AirBerlin

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Islending, 21. juni 2016.

Tags:
  1. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kunne ikke finne en tråd for AirBerlin, så her kommer det.

    AirBerlin er medlem av OneWorld, men er også medlem av "Ethiad Airways Partners".

    Jeg vurderer å kjøpe en billett med AB i sommer, da de er halve prisen av Lufthansa.
    Det jeg lurer på da, er om jeg med et Alitalia Gullkort (også Ethiad Partner) har fordeler som lounge og ekstra bagasje når jeg flyr med AB? Er det noen som vet (eller har prøvd)? :)
     
  2. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Har ikke prøvd det, men AirBerlin har statusmatch så du kan ihvertfall matche Alitalia-kortet ditt med deres eget.
     
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Airberlin kjører fortsatt status match, som nevnt ovenfor.

    Angående selve airberlin, så hadde jeg 4 flights (dog short haul) med de for et par uker siden og 1 flight i desember og må si at de funger ganske greit.

    Benyttet meg av innsjekk via appen, som gikk smertefritt. I desember funket det ikke, men da var det pri-innsjekk som gikk veldig raskt.

    4-5 første radene er reservert til gull og når jeg sjekket inn var det ledig på rad 1 på ca alle flights. Soft block av midtsetet funket også veldig fint (helt til hun som satt i 1C spurte om venninnen hennes kunne komme å sette seg i 1B .. Flyttet meg til et ledig sete lengre bak ganske så kjapt). På long haul, så mener jeg på at gull har (gratis) tilgang til XL-seter (eller hva det nå heter), med bedre benplass.

    Loungene (eller Executive Waiting Area, som det heter), er det mest stusselige jeg har vært med på. Gratis brus/kaffe og aviser, thats it. Internettet var det så stressende å logge seg på at jeg skippet det ganske greit. Men med gullkort hos AB så har du tilgang til BA sin lounge på Tegel (uten at den er så mye bedre).

    Fikk en mail denne uken om forandringer for gull som gjelder fra 12.07.16:

    Økt opptjening (fra 40% ekstra poeng til 50%)

    Ekstra innsjekket bagasje. Dette gjelder også for sportsutstyr om man registrerer seg opptil 30 timer før avgang.

    Tidligere har man kunnet ha med seg 2 stk håndbagasje som gull, men den muligheten ryker nå.
     
  4. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Problemet med match, er at man må sende inn et offisielt dokument som viser den tyske adressen din. Det har jeg ikke (enda).

    "Executive Waiting Area" høres ut som bolagets "Café Lounges"... :p
     
  5. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Status match skal fungere for de som bor utenfor Tyskland/Østerrike/Sveits nå, i motsetning til tidligere (når jeg ordnet det).

    I Café Lounges for man i alle fall noe å tygge på. Her var det nada. :p
     
  6. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk streng beskjed om å ha alle dokumenter i orden... Så lurer på om jeg bare skal droppe det.
     
    mathiasfe liker dette
  7. obergland

    obergland Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    18
    AirBerlin brukte 11 minutter på å statusmatche TK kortet mitt! topbonus Gold Card er nå i posten.

    PS: brukte norsk adresse
     
  8. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet hva EBD matches til?
     
  9. obergland

    obergland Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    18
    Antar det blir Gold. Mitt elite+ kom inn som gold, og tror at Gold er det høgste nivået som blir matched.
     

Del denne siden