ADVARSEL mot Avis Ensjø

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Scandipendler, 04. okt 2019.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Etter at noen presterte å kjøre på min parkerte familiebil i sommer, måtte jeg gjennom forsikringen ta til takke med leiebil fra AVIS Ensjø den tiden familiebilen var på reparasjon - som viste seg å bli fem uker. Jeg gjorde krav på en stasjonsvogn ved utlevering, og etter ekstremt mye om og men med barnesete - kunne jeg hente ut nevnte stasjonsvogn og putre rundt i fem uker. Den dekket for all del våre behov, men som President's Club-medlem hadde jeg kanskje forventet litt mer (ikke minst service). Men fred være med det.

    Bilen ble så etter fem uker levert og naturligvis nøye inspisert, og det var selvfølgelig ikke så mye som en skramme på den. Stor var derfor overraskelsen da jeg FIRE uker etter avsluttet leie mottok en tykk rekommandert sending fra AVIS, inneholdende et krav om egenandelsbetaling på 6000,- for diverse skrammer og riper, som imidlertid ikke fremgikk nevneverdig av de grovpikselerte bildeutskriftene som var vedlagt forsendelsen. Det som derimot fremgikk tydelig nok, var 1) Dato og klokkeslett på bildene - atskillige timer etter at jeg leverte kjøretøyet og 2) At kjøretøyet på bildene befant seg på en helt annen plass enn der jeg leverte det.

    Jeg har leid en del bil fra AVIS Ensjø både privat og i jobb, og som PC-medlem aldri helt følt det store behov for å fotodokumentere bilen ved levering, men denne gangen hadde jeg av en eller annen grunn gjort det. Og mine bilder overensstemte mildt sagt ikke med AVIS sine bilder. Så her var det helt åpenbart en AVIS-ansatt som enten hadde kjørt borti noe eller på annet vis skrapt opp bilen - og tenkt som sådan at det nok var veldig lurt å prøve å velte ansvaret over på meg.

    Ettersom det ved mottatt krav fra AVIS hadde gått fire uker siden avsluttet leie, hadde sågar AVIS tatt seg den frihet å trekke de 6000,- fra min konto (samt ytterligere 1993,- de overhodet ikke har gjort rede for). Jeg tok meg derfor den frihet å tilskrive AVIS i sakens anledning - med behørig dokumentasjon - samt AMEX, hvor jeg ba om at beløpet ble fryst som et tvistetilfelle, og derutover påpekte at det var blitt trukket på nokså ureglementert vis (et slik beløp skal kunne bestrides før det evt. trekkes, men AVIS hadde altså trukket først og informert etterpå).

    Ytterligere seks uker senere er endelig status som følger:
    AVIS har ikke engang tatt seg bryderiet med å svare meg - President's Club-status og gjentatte purringer til tross. De har derimot svart AMEX, som fant tilfellet såpass graverende at de rett og slett kjørte prosess mot AVIS. Men AMEX var så lite imponert av det AVIS svarte at de simpelthen krediterte begge beløpene.

    Jeg kan ikke annet enn å betrakte dette som et regelrett svindelforsøk fra AVIS Ensjø. Jeg har oppsøkt stedet fysisk og utbedt meg en forklaring fra station manager, som bare flakket med blikket og nektet å prate med meg, mens jeg av en av skrankebetjentene fikk inntrykk av at dette ikke var første gang en kunde klaget over noe som dette. Med andre ord: Unngå AVIS Ensjø! Hvis de er parate til å prøve å svindle selv et PC-medlem, så må gudene vite hvordan de opptrer overfor andre.
     
  2. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    AVIS er noe herk, ble selv lurt til å betale masse tull forrige leie på wien flyplass.

    selvfølgelig ingen svar på mail.
     
  3. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Er det mulig?? Sukk!

    Håpar du slepp å kaste vekk meir tid i telefonen og framfor skrivemaskina. Og takk for advarselen.
     
    Shyneno liker dette
  4. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Forbrukerrådet har utsendt en generell advarsel imot å leie biler fra Avis, så at de driver på med useriøs praksis som grenser til bedrageri er velkjent i bransjen :(
     
    PVflyer, drsyk, furlong and 3 others like this.
  5. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Leide mye privat hos den stasjonen før vi kjøpte bil i fjor. Ble aldri svindlet, men opplevde mye rart der. Var nesten alltid noe rot, enten med bilen eller selve bestillingen. Opplevde blant annet at språkkunnskapene til en av de som klargjorde bilene (min var selvsagt ikke klar når jeg kom for å hente den) var så dårlig at kommunikasjonen med han i skranken gikk i vifting med hender og peking.

