Air Europa og forsinket bagasje

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Sikiduck, 19. juli 2023.

1. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,

noen som har erfaring med forsinket bagasje og Air Europa, evnt forsinket bagasje generelt?

Nå er det 3 dager siden jeg er kommet til Alicante uten den innsjekka kofferten.
    Har handlet nødvendige klær og slikt, men ifølge forsikringen får jeg dekket opptil 5000kr.
    Det er jo en del i kofferten jeg gjerne vil ha uansett, og det er ikke så lenge disse 5000kr holder synes jeg hvis dette skal ta lengre tid.
    Får man mer hvis det går lengre tid?

Air Europa har ikke snakket noe om hva de dekker, men de må vel dekke noe de og når koffert er forsinket så lenge?

Hva er praksis her, flyselskapet dekker og reiseforsikringen?
    På nettsiden til flyselskapet sier dem ikke noe om hvor mye dem dekker, men ønsker bare at jeg fyller ut skjema på hva som er i kofferten.

Sånn som barbermaskin, medisiner som ikke er nødvendig men ønsker gjerne, elektriske tannbørsten, ulike gaver jeg har kjøpt, klær til trening som ikke er nødvendig behov…

Noen som har erfaring med slik lang forsinkelse på kofferten? Burde jeg ringe flyselskapet å høre hva dem evnt dekker, hvis de i det hele tatt dekker noe?

2. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,219
    Bonuspoeng:
    183
    Air Europa har vel ikke noen egne flygninger, så de fløy kanskje for et annet selskap? Hvor kjøpte du billettene hen?

3. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Air Europa har 40 fly, er medlem i skyteam og opererer en hel haug med egne ruter.

Wiolenze liker dette
  4. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,219
    Bonuspoeng:
    183
    Beklager, unøyaktig fra min side. Air Europa har vel ingen egne ruteflygninger OSL-ALC, og dermed antar jeg en charterflyging, evt innleie for et annet selskap

5. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,468
    Bonuspoeng:
    183
    Når ble dette forumet kjent for direkteflyvninger... :D

Han kan for alt hva vi vet a flydd OSL-AMS-MAD-ALC eller en eller annen rute.
    Air Europa er som trådstarter sier et nettverksselskap med rundt 40 fly og MAD som hub. De er medlem i SkyTeam, og kan ofte være en del av en tur booket med KLM eller Air France.

Til trådstater:
    Det kan ofte ta mange dager før bagasjen dukker opp. Det spørs jo hvor den er rotet bort. Regner med at du har fått ett PIR‑referansenummer når du meldte bagasjen din som forsinket?

Det er ikke nettside du kan sjekke status på? Alternativt kan du kontakte flyselskapet ja. Ville begynt på denne siden:

https://www.aireuropa.com/ot/en/aea/travel-information/baggage/incidents-with-baggage.html

Eddie47 and holmen like this.
  6. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Husker da jeg mistet kofferten min i fjor sommer, fant jeg en side hvor det sto når kofferten ble sist scannet. Mulig dette er avhengig av flyselskap. Men det er fullt mulig å sjekke statusen til en sak. Det kan man gjøre på worldtracer sin side.

Del denne siden