6 timer layover JFK

Tråd i 'Reisemål' startet av Are, 11. febr 2017.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har drøye 6 timer layover på JFK en lørdag.
    Kunne veldig godt tenkt meg å ta en tur for å se Central Park.
    Ser ut som tog er transporten som bør tas og dette bør gå unna på 45 minutter, noen erfaringer her?

    Når bør man ta turen tilbake til flyplassen?
    Flyr LH F, er det noen fasttrack / first track eller liknende som er tilgjengelig her?
    Noen andre tips?
     
  2. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Kan ikke hjælpe med et brugbart svar (kan dog flere knap så brugbare). Men glæder mig til tur rapporten. :cool::D
     
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,447
    Likes mottatt:
    29,515
    Bonuspoeng:
    183
    Beste tipset herfra er å droppe turen til CP og heller chille på loungen.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Etter 14 timer på flyet tror jeg det blir greit å komme seg ut et par timer før nye timer på fly ;)
    Og ja, er klar over at Lufthansa F loungen på JFK er ansett som en av de beste i USA, men trenger å få av noen kalorier i friluft også:D
     
  5. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,447
    Likes mottatt:
    29,515
    Bonuspoeng:
    183
    Helt klart, greit å få luftet seg litt. Men tror du må beregne 75min+ hver vei, og ca 1 time gjennom på vei mot gate. Da er det såpass lite tid igjen at du ikke rekker å tape en runde sjakk på skikkelig vis engang.

    Om det er noe som trengs derimot, så går det jo å planlegge en Uber til eple butikken. Kjøpe det du skal ha, løpe en runde i CP og så rett hjem.

    Skal du maxe turen så anbefales en lunch hos Jean Georges. Har 2 stjerner fra dekkguiden og fastpris på både lunch og middag. Om det var 25 eller 35(kanskje 45) for lunch husker jeg ikke helt. Drikken dro uansett avgårde så det ble "litt" mer. Men helt greit totalt sett om ikke agurk skum, og "gelè" tuna skremmer.. Du finner de i Trump tårnet på vei ned mot Times Square, bord bestilling såklart anbefalt
     
  6. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Are, RoadKing and mhandlykken like this.
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis
    Så du fikk LH F på returen din heldig gris. Jeg hadde nok kanskje droppet CP. Har selv 6 timer på ORD på min retur, Da kan jeg ta blue line direkte inn og det tar ca 50min, men tror ikke jeg gjør det. I så fall blir det 100min på toget og maks en time i sentrum. Mulig vi gjør det om vi er gira, men tror det fort blir noen late timer i loungen.
     
    Are liker dette
  8. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Da vi var på ORD med LH retur kunne vi ikke få sjekket inn før ved 13 tiden mener jeg å huske.....
     
  9. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Flyr SAS på reture slik det ligger an nå. Ser jeg har 8 timer, så da blir det nok 3timer i Chicago. Helt sykt lett og ikke minst billig å ta toget inn. Koster ca 3,5dollar per vei. Så får vi spise deep-pan pizza, ta på bønna og kjøpe en Cubs drakt.
     
    braathens safe and Schlandy like this.
  10. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    LH F har tilgang på fasttrack på JFK. Samt eskorte også hvis du ønsker. Jeg brukte det og ble tatt med helt foran i køen, så ligger loungen rett etter security.

    De har dusj i Senator loungen før du kan trekke deg tilbake til First lounge øverst for et bedre måltid i restauranten. Bra vinkart inkludert imponerende champis utvalg du kan teste mens man nyter utsikt over tarmac.

    Største utfordring er vel trafikken.
     
    Are liker dette
  11. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skjønner at det frister med en tur til Manhattan hvis man ikke har vært der, men jeg hadde ikke reist inn fra JFK med knappe seks timer. Immigrasjon kan fort ta alt fra 15 minutter til to timer. Tilgjengelighet til offentlig transport er i beste fall klønete og tidkrevende, og Penn station ligger et godt stykke unna Central Park. Jeg tror det fort kan bli bare stress. New York fortjener en egen tur! :)
     
    Travellingalf and Fredrik81 like this.
  12. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    JFK til Manhattan pleier jeg alltid å bruke Subway (A eller E). For ditt vedkommende. Airtrain fra terminal til Jamaica og Subway E-train til stasjonen som heter "5 av/53st" eller "7 Avenue" (ligger også på 53 st) så er du rett ved Central Park. Retur samme veien. E-train bruker 30 minutter inn.
     
    Are liker dette
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Helikopter inn til byen ser jo unektelig tøft ut.
    Frister å ta t-bane en vei og helikopter tilbake for å være ærlig.
    Da ankommer man flyplassen i god LH F stil :)

    Og bare for å ha det avklart, jeg skal sette mine føtter utenfor flyplassen. Ettersom jeg driver med geocaching må jeg logge et par punkter i NY.
    Det geniale og sinssyke her er at flyet fra ICN går kl 11:00 og lander i NYC kl 11:00 på samme dato. Det er over 11000 km og det er en hyggelig avstand å få logget på en dato.. (jeg er da statistikk-idiot).
    Så blir tiden knapp blir det vel bare toget ned til Jamaica og tilbake.
    Vi hadde noe tilsvarende i Chicago for 2 år siden, det gikk fint og oppholdet i loungen ble alt for lenge (dette var dog united club og ikke LH F..)

    Selvfølgelig.. :)
    Ellers hadde jeg risikert å måtte booke om hele reisen... Booket om MUC-OSL når jeg anså at sjansen var størst for å treffe MUC-flighten, slik at jeg kunne booke ungene med flyet til Oslo fra sine besteforeldre. Alt klaffer perfekt foruten at vi må tilbringe et par timer i Oslo før de kommer, men da kan man kanskje spasere seg edru på parkeringsplassen..hehe...
     
    Fredrik81 and Herlov like this.
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det hadde vært regelrett konge, men da må man ha mer tid. Kommer antakeligvis til å rulle av flyet og så skal man spise i loungen og i tillegg på flyet og i F lounge når man går av flyet i Muchen... puh.. blir svett bare av å tenke på det..
     
    RoadKing liker dette
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Fasiten er her.
    6 timer layover, 1 time til Central Park som beskrevet av @AndersB , 2 timer i parken, 1 time tilbake og 1 time på flyplassen før avgang.

    I følge damen i loungen var det svært uvanlig at folk rakk tilbake til flyplassen på så kort tid, men dette fungerte bra for oss. :)
     

Del denne siden