Jeg fant ikke noe direkte tråd om dette og jeg vet nok at google kan hjelpe meg med dette, men spør allikavel. SAS har 24 timer åpent kjøp, mens Norwegian har 4t, har KLM noen timer på åpent kjøp? Har nemlig betalt for betekningtid på en reise til Toronto i sommer grunnet at jeg venter på svar på en sommerjobb som jeg skal få svar på iløpet av neste uke (Det begynner vel ikke før 17. juni?(Statens Vegvesen)) og jeg er egentlig klar for å bestille, men venter litt og om jeg bestiller den på ondagskveld (Som er fristen med tanke på reservasjonen) har jeg da noen timer åpent kjøp om jeg skulle finne på å ombestemme meg?
24 t ser det ut som https://www.klm.com/travel/no_no/cu...ds_and_compensation/refund_of_ticket_cost.htm
Da er det bare å kjøre på med kjøp av flybilletter til onsdag når reservasjonstiden går ut og håpe på at sommerjobb begynner etter at jeg er kommet tilbake til Norge Takk for svar!
Trodde alle hadde 24 timer åpent kjøp av flybilletter? Kjøpte noen ikke refundable billetter hos Finnair en gang og de hadde også 24 timer. Måtte ringe inn for å avbestille fyi
Jeg vet at Norwegian har 4t åpent kjøp. Det er derfor jeg ble litt usikker. Men kan hende at de aller fleste har 24t?
Dama til en kamerat av meg skal ut å fly KLM snart til Tanzania og lurte litt på hvordan internett er ombord på flyet. Da jeg fløy med dem fra Toronto til Amsterdam ifjor så fikk jeg ikke sjekket det ut at de tok betalt. Husker ikke hvor mye. Men noen av dere vet sikkert følgene: 1. Hvor mye koster internett ombord på KLM sinne langdistansefly og da til Tanzania? 2. Hvor bra fungerer det? Kan hun liksom facetime med den internettet som tilbys? Takk for alle svar
Jeg har aldri hørt om det før, men det var hun som spurte Men da vet dere hvordan kvalitet på internettet man sikter til
Jeg hadde videosamtale med en venn fra ombord Sas på vei til Chicago på begynnelsen av 00 tallet, da de kom med internet som det første selskapet. Funka flottis! Men jeg var vel antagelig den eneste ombord som brukte internet, da er det jo ingen sak . Ikke svar på ditt spørsmål dog .
Har kjørt endel Facetime på en 512k satellitt-link (inkl VPN), det gikk nok endel annen trafikk på linken, men funka greit nok. (ping var nok på nivå til å gi en gamer mareritt i lang tid.)
SkyTeam har hyggelige priser ex-Helsinki til USA i Business. Sub 11 000 NOK retur. Mange kombinasjoner med Delta Air Lines (DL) Både vest- og østkyst.
Helsinki er i tillegg stort sett hyggelig priset fra Norge, bør være gode muligheter for de som ønsker en tur med SkyTeam.
KLM kjører kampanje nå med avbestilling frem til dagen før reise, samt «raskt og enkelt pengene tilbake». Hva skal man med flexbilletter da? https://promotions.klm.com/no_no?WT.ac=hp_carrousel_NORbi
Jeg har ikke fulgt prisene over tid, men det virker som at den nye fordelen er priset inn i standardbilletene. Det er ikke stor prisforskjell opp til Flex-billetter. For kun 500 kr ekstra får du setereservasjon, prioritert innsjekking og ombordstigning, fast-track, mulighet for tidligere/senere fly og refusjon i cash i stedet for refunderbar voucher. På en vilkårlig avgang på ruten BGO-AMS er dette prisene. Og som en liten avsporing. Jeg vet at flyselskapene må være konkurransedyktig i sitt marked eller rute, men det er rett og slett idiotisk at direkteruten til Amsterdam er dyrere enn nærmest samtlige andre ruter med mellomlanding på Schiphol. Her er priser til Gdansk med mellomlanding på AMS med samme fly som over:
Fly med mellomlanding er mer prakk enn direkterute, det er bare ‘oss’ som liker å legge inn ekstrahopp. Har utnyttet prisingen da jeg bodde ca mellom Düsseldorf og Amsterdam, start på DUS, mellomlanding på AMS = stor rabatt. Perfekt for en student, pluss at det ble en snarvei til gull også. På DUS må KLM konkurrere med Lufthansa, og flere.
Det er vel ikke et alternativ fra BGO? men det er billigere å fly AF OSL-CDG-AMS (hvor CDG-AMS synes å være operert mye av KLM) enn KLM OSL-AMS. Og dobbelt med poeng.