8 timer i Singapore

Tråd i 'Reisemål' startet av esop99, 30. aug 2019.

1. esop99

esop99 EBD

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Godtfolk. Jeg har en flytur fra Adelaide til Oslo senere i høst med 8,5 timer pause i SIN. Har tilgang til lounge, men tenker 8 timer blir litt lenge. (Fra 1500-2350)

For en som ikke har vært i Singapore før - er det verdt bryet å dra til sentrum for å se litt? Antar det er greit med transport, men blir det reelt noe tid til å få gjøre noe, eller blir det mye transport og lite morro? Og hva anbefaler dere å gjøre?

2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,147
    Bonuspoeng:
    293
    8,5 timer er innafor hvis du velger deg ut en destinasjon du vil oppleve i byen og er litt strukturert og forberedt på flyplassen og reisen tur retur.

Ellers er du vel på den flyplassen i VERDEN som har best underholdningstilbud. Vi snakker gratis kino og egen safaripark med sommferfugler, bare for å nevne noe.....

esop99 liker dette
  3. Supersergei

Supersergei Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde valget om 2 timer eller 7 timer transfer på SIN, valgte 7 timer nettop pga det som @ccurrahee nevner over her. Har riktignok ikke vært på SIN før, men tenker det blir en artig opplevelse med basseng osv mens man ser flyene tar av.

esop99 liker dette
  4. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Om eg skulle sitje fast på ein flyplass ein månad ville eg vald Changi. Men Gardens by the Bay er absolutt verdt ein taxi t/r.

jgroneng, Wiolenze and esop99 like this.
  5. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville dratt inn til byen. Er en kort taxitur inn. 8.5 time er lenge selv med lounge.
    Vet ikke hva slags tilgang du har. Er det på gullkort så er ikke gold-loungen til Singapore mer enn passe. Silverkris hvis du har business billett er bedre, men 8 timer er lenge der også.

Edvard liker dette
  6. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,070
    Bonuspoeng:
    113
    En annen mulighet nå er jo Jewel som har åpnet på flyplassen (ikke vært der selv), men ja jeg ville også dratt til byen med en så lang stopp. Du kan til og med ta metro til byen. Det er masse bra mat å få, hawker centre synes jeg er gøy, fantastisk mat til en slikk og ingenting. Ellers spise sjømat på Jumbo Seafood Clarke Quay (chili crab anbefales). Fint å rusle en tur også der nede. Siden Singapore alltid er passe klamt ville jeg planlagt med en dusj når du er tilbake på flyplassen, eventuelt også kombinert med en tur i bassenget på Changi.

Mener det var en tråd om Singapore restauranter også her inne, mye å utforske om du er interessert.

7. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilken lounge er det snakk om? Har du tilgang til TPR er det bare å glemme å reise til byen! Mye bedre å sitte i loungen. Jeg var der på CT reise i februar med sønnen min. Vi sjekket inn dagen før bare for å få maks tid på TPR. Husk å bestille hotell airside. Ellers blir du arrestert hvis du prøver å gå ut av flyplassen igjen.

8. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Om en tur til byen er ønskelig, anbefaler jeg Grab som transportmiddel. Jeg bruker dem når jeg er i Singapore og pleier å booke biler med litt ekstra komfort. :)

ina and chrt like this.

Del denne siden