AA vs BA business

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av onkelskrue, 29. febr 2016.

  1. onkelskrue

    onkelskrue Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg, fruen og sønnen min, planlegger en tur til NYC i påsken, og da sannsynligvis med AA/BA.

    Er det større forskjeller på businessproduktet mellom disse? Etter hva jeg har forstått, har ikke BA WiFi, mens AA har det. Selve businessproduktet, hva anbefales av ekspertene?

    Vurderer og ta begge hver sin vei, men ingenting bestemt ennå.

    Ang Immigration på JFK, er det spesielle tidspunkter man bør unngå på dagen? Er AA eller BA å foretrekke mtp terminal etc ved ankomst?
    Har endel flygninger via EWR, og har ikke dårlige erfaringer mtp ventetid der, men har ikke vært på JFK siden 1982 som 10 åring :)
     
  2. MIkrovegas

    MIkrovegas Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Har flydd begge flere ganger, men i det siste er det AA som gjelder, det nye produktet dems er veldig bra. AA er nå bedre enn BA på alt er min mening, men det beste er selvfølgelig å finne ut av det selv. :)
    Etter at JFK begynte med automatisk immigration går det fort til alle døgnets tider.
     
    onkelskrue liker dette
  3. onkelskrue

    onkelskrue Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Høres helt toppers ut :)

    Tusen takk for innspill.
     
  4. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du skal fly BA vil jeg anbefalle å velge en avgang med 747 og sete på upper deck. Der synes jeg BA leverer et mer spennnende produkt enn AA. Hvis det er 777 så er nok AA å anbefalle...
     
    onkelskrue liker dette
  5. onkelskrue

    onkelskrue Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    HAr allerede booket :)
    Det ble AA 773 på vei vestover, og BA 747 seterad 62 på oss tre :)

    Satser på at det blir en tipptopp tur.

    Tusen hjertelig for alle innspill :)
     
    Earl, RoadKing and MIkrovegas like this.
  6. onkelskrue

    onkelskrue Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Et lite tilleggsspørsmål til;
    Hvordan er IFE på business på BA's 747 om dagen? HAr disse fått oppgradert system?

    Slinger BA mye mellom versjoner på 747, at det kan være mulig at det blir satt inn en V2, eller er de konsekvente mtp hvilken versjon som betjener spesifikke ruter?
     
    Last edited: 06. mars 2016
  7. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Det er kun de som har ekstra mange business-seter (86) som har oppgradert AVOD, den første gikk gikk fast på faste flightnummer på JFK. De andre 747ene (72 og 50 cw-seter) har ikke fått ny AVOD.
     
    onkelskrue liker dette
  8. onkelskrue

    onkelskrue Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Får håpe BA setter inn en av 747'ene med det nye AVOD i til avreise da :)

    Ser det er wifi på AA flighten, men dette må det vel betales for etter hva jeg forstår. KAn man bruke en tilgang på flere enheter, eller må man kjøpe ett pass for hver? Noen som vet?
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    En tilgang per betaling, men du kan logge av F.eks. laptop og logge på iPad, men kun enhet på nett samtidig.

    Nettet er ganske variabelt..
     
    onkelskrue liker dette
  10. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Etter å ha forsøkt AA sin nye 77W i business for første gang må jeg si meg lite imponert. Spesielt maten er på grensen til katastrofal:

    [​IMG]

    I tillegg var jeg ikke noe særlig imponert over tilbud av filmer og serier eller bizze-kjøkkenet. Derimot vinner AA på gode seter, men jeg har aldri hatt noen problem med å strekke foten over noen på BA så jeg kommer nok til å foretrekke BA også i fremtiden.

    Det kommer rapport etterhvert :)
     
    Hamburgersmauet and tommy777 like this.
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom du utelukkende bryr deg om setet, er det nye AA produktet for mange bedre enn BA, men det er også det eneste.

    Personlig synes jeg BA sitt biz sete er bedre dersom du har vindussete.
     

Del denne siden