Har kikket litt på flere innenrikslegs og ser ut til at Air China tar F-pris for businessseter på innenriksreiser.. Det er jo ikke "riktig F" på en 320.. Det er "domestic first" som det heter i USA. Veldig irriterende å risikere å sitte flere timer i økonomi innenriks i Kina ! Det er det vel ingen med vettet i behold som vil...
29.000 avios med Cathay Dragon til WUH via HKG. Samme seter i 320 som de har i CX sin regional config. Gitt vekk! (gitt at du har noen avios liggende)
Kjekk tanke, men passer ikke helt da dette er en "nødvendig onde" i en CT-booking. Legger forøvrig merke til at hos united når man søker kommer disse O-segmentene opp som business og ikke first.. Kanskje det er mulig å omgå? Ser dog ikke ut som det er noe ledig på noen av mine flighmuligheter, så mulig jeg kan levere tripreport i både C og Y fra Air China ..
Trodde først du skulle fikse noe separat, eventuet legge på en F-booking. Men ja, blir mye ekstrapoeng kun for denne flighten. Men se på det slik; kan 1 milliard kinesere fly i økonomi, kan sikkert du også. Ikke at jeg kunne tenkt meg det.
Tviler på at 1 milliard kinesere noen gang setter sine føtter i et fly, men det er en annen sak. Problemstillingen er jo fortsatt reell. La oss si man flyr ICN-PEK-WUH, det kan være samme flyet som går hele ruta, men når man er innenriks selges det som F, mens internasjonalt selges samme sete som C. Det gir jo ingen mening.. Og innenriks i Kina med kjøpte billetter er helt ape.. De selger jo kun fullflex F eller Y. I alle fall når vi skulle fly sist..
forsøk ctrip.com for billetter med AirChina. De kan ofte være billigere enn hos Air China (!). Dog er det ikke alltid like lett å forstå billettklasser da man ikke nødvendigvis får opp dette... Dersom du ikke trenger *A, men vil fly billig, forsøk www.ch.com. (søk Spring Airlines i forumet).