800 kr/natt inntil 3 personer halfboard på resort Mauritius sept/okt 2017

Tråd i 'Reisedeals' startet av milehigh, 04. aug 2017.

  1. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Har en spare booking på resort som kan overdras gratis. Feilpris på ca 800 kr/natt, inkl frokost/middag. Honored fra hotellet. Inntill 3 personer.
    Vi har to egne hytter så dette er en ekstra som planlegges avbestilt.
    Radisson resort.

    Inntil 2 uker men kan kortes ned fra ca mid sept.
     
    Ursa and Shyneno like this.
  2. Mph

    Mph Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Ville denne vært mulig å bruke i Oktober?
     
  3. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Dessverre, man kan ha senere innsjekk og tidligere utsjekk, men må være innenfor 2 ukersperioden.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Da har fruen og jeg vært så heldige å blitt begunstiget av @milehigh . Det var vel den enkleste biten egentlig. Kudos til ham.

    Fru Roadking og jeg gikk noen runder med oss selv på om vi hadde tid... Når vi så hadde bestemt oss, så hadde prisene gått i været. Vi hadde opprinnelig tenkt vi kanskje kunne lande en CT, i august så var det faktisk noen muligheter, på United iallefall. Problemet var at det pr i dag ikke forelå noe særlig for september.

    Så, tanken var da at vi kunne booke en refunderbar på TK og da vi begynte å se på dette, så forelå det billetter på OSL - IST - MUR som absolutt var innafor og samtidig kansellerbar mot ca 1500 kr per pers. Det kunne vi leve med hvis det dukket opp en CT.

    Endelig go fra frua og jeg kaster meg rundt (dette er 4 dager senere), og oppdager at det har vært et jordskjelv i prisene på TK, det er plutselig omtrent dobbelt så mye. Gråten sitter nær og tanken på 10 timer med knærne oppunder haka i avdelingen bak gardina dukker opp som mareritt. Ikke engang sprudlevann. Eneste trøst var perfekt transfertid i IST med rundt to timer hver vei.

    Men, så kommer Ehtiopian på banen, de har hørt Roadking sin klagesang og klasker til med en kampanje. Brått er vi nede på og under den drømmeprisen han fant på TK til å begynne med. Imidlertid... Her får man ikke poeng sies det. Det blir gråt og tenners gnissel, før frua får siste ord "Du får velge mellom økonomi og poeng, eller biz og ikke poeng". Hun ville gå for økonomi og da bestilte jeg Ethiopian, det får være grenser for lojalitet. :)

    Nuvel, med Ethiopian var vi bare et stykke på vei, riktignok det aller meste, men den siste biten er litt langt å svømme.

    Opprinnelig hadde jeg vært en tidsoptimist og sett for meg noe slikt: OSL - Europa - Cape Town - Reunion - Mauritius - Hjem

    Det ble imidlertid parkert, både fordi frua ikke var digg på å sitte i fly hele tiden, og fordi det viste seg å bli usannsynlig dyrt. Jeg skal aldri mer klage på flypriser i Norge.

    For når South African Airways presterer å kreve 15000 kroner for at vi skal få lov til å sitte med knærne oppunder haka i en av deres slitne 737 i 4 timer hver vei. Så sendte jeg Norwegian og SAS en vennlig tanke, det er greit de kjører 737 på GC, men der får jeg iallefall billetter for to til halvparten av det der, og det er en flyreise som er 2 timer lenger. (Det skal også nevnes at økonomi billetten til TK som vi vurderte OSL - IST - MRU og tilbake, type full fleks var på 15000 pr pers, lengden og flyvemaskinen tatt i betraktning ville det vært en deal langt å foretrekke). Det er grotesk når man tenker på at vi for oss to t/r JNB på Ethiopian betaler 27 laken.

