8 dager, 9 flyturer og 3 ganger i første klasse, samt 3 dager på Fiji

Tråd i 'Reisebrev' startet av tfo, 23. okt 2019.

  1. tfo

    tfo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    1,211
    Bonuspoeng:
    93
    Da var det endelig bare timer igjen. Det er en god stund siden dette ble bestilt den 6 desember I fjor. På mange måter liker jeg vente tiden, selv om det noen ganger føles for lenge til. Nå er det bare timer igjen før ferden mot OSL starter. Vi er litt bortskjemt som bor nærme og beregner I underkant av 10 minutter i bil fra hjemmeadresse til OSL. Dette blir min første tur i F. Har prøvd C hos SAS, SQ, NZ og AC fra før, og man kan vel si at jeg er litt spent på hvordan dette blir. Fruen følger med denne gangen og hun er novise...

    Turen blir som følger

    SK 0803 OSL - LHR SAS Plus
    TG 0911 LHR - BKK TG F A380
    TG 0475 BKK - SYD TG FB747
    1 NATT RYDGES AIRPORT HOTEL SYDNEY
    FJ 914 SYD -NAN FJ C B 737
    3 NETTER MARRIOT RESORT MOMI BAY FIJI
    FJ 911 NAN - SYD FJ C A330-200
    1 NATT SHANGRI LA SYDNEY

    TG 0476 SYD - BKK TG F B747
    TG 0930 BKK - CDG TG C B773
    LH 1027 CDG - FRA LH C
    LH 0862 FRA - OSL LH C

    Innledningsvis var BKK-CDG også TG F, men de byttet til 773 og da forsvant F. Har fulgt med spent den siste uken for å se om det var mulighet for noe mer spennende hjemover men det gikk ikke.

    Jeg har tenkt å prøve meg på et halvt "live" reisebrev. TG F er nokså godt dokumentert fra før, men klarer nok ikke å la være. Fiji Airways er noe mer eksotisk. Har booket I C og ser frem til å prøve business class I en 737 med 2+2, og en A 330 -200 med 2+2+2. Når jeg bestilte turen hadde Fiji Airways nettopp satt inn en 737 MAX som naturlig nok star på bakken nå.
    Nå blir det litt søvn før ballet starter I morgen

    Edit: Oppdatert skrivefeil, TG F BKK - SYD
     
    Last edited: 24. okt 2019
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    God tur, den ser virkelig bra ut. Er det F på BKK-SYD og?
     
    ArthurDent liker dette
  3. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    God tur! Var så «heldig» å få flydd Fiji Airways sin 737 Max i januar fra Nadi til Apia. Tror ikke de har så mange av de?
     
    ArthurDent liker dette
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Om tittelen stemmer (3x First) er nok BKK SYD også F.
     
    ArthurDent liker dette
  5. tfo

    tfo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    1,211
    Bonuspoeng:
    93
    Litt søvn ble det.. reisefeber kicker inn. Første post er oppdatert med riktig info om BKK - SYD, som også er TG F, takk til @Upsaker og @flying_all
     
    flying_all, Avixlo and ArthurDent like this.
  6. tfo

    tfo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    1,211
    Bonuspoeng:
    93
    Første utfordring oppdaget. De klarte ikke å sjekke inn koffertene hele veien pga at de var langt opphold ( 13 t) i BKK. Vi får håpe Thai i London kan gjøre noe med det...
     
    Earl, Kristian, Avixlo and 1 other person like this.
  7. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    566
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Husk å klage til thai personell om flybytte. Tilgang til lounge får dere vel uansett. Men det bør være muligheter for kompensasjon. Broren min var i tilsvarende situasjon i fjor og fikk røsket med seg 700 euro tror jeg det var for han og samboeren.

    uansett: god tur!!
     
    ArthurDent liker dette
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,170
    Bonuspoeng:
    293
    God tur! Det så veldig fristende ut akkurat nå, når jeg straks skal reise til jobb..

    Og ja, reisebrev er alltid velkomment! :)
     
    ArthurDent liker dette
  9. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    God tur :)
     
    ArthurDent liker dette
  10. tfo

    tfo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    1,211
    Bonuspoeng:
    93
    Takk. Det tipset tar jeg med meg. Hele grunnen med den litt knotete hjemturen var jo for å få TG F
     
    ArthurDent, animals and Eddie47 like this.
  11. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Det skal bli spennende å følge. God tur!
     
