Air Asia Red Carpet opplevelsen :)

Tråd i 'Reisebrev' startet av Kaffen, 25. jan 2018.

  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    I dag er jeg på farten igjen, og reiste med Air Asia Business Class om en kan kalle det det :rolleyes:

    Ruten var URT - DMK - REP, og jeg var designert på det røde teppet fra første stund. Hvis dere lurer på hva forskjellen er så er de disse setene "Red Carpet", helt fremme i flyet. Litt som SAS+ men bare enda dårligere tilbud på mat. Den eneste fordelen er at du får gå ombord på flyet først fordi du har bagasje på flygingen.

    Redcarpet.jpg

    Økonomiklassen var mer av det mørke slaget, men de har like godt leggrom som de røde setene, så så lenge du bare bruker håndbagasje så er dette kanskje bedre.

    Black.jpg

    Ellers hadde jeg en sprø opplevelse med grensevakta på URT, som med en feiltakelse stemplet meg ut av Thailand når jeg skulle fly via DMK, så jeg slapp inn på innenriks etter å ha blitt stemplet ut av landet, så jeg tok meg en luftetur utenfor terminalen. Så som dere ser så er det noe galt med stemplet på bildet, så grensekontrolløren gikk bananans. Så han førte meg inn på ett kontor og ringte til URT for å finne ut hvem den idiotien var som hadde stemplet meg ut av landet.

    Etter en utskjelling i ekte Egon Olsen stil. Thai versjonen av det, også ble de kommandert til å fakse papiret over til Emigrasjonen i Bangkok, også føre feilen opp der. Så jeg måtte signere en feilrapport som skulle sendes videre til den svimeknotten som hadde stemplet meg ut av landet uten å skulle gjøre dette. Da dette var gjort, ble jeg ledet inn personalinngangen til terminalen og sluppet fri der, sånn at jeg kunne gå til gaten å fly videre til Siem Reap :)

    Feil.jpg

    Etter mye styr og men så fikk de printet ut ett boardingpass med den rette infoen på, også kunne jeg reise videre ut av Thailand uten de byråkratiske problemene den idioten i Surat Thani påførte meg :confused:

    korrekt.jpg

    Så etter mye rot med Emigrasjonen i Thailand, så fikk de rettet opp i feilen i fra Surat Thani og reisen inn i Kambodsja gikk mer problemfritt enn ut av Thailand :D

    Visum.jpg

    Så nå blir jeg boende her de neste 16 dagene :cool:

    https://www.booking.com/hotel/kh/villa-of-somali.no.html

    Kan si at Air Asia er som Asias versjon på Ryanair, så de problemene som den ene immigrasjonsoffiseren i Surat Thani påførte meg er ikke deres feil, det var han som var ett rotehue i Surat Thani som greide dette helt på egenhånd o_O
     
    Last edited: 26. jan 2018
  2. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Skal prøve dette selv om et par uker, sete 1A blir det da. Har ikke akkurat store forventninger, men latterlig billig:D
     

Del denne siden