Air Malta

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Avixlo, 16. febr 2020.

  1. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    For noen dager siden bestilte jeg tur til Malta gjennom en pakkereise jeg fikk hos Expedia.
    Den går med KLM via TRF og AMS og tilbake

    Men til og fra Malta går den med et flyselskap jeg aldri har prøvd før, nemlig Air Malta Airbus A32N.

    Flytiden mellom Amsterdam og Malta regnes til ca. 3t så hva kan jeg forvente ombord på Air Malta?

    Flyvningen min er codeshare med KLM og da trur jeg at jeg kan ta med mine 12kg håndbagasje med hos Air Malta(?)

    Så her er det bare å diskuterer erfaringer med det flyselskapet og andre ting knyttet rundt det.
    Blir nok spennende for min del å prøve et nytt flyselskap i Juni
     
    Baldrick and drsyk like this.
  2. ThanaCity

    ThanaCity Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    13
    Air Malta:

    Lenge siden jeg reiste med Air Malta, I 2003 tror jeg, fra OSL tur retur med et charterselskap . Ser at Air Malta har endret på logoen fra blå rød stripete og mest til rødt med tillegg av litt grønt, oransje og blått. De har beholdt konturene av det maltesiske ridderkorset. Det korset vil du se mye til når du kommer dit.

    Malteserne er virkelig gode med gatemat / håndmat og har noen virkelig godbiter som du sikkert kommer bort I når du kommer til hovedstaden Valletta. Kan jo tenkes at de har tatt med noe godt til servering på flyet. Kanskje en kan kjøpe maltesisk vin på flyet. Øl bør være mulig å få kjøpt.

    Mye om mat ombord og også spørsmål om baggasje etc. bør du kunne finne på siden via denne linken;

    https://www.airmalta.com/information/services-by-air-malta/in-flight-catering

    Og, kapers. På Malta har de verdens beste kapers. Kanin er en annen spesialitet. Mye og godt øl, en øl og pub kultur som engelsmenna bidro til I sin tid. Blir litt misunnelig kjenner jeg, skulle gjerne ha tatt en tur igjen. God reise I Juni!
     
    Baldrick, drsyk, Calling and 3 others like this.
  3. christian1986

    christian1986 Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Air Malta var ikke mye å skryte av i 2015/2016 i alle fall. Fløy et par ganger i måneden på den tiden, men alltid de samme gamle slitte flyene en ble møtt av.

    Ellers mye gøy på Malta. Hadde stort sett leiebil, slik at en lett kom rundt:)
     
    Avixlo liker dette

Del denne siden