktober

    Sorry det var Hilton Tokyo Bay disse prisene var for, Hilton Tokyo Hotel er visst en Tusenlapp dyrere per natt
     
    Last edited: 08. juli 2015
  19. Fjordheim

    Fjordheim Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Sorry, ikke meningen å kuppe tråden, men noen som har vært på Hotel Chinzanso Tokyo; Superior rom her på 45 m" til ca.NOK 1,800,- per natt, ligger i Bunkyo-ku, Sekiguchi, ser at det er mye skryt av dette hotellet på diverse Internett sider
     
  20. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    En av verdens største myter ;)

    Hyatt Regency ved Shinjuku med NAF / AAA rabatt koster mellom 15-25K yen, oftest under 20K. Det er 125-207 daler per natt, noe som slett ikke er dyrt sammenlignet med de fleste andre storbyer.

    Det er ofte salg hos Hilton, Hyatt, Starwood og mange andre i Japan, bare å følge med.

    Vi er i Japan en til to ganger i året, fruen som blogger på vår søstersite Boardingarea kjører as we speak en serie om Japan med Tokyo som en del

    http://magicofmiles.boardingarea.com/2015/06/15/magic-of-miles-in-japan-tokyo-kyoto-hiroshima-osaka/

    Det er langt over gjennomsnittet. Uten noen som helst rabatter, ligger de i snitt 40-50k per natt ++

    Hvorfor PH Tokyo? Fordi hotellet er blandt verdens 5 beste og en destinasjon, en opplevelse.

    http://magicofmiles.boardingarea.com/2014/06/24/hotel-review-park-hyatt-tokyo/
     
    OttoL, Brunello and Jørgen like this.

Del denne siden