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Oi oi oi, TG F, for en drøm. Riktig god tur. Dette kan bare bli vellykket. :)
     
    ArthurDent liker dette
  13. tfo

    tfo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    1,211
    Bonuspoeng:
    93
    Turen fra Oslo til London fikk noen utfordringer med været i London slik at vi ble sittende i flyet ca 50 før det fikk ta av. Uansett klarte Transfer service å få sendt baggasjen helt SYD.
    Nå blir det en forsiktig frokost i Singapore Airlines sin longe. Frokost nr 3 egentlig ...
     
    jgroneng, paron, Finnks and 12 others like this.
  14. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,203
    Bonuspoeng:
    293
    Herlig land, for ei reiserute! Klasse! God tur :)
     
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Dette blir litt av en tur! Vi gleder oss til å følge med - god tur!
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    God tur. Det gledes til å lese :)
     
  17. tfo

    tfo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    1,211
    Bonuspoeng:
    93
    TG 911 LHR - BKK I "F"

    Hvor skal man begynne. Jeg nevnte tidligere at Ground service I London hadde fikset baggasjen min... vel .. de hadde ikke det enda...
    Vi kom til gate, og stod litt tilbaketrukket posisjonert da damen I ground service fikk øye på oss. Hun gikk fra skranken, bort til oss med boardingpass for BKK - SYD flighten og kunne opplyse at de jobbet med baggasjen. Når vi ca 10 min senere boardet var det enda ikke I orden og ble ikke det før hun personlig kom inn I flyet før avgang med kvitteringer på at baggasje skulle sendes Sydney. Satt igjen med en "first" følelse etter det

    Jeg hadde sett frem til at fruen skulle se både A380 og first kabinen. Jeg er nå førstereis selv, men har jukset med bade bilder og videoer på youtube. Dessuten har jeg prøvd biz hos SK,AC og SQ. Kort oppsummert så følte vi oss som kongelige der vi satt. To glass champagne før avgang rakk vi, og jeg datt ut av tellingen totalt.
    Vi hadde 2 E og F. Setet/plassen var stor nok for meg som er ca 194 cm. Satt godt I setet, men når jeg skulle sove ble midten av sengen noe hard, spesielt når jeg lå på siden. Ble vel kanskje maks 3 timer søvn. Er ikke veldig lett å få sove når flyet går norsk tid ca 13.

    Crewet syntes vi var fantastiske. De var helt passe "på", ikke for mye og ikke for lite. De hadde en herlig personlig touch og vi følte oss godt tatt vare på.

    Man blir mett på en sånn tur. Spesielt jeg hadde sett frem til å prøve kaviar. Helt grønn på det området, så det ble noe kikking over på sidemannen I 2A for å se hvordan dette skulle nytes. Heldigvis er radene noe forskyvet I forhold til hverandre slik at han nok ikke fikk med seg at vi fulgte litt med.
    Siden jeg aldri har spist kaviar aner jeg ikke hva dette koster... kort oppsummert så må jeg vel si at jeg legger ikke så mange kronene I dette..Når det er sagt var det jo godt, spesielt I kombinasjon med den iskalde vodkaen som også ble servert.

    Det ble I tillegg til kaviar servert noe før denne, noe etter denne, før hovedretten kom. Vi valgte begge en thai rett som begge var fornøyd med

    (jeg har nå tatt noen bilder av mye av dette, men de er jo på telefonen og jeg skriver på pc.. må få en greie I gang der. Opplever at det finnes mange bilder av slike ting ( mat på Thai) og tenker at det blir litt mer spennende når Fiji Airways dukker opp)

    Før frokost ble lyset slått på og jeg gikk for å skifte. Toalettet I front var stort med god plass. Pysjen valgte jeg I XL og den føltes overraskende nok noe stor.
    Til frokost ble det altfor mye mat... men den eggerøren var helt nydelig... og jeg er kresen på eggerøre!



     
    NorFlight, jgroneng, Earl and 17 others like this.
  18. tfo

    tfo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    1,211
    Bonuspoeng:
    93
    Ankomst BKK

    Vi landet noe før 0600. Det ble litt, først skal vi fly flyet I 10 og en halv time, og så skal vi kjøre fly en time. Tok nok ikke så veldig lang tid, men det føltes sånn.

    Fruen liker å bevege seg litt etter å ha sittet stille på flyet I mange timer. Ble ikke sånn I dag. Noe flau og overrasket ble hun der vi kjørte igjennom terminalen I golfbilen. Målet var firstclass loungen hvor vi sitter nå.

    Her er det flere ansatte enn reisende så respons tiden er minimal. Vi fikk et semiprivate rom med egen tv. Det er litt kaldt her synes fruen som ligger å slapper av med dunjakken på seg. Vi prøvde begge det jeg kaller hvilerom de første timene. Dusjen er prøvd og funnet I orden, og massasje er booket. Vi har 13 timer her, og har frem til I dag vaklet litt på om vi skulle dra inn til byen eller ei. Det ble ei. Egentlig godt å få slappet av litt bare oss to og bare si hva man vil ha. Akkurat nå føler jeg for en champagne og tenker at jeg faktisk skal ta en for @drsyk også.
    Fortsettelse kommer
     
  19. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Hyggelig at crewet likte dere. Sa de: you guys are fantastic? ;)
     
    CB1, EgilSk, EndreD and 6 others like this.
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,753
    Bonuspoeng:
    293
    JA ... det vil jeg tro!
     
    drsyk liker dette

Del denne siden