Etter årets første utflukt til Mexico
https://insideflyer.no/forums/threads/Årets-første-store-utflukt-med-air-canada-til-mexico.10294/
fikk jeg følgende mail fanget opp av App in the Air Crew :
"Hei Eddie
I App in the Air ønsker vi at kundene våre får den beste reiseopplevelsen mulig, så det er beklagelig at flyet ditt fra København til Toronto den 2018-02-21 kan ha blitt forsinket.
På grunn av denne forsinkelsen kan du ha krav på €390.0, og vi mener du burde vurdere å kreve kompensasjon ved hjelp fra partneren vår AirHelp dersom du ankom sluttdestinasjonen mer enn 3 timer forsinket (også om du mistet en flyforbindelse)."
================================
Helt fra forsinkelsen og frem til for noen dager siden har jeg hatt kommunikasjon med Air Canada om kompensasjon for:
1) Forsinkelsen
2) Mistet koffert
3) Nedgradering til økonomi på SAS flygningene
Jeg har ikke tatt initiativer etter at vi kom hjem, men har svart på spørsmålene fra Air Canada.
Det siste var angående SAS flygningene hvor SAS ikke ville svare AC på om vi satt på økonomi eller ikke, de svarte bare at de ikke hadde Business mellom BGO og CPH. Jeg gav opp ...
================================
For et par dager siden kom det ny mail fra AirHelp og jeg klikket meg inn og ga dem svar på spørsmålene.
Har fått følgende fra AirHelp:
"Takk for at du sender inn kravet ditt til AirHelp.
Vi undersøker nærmere Air Canada-flyvningen din til Cancun den 2018-02-21 for å se om du har rett til penger for dette.
Nå kan du bare sitte deg ned og slappe av. Ingen grunn til å bekymre deg over å måtte betale oss, for lykkes vi ikke med kravet ditt, så koster det ikke noe.
Vi tar kontakt så snart vi har mer informasjon."
Compensation
Your compensation €780.00
Flight Compensation €1200.00
Service Fee €420.00
Last edited: 22. april 2018