AirHelp ... Air Canada

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Eddie47, 22. april 2018.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,507
    Bonuspoeng:
    293
    Etter årets første utflukt til Mexico
    https://insideflyer.no/forums/threads/Årets-første-store-utflukt-med-air-canada-til-mexico.10294/

fikk jeg følgende mail fanget opp av App in the Air Crew :
    "Hei Eddie

I App in the Air ønsker vi at kundene våre får den beste reiseopplevelsen mulig, så det er beklagelig at flyet ditt fra København til Toronto den 2018-02-21 kan ha blitt forsinket.

På grunn av denne forsinkelsen kan du ha krav på €390.0, og vi mener du burde vurdere å kreve kompensasjon ved hjelp fra partneren vår AirHelp dersom du ankom sluttdestinasjonen mer enn 3 timer forsinket (også om du mistet en flyforbindelse)."
    ================================
    Helt fra forsinkelsen og frem til for noen dager siden har jeg hatt kommunikasjon med Air Canada om kompensasjon for:
    1) Forsinkelsen
    2) Mistet koffert
    3) Nedgradering til økonomi på SAS flygningene

Jeg har ikke tatt initiativer etter at vi kom hjem, men har svart på spørsmålene fra Air Canada.
    Det siste var angående SAS flygningene hvor SAS ikke ville svare AC på om vi satt på økonomi eller ikke, de svarte bare at de ikke hadde Business mellom BGO og CPH. Jeg gav opp ...
    ================================
    For et par dager siden kom det ny mail fra AirHelp og jeg klikket meg inn og ga dem svar på spørsmålene.

Har fått følgende fra AirHelp:

"Takk for at du sender inn kravet ditt til AirHelp.

Vi undersøker nærmere Air Canada-flyvningen din til Cancun den 2018-02-21 for å se om du har rett til penger for dette.

Nå kan du bare sitte deg ned og slappe av. Ingen grunn til å bekymre deg over å måtte betale oss, for lykkes vi ikke med kravet ditt, så koster det ikke noe.

Vi tar kontakt så snart vi har mer informasjon."

Compensation
    Your compensation €780.00
    Flight Compensation €1200.00
    Service Fee €420.00

Last edited: 22. april 2018
  2. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Det er den mest Google Translate-oversatte appen av alle Google Translate-oversatte apper jeg har sett.

https://www.airhelp.com/en/

3. Supersergei

Supersergei Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Service fee 420€????:D:D:D

Shyneno liker dette
  4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,507
    Bonuspoeng:
    293
    Etter å ha prøvd på egenhånd å få 1200 € og bare fått negative svar, så er nok 780 € mer enn 0!

Neste steg:

Hei Eddie
    Vi har nettopp sendt juridisk dokumentasjon til Air Canada for å underbyggende kravet ditt.

Din sak har blitt grundig gjennomgått, og vi har en sterk tro på at du har krav til erstatning på din flyvning fra Flesland Airport (BGO) til Cancun International Airport (CUN) på 2018-02-21.

Dette er en juridisk prosess, og det kan noen ganger ta 2-3 måneder før vi får et svar vedrørende kravet ditt. Vi prøver å fremskynde prosedyren, men vi ber om din tålmodighet og forståelse mens vi arbeider på ditt krav.

Air Canada kan også prøve å ta kontakt med deg direkte vedrørende kravet AirHelp behandler på dine vegne. Vi anmoder deg vennligst om å ignorere enhver forsøk og videresende all korrespondanse til oss.

Vårt mål er å få en den høyeste mulige erstatningen som du er berettiget til. Det er derfor viktig at dersom du får tilbud om annen type kompensasjon som f.eks. reisekuponger, bonuspoeng eller et mindre erstatningsbeløp fra Air Canada direkte, så må du ikke akseptere dette, i et slikt tilfelle må du kontakte AirHelp så raskt som mulig.

Ta kontakt med oss hvis du har noen spørsmål!

SAJblue, Supersergei and RoadKing like this.
  5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,507
    Bonuspoeng:
    293
    Bare nevner det ...., jeg fikk det ikke til på egenhånd!

Your case number is: CAS-977013-B3W1S1 

Dear AirHelp,

We are in receipt of your claim for Eddie and Wife, your reference number 720771.

In this instance, we are offering on a without prejudice basis and solely as a gesture of goodwill, an amount of EUR600.00 each. This will be paid by electronic fund transfer within four weeks.

We appreciate the opportunity to review this with you.

Sincerely,

Sarah Elizabeth 
    Customer Relations

Petter B-C, Kristian, Edin and 15 others like this.
  6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,507
    Bonuspoeng:
    293
    Mail fra AirHelp i dag:

Gode nyheter! Du har blitt tildelt €780,00 i kompensasjon for flyvningen til Toronto.
    Vis meg pengene!
    Fortell oss hvordan du vil motta kompensasjonen her.

Dette er 7400 kr som jeg ikke fikk da jeg prøvde på egenhånd.
    At AirHelp tok 420€ får være, jeg fikk noe jeg ikke hadde fått alene.

Spurs, Edvard, holmen and 11 others like this.
  7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,884
    Bonuspoeng:
    293
    Nå skal det visstnok bli stell på refusjon fra Air Canada. Sakset fra VG:
    «
    AIR CANADA FÅR REDNINGSPAKKE
    Den canadiske regjeringen og Air Canada er enige om en redningspakke på rundt 40 milliarder kroner for det kriserammede flyselskapet.

For å få tilgang til pengene må Air Canada rette seg etter flere krav, blant annet om tilbakebetaling til kunder som fikk reisen avlyst som følge av pandemien. I tillegg må flyselskapet gjenoppta regionale flyginger og innføre restriksjoner på utbetaling av bonuser til toppledere.

Selskapet, som har rundt 15.000 ansatte, har lovet å ikke nedbemanne ytterligere, etter å ha sagt opp mer enn 20.000 ansatte siden pandemien brøt ut.»

Eddie47 liker dette

Del denne siden