    På dette tidspunktet begynte jeg å bli litt lei, men klokka 01:30 natt til lørdag så valgte vi å sure i det bite eplet og kjøpte tidenes dyreste økonomi. Fortsatt snurt, våknet jeg lørdag morgen til mail fra South African Airways at dessverre så hadde de ikke lykkes å belaste mitt kredittkort.

    Grinete som jeg var, så tenkte jeg at det vel var like greit, men billetter måtte vi jo ha, så etterhvert ble det en telefon. Røret ble tatt av og jeg ble sendt igjennom en serie med proklamasjoner om hva jeg burde gjøre hvis ditt og hvis datt. Til slutt fikk jeg kontakt med et menneske. Jeg regner meg som rimelig engelskkyndig, men hun dama her fikk åpentbart betalt for hvor mange ord hun kunne si i minuttet, og det ble raskt klart at her var det ikke rom for å forklare finurligheter. Så jeg ga uttrykk for mitt ærende, fikk identifisert reisen og ba om at den skulle kanselleres, så ville jeg heller bestille en ny. Fikk advarsel om at jeg da kanskje ikke ville få samme pris etc... (vel, vel tenkte jeg, og så på bookingbekreftelsen, der stod det booking klasse B og M, kan vel ikke bli dyrere tenkte jeg...)

    Før jeg senere fikk summet meg til å gå inn igjen, fikk jeg så en telefon fra et min søster, de er ikke aktive her, men er også ihuga bonuspoeng jegere. De bestemte seg så for like godt å hive seg med til JNB og tilbake igjen. Kampanjen til Ethiopian var utgått / tømt, så de fikk ikke det billigste, men de ville da heller ikke ha de, for da ville det ikke bli poeng.

    Nå var det konge at bestillingen JNB - MRU hadde røket, for der hadde vi morgenavgang fra JNB, med folk der sammen med oss, var ikke det like viktig. Så jeg begynte å titte på nytt, og jammen hadde ikke prisene gått opp enda litt mer... Helt utrolig.

    Følte på meg at SAA hadde pekt seg ut meg som et offer de skulle skvise. Tenners gnissel, og så tenker jeg... Ikke faen om jeg betaler 15 laken for å sitte skvisa i en 737. Air Mauritius kommer opp, og vi booker biz, for samme pris (!) i en Airbus 340!

    Du snakker, det er fanken meg ikke sant. SAA charger ut av kvitaue for å sitte på lasteplanet på en gammel traver uten fjæring. Air Mauritius tar samma summen for å sitte soignert foran i en langdistansemaskin. Det går bare ikke an...

    Men bevares, det kan jo hende at jeg tar feil, og at 737 faktisk er siste skrik og har alt tipp topp mens 340'n hos Air Mauritius er skraphaugen nær.

    Vi får se, soga starter den 22 september, så vil tiden vise om det er det ene eller det andre.

    Det jeg med sikkerhet kan si, er at dette første dramatiske skrittet mot å være troløs mot bonusprogrammet nok gjør at EBD ryker. EBG er der allerede med god margin, har også grunn til å forvente poeng den ene veien på Ethiopian, men det er likevel et stykke opp til EBD, så med mindre noe helt spesielt skulle skje...

    For meg har det vært en terskel, jeg har valgt bort *A av hensyn til pris, komfort og praktisk. Blir det siste gang? Jeg har nevnt det tidligere i forumet, at det er en terskel, for når det tipper over.

    Skal prøve å få til et reisebrev når det hele starter, kanskje ikke Ethiopian for det er godt dekket, men Air Mauritius er vel relativt ukjent terreng her på forumet.

    Også skal det bli gøy å treffe @milehigh IRL :)
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Blir spennende å se resultatet her :)
     
    RoadKing liker dette
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Vi ankommer litt før som forpatrulje, så vi skal fyre opp peisen og sette sjampen på kjøla. Velkommen!
     
    Travellingalf and RoadKing like this.
  7. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Det skal hverken være nemt eller billigt at spare. God tur. :D
     

Del denne siden