    En gjenganger var at jeg fikk utlevert biler med til dels alvorlige feil (bremsefeil, ødelagt låsing av bakseterygg, defekt nødbremsfunksjon osv.). Leverte også inn en bil der med punktert dekk som hadde blitt lappet av Viking langs veien. Sa ifra om at dekket måtte byttes siden dette ikke var noe som var trygt å kjøre med, men han som tok imot bilen trakk bare på skuldrene og sa at de skulle se på det om de hadde tid. Mistenker at den bare ble leid ut asap til neste kunde.
     
    Insomnia4u, Scandipendler and Shyneno like this.
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Hm... begynner nesten å lure på om jeg skal bytte ut Avis på New Zealand...
     
    Scandipendler and Shyneno like this.
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    22G
    F&F billetter er desverre bare + og -
    ... og når SAS ikke synes jeg bød nok for oppgradering ... ble det slik FF1C1B82-E8D3-472A-8282-1968496D878D.jpeg 564C660F-E094-4945-9F5F-8DCD2AB736DB.jpeg
     
    Chrisbgg, Henrik, Shyneno and 2 others like this.
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Nå handler akkurat denne advarselen om egenandelsforsikring, en ting som stort sett ikke gjelder oss.
     
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Postet feil .. den skulle jo selvfølgelig vært på reiseråden .. pytt sann
     
    Henrik and democomputer like this.
  10. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Moralen er altså; drit i bil fra Avis Ensjø, reis heller til Miami! :cool:
     
    Roberto, Lillegutt, McBuljo and 15 others like this.
  11. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    jeg tar ofte med egenandelsforsikring i skranke.
     
  12. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    +1 på advarsel av avis.

    Hadde også leiebil i forb med skade på egen bil.

    Fikk en måned etter innlevering regning i posten på skade.
    Ringte og etterspurte hva skaden var og viste til at ingenting ble registrert ved innlevering.
    Fikk SMS med 2 mobilbilder som viste ingenting.

    Snakket med lokal kundebehandler samt sjefen lokalt.
    Deres argument var; jaja, det er ofte slikt skjer i desember.....
    Okey? Og det betyr at jeg har bulket en bil som knapt er brukt i leieperioden, og godkjent innlevert?
    Når jeg ville se bilen fysisk fikk jeg beskjed om at de hadde solgt den!!

    Advokaten sendte de et fint brev om hva han mente og brått kunne jeg bare se bort fra hele fakturaen.o_O
     
  13. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Det har du ikke behov for om du har det i reiseforsikringen :)
     
    Edvard liker dette
  14. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    vet, men tar det alltid med for mindre stress :-D
     
  15. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde tilsvarnede opplevelse med Hertz Evenes (konkurs nå). Fikk melding om skadet frontrute. Ba om bildebevis. Fikk bilde etter 1 mnd, som på ingen måte samsvarte med mine egne bilder. Tok det til forliksrådet. Arbeidsgiver hadde ikke tid til å møte opp, og tok heller regningen på 12.000 kroner. FML!
     
  16. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    426
    Bonuspoeng:
    63
    Er Hertz Evenes konkurs..?? Har et par bestillinger der fram til jul, så ble litt bekymret nå,.
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fått beskjed om at stasjonen er stengt, andre sier det motsatte. Kanskje startet opp igjen?
     
  18. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Nå var dette i utgangspunktet en forsikringsleie, og selv om (evt) relevant kredittkort er stilt som garanti, KAN det bli litt kronglete å få det på reiseforsikring? I tillegg teller verken PC eller Chairman status i forhold til disse leiene (teoretisk), selv om jeg med Hertz har opplevd betydelig velvilje da bilen min fikk et lenger ufrivillig sykehusopphold..
     
  19. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Tror Hertz sentralt tar over for en tidligere agent.
     
    RoadKing liker dette
  20. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    553
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Mange takk for den. Det blir ikke noe leier fra dem ! Er selv President men det kortet går snart i søpla uansett.
     

Del denne siden