Air France/KLM

Tråd i 'Flying blue' startet av Avixlo, 21. april 2019.

Tags:
  1. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,421
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fant ikke noe direkte tråd om dette og jeg vet nok at google kan hjelpe meg med dette, men spør allikavel.
    SAS har 24 timer åpent kjøp, mens Norwegian har 4t, har KLM noen timer på åpent kjøp? Har nemlig betalt for betekningtid på en reise til Toronto i sommer grunnet at jeg venter på svar på en sommerjobb som jeg skal få svar på iløpet av neste uke (Det begynner vel ikke før 17. juni?(Statens Vegvesen)) og jeg er egentlig klar for å bestille, men venter litt og om jeg bestiller den på ondagskveld (Som er fristen med tanke på reservasjonen) har jeg da noen timer åpent kjøp om jeg skulle finne på å ombestemme meg?
     
  2. TWo

    TWo Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
  3. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,421
    Bonuspoeng:
    183
    Da er det bare å kjøre på med kjøp av flybilletter til onsdag når reservasjonstiden går ut og håpe på at sommerjobb begynner etter at jeg er kommet tilbake til Norge

    Takk for svar!
     
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
  5. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,421
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vet at Norwegian har 4t åpent kjøp. Det er derfor jeg ble litt usikker. Men kan hende at de aller fleste har 24t?
     
    flying_all liker dette
  6. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,421
    Bonuspoeng:
    183
    Dama til en kamerat av meg skal ut å fly KLM snart til Tanzania og lurte litt på hvordan internett er ombord på flyet.
    Da jeg fløy med dem fra Toronto til Amsterdam ifjor så fikk jeg ikke sjekket det ut at de tok betalt. Husker ikke hvor mye.

    Men noen av dere vet sikkert følgene:
    1. Hvor mye koster internett ombord på KLM sinne langdistansefly og da til Tanzania?
    2. Hvor bra fungerer det? Kan hun liksom facetime med den internettet som tilbys?

    Takk for alle svar
     
  7. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Facetime på et fly?:eek::eek:
     
  8. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,421
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har aldri hørt om det før, men det var hun som spurte:confused:

    Men da vet dere hvordan kvalitet på internettet man sikter til
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde videosamtale med en venn fra ombord Sas på vei til Chicago på begynnelsen av 00 tallet, da de kom med internet som det første selskapet. Funka flottis! Men jeg var vel antagelig den eneste ombord som brukte internet, da er det jo ingen sak :).
    Ikke svar på ditt spørsmål dog :rolleyes:.
     
    Avixlo liker dette
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Har kjørt endel Facetime på en 512k satellitt-link (inkl VPN), det gikk nok endel annen trafikk på linken, men funka greit nok. (ping var nok på nivå til å gi en gamer mareritt i lang tid.)
     
    SirH00D and Avixlo like this.
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    SkyTeam har hyggelige priser ex-Helsinki til USA i Business. Sub 11 000 NOK retur. Mange kombinasjoner med Delta Air Lines (DL) Både vest- og østkyst.
     
    Eddie47 and Spielhaug like this.
  12. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Helsinki er i tillegg stort sett hyggelig priset fra Norge, bør være gode muligheter for de som ønsker en tur med SkyTeam.
     
    Edvard liker dette
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 26. okt 2021
    Flymunda and freddyen like this.
  14. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke fulgt prisene over tid, men det virker som at den nye fordelen er priset inn i standardbilletene. Det er ikke stor prisforskjell opp til Flex-billetter.
    For kun 500 kr ekstra får du setereservasjon, prioritert innsjekking og ombordstigning, fast-track, mulighet for tidligere/senere fly og refusjon i cash i stedet for refunderbar voucher.
    På en vilkårlig avgang på ruten BGO-AMS er dette prisene.

    upload_2021-10-30_16-29-23.png


    Og som en liten avsporing. Jeg vet at flyselskapene må være konkurransedyktig i sitt marked eller rute, men det er rett og slett idiotisk at direkteruten til Amsterdam er dyrere enn nærmest samtlige andre ruter med mellomlanding på Schiphol.
    Her er priser til Gdansk med mellomlanding på AMS med samme fly som over:

    upload_2021-10-30_16-48-28.png
     
  15. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Fly med mellomlanding er mer prakk enn direkterute, det er bare ‘oss’ som liker å legge inn ekstrahopp. Har utnyttet prisingen da jeg bodde ca mellom Düsseldorf og Amsterdam, start på DUS, mellomlanding på AMS = stor rabatt. Perfekt for en student, pluss at det ble en snarvei til gull også.
    På DUS må KLM konkurrere med Lufthansa, og flere.
     
    freddyen liker dette
  16. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    955
    Likes mottatt:
    6,359
    Bonuspoeng:
    163
    Det er vel ikke et alternativ fra BGO? men det er billigere å fly AF OSL-CDG-AMS (hvor CDG-AMS synes å være operert mye av KLM) enn KLM OSL-AMS. Og dobbelt med poeng.
     
    freddyen liker dette

Del denne siden