6000 Grunnpoeng på 20 dager

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Prozacna, 10. sept 2018.

  1. Prozacna

    Prozacna Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Heisann, nytt medlem her på IF og har prøvd å tråle gjennom alle trådene med tips til bonusopptjening, men man kan bli litt ør av flyplasskoder og sjargong, så jeg tar sjansen på å spørre i en egen tråd.

    Jeg har per idag 39100 grunnpoeng, og skulle egentlig hatt en jobbreise til innen slutten av måneden og opptjeningsperioden min. Denne ble flyttet, og med det røk den muligheten til gullstatus.

    Så spørsmålet mitt er; utenom det åpenbare som er å kjøpe de manglende poengene (minus det jeg har av ekstrapoeng vil dette si ca 4000kr); hva vil den mest kostnyttige/morsomme/effektive måten være å tjene seg de manglende poengene på 20 dager uten at det langt overskrider kostnaden av å kjøpe de?

    Takk for alle svar :) Skjermbilde.JPG
     
    Kristian liker dette
  2. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor mye tid har du til å reise? ;)
     
  3. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,299
    Likes mottatt:
    1,469
    Bonuspoeng:
    113
    Skal sjekke litt om det er noen tilbud på sas.no, men med så lite poeng som mangler, så kan du kjøpe grunnpoeng for ekstrapoeng. Du betaler da 60 000 ekstrapoeng for de 6000 poengene.
     
  4. Prozacna

    Prozacna Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Veldig variende med jobbmengde, men er innstilt på å ta en ''poeng-run'' hvis det er nødvendig :)
     
  5. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    2* Tur retur i Plus ein eller plass i Europa fikser dette
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Enkleste løsning.
    Tur/retur Barcelona med lufthansa business.
    Gir 6000 poeng i klasse Z og koster rundt 4 lapper.
     
    Shyneno, Kristian and Travellingalf like this.
  7. Prozacna

    Prozacna Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Glemte å si; utgangspunktet mitt er AES
     
    Shyneno liker dette
  8. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Kva er din utreise flyplass? Men søk på Berg Hansen, og du kan fly OSL-ARN-CPH-GDN som gjer 3000 poeng kvar veg i plus.
    Elles er LHR perfekt plassert for eit loungerun under ein MR, og du kan då fly via SVG og CPH eller begge
     
  9. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    Du kan eks. fly tur retur Boston for 4400 NOK i GO. Men da må du være der en uke :p

    Ellers kan du finne noen billige destinasjoner i europa med mellomlanding i københavn/stockholm (Gdansk? Hamburg?), kjøpe GO billetter og oppgradere til PLUS med bud.

    Tur/retur i PLUS til eks. Gdansk (via københavn) gir deg 4500 poeng. Finner sånne billetter i GO til 1400 ish NOK nå i sept (så må du legge på poeng for å oppgradere, eller 2500 NOK for å kjøpe PLUS).
     
  10. Prozacna

    Prozacna Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Utreise fra AES.
     
  11. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    AES-OSL-CPH-GDN tur retur i Plus er 6000 poeng, Hamburg og LHR, AMS er ofte billige
     
    Shyneno liker dette
  12. Prozacna

    Prozacna Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hvordan får jeg spesifisert en sånn reise? Hos sas er det kun destinasjoner, får ikke opp mellomlandinger som valg
     
    Shyneno liker dette
  13. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    På nettsidene er det ganske tydelig
    2018-09-10.png
     
    Kristian liker dette
  14. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    EDIT: @ValdresBjarne var raskere..
     
    Shyneno liker dette
  15. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Hos SAS er reiseforslag sortert etter tidsvarigheit. Med andre ord: Lengst oppe på lista finn du dei alternativa med færrest flygingar og kortast tid mellom kvar flyging. Lenger ned finn du reiser som gir rom for meir loungeboltring eller fleire strekningar.

    Alternativet er å oppretta ein brukarkonto (gratis) hos reisebyrået Berg-Hansen og leggje inn spesifiserte søk der.

    Frå Vigra er det lett å få tre strekningar ut i Europa sidan du omtrent alltid må via Gardermoen. Dersom sluttdestinasjonen berre har flyging til/frå Kastrup eller Arlanda, så er du vel i boks.

    @Ares forslag om å få med eit par strekningar med Lufthansa er noko eg har prøvd sjølv, då til Lisboa i business. 2 000 snasne poeng dumpa inn per strekning. Ved bestilling hos SAS kom dette fram som SAS Plus, men trakteringa skjedde i LHs businessdel som er ei ganske ålreit oppleving.

    Velkomen til galskapen :)

    EDID: Altfor treigt svar, folk i Valdres er tydelegvis mykje kjappare enn oss i Trøndelag...
     
    Last edited: 10. sept 2018
    Prozacna and Shyneno like this.
  16. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Den blir ikke lett med bare 20 dager igjen. Det rimeligste jeg finner er AES-OSL-CPH-GDN lørdag 29 med retur på søndagen. Kommer på litt over 4.000 kroner og gir de 6.000 poengene du trenger. Men du har jo 22.000 poeng så du kan kjøpe 2.200 grunnpoeng, da trenger du bare 3.700, så da kan du også klare deg med AES-OSL-CPH-HEL fredag 28 med retur dagen etter. Det koster ca 3.700 kroner.
     
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Folk i Valdres har ein jævlig kjedelig dag på jobb, der eg ettergår alt av fakturering for å sjå om eg har glømt noko, noko som eg har. Går faktisk an å drømme seg bort til ein MR frå AES til LHR og SQ lounge også då!
     
    Last edited: 10. sept 2018
    Eddie47, Avixlo, Prozacna and 3 others like this.
  18. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    300kr for 22.000 ekstrapoeng? nothhx!
     
    Fredrik81 liker dette
  19. Prozacna

    Prozacna Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Der ja, trodde det var ett valg man gjorde tidligere i bookingen.

    Sikkert ett dumt spørsmål det også, men hva er SQ Lounge?
     
  20. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    SQ-Lounge er Singapore Airlines Lounge, og med ein SAS Plus billett så får du tilgang til dette på LHR.
    Dei to MR-ene(Milage run) eg har hatt, så har den eine vore til LHR London og den andre til GDN gdansk, og LHR har 4 lounger du kan vitje, og det er mykje betre enn å sitja på GDN uten lounge tilgang. Men det beste er såklart å legge inn ei natt i byen, for å få med seg litt av livet! London er min favoritt her også, sjølv om GDN er ganske bra!
     

Del denne siden