Absurde endringer i booking SAS

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Wanderlust, 25. mars 2021.

  1. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Har noen poengbookinger langt frem i tid til USA. Nå har Widerøe åpenbart lagt ned en rute KRS-CPH, og SAS har endret bookingene. I et tilfelle ankommer jeg nå CPH kl 14:00, mens flyet videre har avgang 09:30. I et annet tilfelle går flyet CPH-LAX 2 dager FØR jeg ankommer CPH. Kommer SAS til å oppdage at dette er umulige bookinger og finne på noe annet, eller er jeg selv henvist til å rydde opp?
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    SAS kommer til å rydde opp etter hvert.
    Siden det er langt frem i tid, så er det ikke tidskritisk.
    De første ombookingene skjer automatisk, og alle her vet jo hvor flinke SAS IT er til å programmere maskinene sine.. :cool:

    Hvis det kun er snakk om tilslutningsflyene (og ikke CPH-LAX), så ville jeg bare ventet. Til og med SAS skjønner at du ikke kan reise to dager før du kommer frem.

    Hvis du får nerver av å se at det er helt feil i bookingen, så går det an å ringe SAS og høre om de kan flytte deg til avganger som faktisk passer. Men, det er jo en viss fare for at det skjer endringer på flere flyvninger fremover.
     
  3. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    4,166
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde en morsom ombooking med Lufthansa. FRA-MUC-MIA ble til FRA-ZRH-MUC-MIA. Inn og ut av landet med andre ord.

    Lufthansa ordnet opp og som plaster på såret fikk man FRA-MIA direkte, som opprinnelig var dyrere. Dét var imponerende kundeservice.
     
  4. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93

    Takk, da maser jeg ikke mer med det, og ser bare hva SAS finner på etterhvert. Jeg har uansett all tiden i verden.
     
  5. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Det er standard at de endre fly ut av landet, men glemmer at jeg først må til OSL... flere ganger jeg ankom OSL etter jeg etter endringen skulle ha ankommet på mål. Bare å ringe og høflig be dem å å se nøyaktig på ruten :D
     
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,653
    Likes mottatt:
    6,650
    Bonuspoeng:
    183
    I disse dager er det jo uansett ikke så dumt å vente med å purre på SAS rundt å fikse ikke-kritiske ruteendringer eller fullføre kanselleringer av ruter som er delvis kansellert. Ender man opp med å ikke kunne dra allikevel så får man jo en måned ekstra CT-gyldighet hvis kanselleringen er SAS sin feil, og jo lenger man venter jo lenger fram i tid kan man bestille nye billetter.
     
    Staralliance and Xflipper like this.
  7. anders8

    anders8 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    320
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg hadde en booking til Tokyo med Swiss i C for 4 pax i Juli (som nok uansett ikke hadde blitt noe av) som plutselig ble borte fra appen, og når jeg forsøke å sjekke opp bookingen så stod det at den var kansellert, og ba meg kontakte kundeservice.

    Det gjorde jeg, og damen på gulltelefonen sa at bookingen var kansellert fordi jeg ikke hadde godtatt en (bitte liten, uten betydning) endring i avgangstider for en måneds tid siden. Nå sa jo mailen jeg fikk da at hvis jeg ikke svarte innen 5 dager regnet de med at ny rute var akseptert, så dette rimer ikke helt.

    Men det drøyeste var at damen var usikker på om jeg skulle få tilbake bonuspoeng og skatter/avgifter. Hun skulle "sende det videre" og sa at "dersom det ikke var min feil" så ville jeg nok få dette tilbake.
    Hvordan jeg skulle gå frem for å gjøre en feil som gjorde at jeg ikke skulle få tilbake bonuspoeng for en kansellert tur tre måneder frem i tid, er for meg litt uklart.

    Hun sa også at jeg ville høre noe dagen etter, noe jeg selvsagt ikke gjorde. Venter et par uker før jeg tar kontakt igjen, men det er mye rart som skjer hos SAS om dagen..

    EDIT: Hun ringte opp igjen dagen etter på kvelden og ordnet det.
     
    Last edited: 26. mars 2021
  8. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk nettopp en ny morsom ombooking nå. Mine 2 dager i Malaga har blitt til en dagstur, hvor jeg kan kose meg på flyplassen i 50 minutter før jeg vender nesen hjemover igjen.

    For å se det positive i det hele; nå slipper jeg i hvert fall utgifter til hotell og mat :)
     
    Are, freddyen, obay and 2 others like this.

Del denne siden