Jeg bor i Kristiansand, men har nok oppdrag i Oslo til å nesten fly inn diamant i året, så jeg vurderer å si opp kontorplassen min i Kristiansand, og heller å bestille ett årskort med SAS pluss, også flytte kontoret til Lougen på Gardemoen fremover. Ett kontor til prisen av 7616 kroner mnd sentralt beliggenhet på Gardermoen, inkludert årskort på Fly, gratis mat og drikke hele dagen, med dusj og treningsrom. Vanskelig å slå den dealen https://www.sas.no/bedriftsprogram/travel-pass-corporate
Bare WI-FI og trenings abbo vil koste deg 1200-1500kr per måned. Så får du en drøss med poeng som for kan blir verdt noen tusen per måned om man flyr mye. Maten og drikken er vel fort verdt 2-3000kr per måned om man tar for seg. Så kommer de kronene du sparer på MR for å få Diamantkortet/eventuelt verdien av Diamant fordelene mann ellers ikke fly inn. Har man tid til å sitte på flyet så kan det fort lønne seg ja Da har jeg ikke med regnet besparelse av kontorleie.
Trening trenger ikke koste allverden, spesielt ikke for et studio på størrelsen av OSL Loungen. Internett er gratis i loungen uansett om du har travelpass eller ikke, samme er maten. Flybillett må man jo selvfølgelig ha, men om man ikke flyr minst 2 tur/retur i fullfleks plus hver uke lønner det seg ikke med travelpass.. Har regnet på det selv, men finner ingen rasjonelle argumenter for å dra det i land.. Med mindre man dagpendler selvfølgelig.. Da er det jo greit, og ikke minst, man drar inn 500 000 poeng i året bare på det
Enig, den er vanskelig å slå. Det må være en nitrist løsning. Vanskelig å komme opp med en "seriøs" løsning som er dårligere.
Du kan jo dagpendle KRS-OSL-KRS med travelpass, ha "kontor" i loungen.. Ganske kjipt, spør du meg, men alt er jo mulig.
Det er riktig at treningsstudioet ikke er rare greiene, men eksempelet til Laffen@ var kontor i et lokale i Kristiansand vs kjøre kontor hos SAS loungen på Gardermoen, og da må man ut med faste utgifter på et kontror, som f.eks, vasking, internett, strøm, om ikke det er en del av leien. Og da går jeg nesten ut fra at han flyr inn gardermoen og hjem hver dag, slik man ville gjort om man skal gå på kontoret hver dag. Og får inn disse 500 000 poengene. Spørsmålet er om man har en jobb der dette er praktisk gjennomførbart. Det vil si ikke har møter med kunder på kontoret, og kan klare seg med litt liv rundt seg. Vil også tro loungen ikke er fullpakket 8-15, så det vil vel være litt opplagt at du kjører et opplegg når du sitter i loungen 35-40 timer i uken.
Innenriks loungen har vel ingen stillerom? På ettermiddagene er det jo ofte krise å finne seg et sete, blir ikke rare arbeidsroen her tenker jeg. Salatbaren blir man nok også passe lei av etter en ukes tid... Dette bør med andre ord prøves!
Det var ikke slikt jeg tolket det, men da er det jo en litt annen sak. Tre små kontor helt innerst i loungen. Disse er helt kurante, men det er noe lytt og det er meget dårlig luft der inne.
Tror du blir SAS' beste kunde, Laffen, om du skal satse på det opplegget der. Du blir lei og gir opp lenge før SAS taper penger på deg vil jeg tro.
Det finnes også endel kontorer i Gullstua på utenriks, og du slipper inn med ett innenrikspass der, har gjort den noen ganger. Du får også noe annet på menyen der enn i den andre loungen, så da kan du variere litt. Når du skal ut så labber du bare ned trappa igjennom tolla og sikkerhetskontrollen på tilbakeveien. Grunnen til at jeg har gjort dette er fordi det har vært for fullt i den andre loungen, og det er endel kontorplasser der. Har du øretelefoner mens en driver å jobber med websidene og så er alt greit for meg Har du Amex Platinum på deg selv, og ett på bedriften, altså 2 CT + SEB premium nivå 4 muligens med Pardion Status så kan du flyr rundt jorda minst 5 ganger i året på poeng, med poengene du tjener Men som noen sier her inne, det går en grense for hvor langt en gidder å dra strikken
Det finnes ingen mulighet for å opptjene en CT med et bedriftskort fra Amex i Norge. SAS Amex Platinum kan registres på en privatperson.
Ikke umuligt at det vil passe en del kunder veldig fint at kunne holde møte på OSL i stedet for, i dette tilfelde, Kristiansand Tror jammen meg dette er noe å overveie
"Da sender jeg møteinnkallelse. Jeg har booket møterom 02 i SAS Innenlandslounge på OSL. Hvis du befinner deg i Oslo den dagen må du kjøpe deg en enkeltreise med SAS ut fra Oslo."
Selvfølgelig så er det jo opp til hvilke kunder man har, man er jo faktisk veldig tilgjengelig om man har kunder over hele Norge. Tenkte, mer på om man til daglig har kontor i Kristiansand og sin kunde base her, så kan det bli en liten omvei å ta møtene på Gardermoen.